PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMA KARMASI DAĞITIM.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
Tarımsal Pazarlama Aykut ORDUKAYA AB Uzmanı
PAZARLAMA-6.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ
Tüketiciye yönelmiş pazarlama karması
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
+ + + ENDÜSTRİYEL ALICILAR MAL VE HİZMET ÜRETİCİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Tanım Pazarlama, işletme amaçlarını gerçekleştirmek, mevcut ve potansiyel müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tatmin etmek için mal ve hizmetleri üreticiden.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Dağıtım Kanalları ve Stratejileri
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi.
Hedef PAZAR!.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlama Kanalları ve Dağıtım I Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM MAN 341T 04/12/2017 PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM Kaynak: Pazarlamanin Temelleri Kaynak: Pazarlama Yönetimi -Gazanfer Erbaşlar

Stok bulundurmak ve fiziksel dağıtım. Satış yapmak. Pazarlama Kanalında Aracılar ve Önemi Ürünlerin ve hizmetlerin üreticiden tüketiciye akışına yardımcı olan kişi ya da örgütler pazarlama aracıları adını alır. Örneğin, tıbbi cihazların dağıtımında aracılık eden işletmeler göz önüne alındığında bu sektörde dağıtıcıların (distribütörlerin) şu dört işlevi yerine getirdikleri bilinmektedir: Stok bulundurmak ve fiziksel dağıtım. Satış yapmak. Satış sonrası hizmetleri sağlamak. Müşteriye kredi sağlamak.

Aracılar Değişim Sürecinde Verimliliği Artırırlar Pazarlama Kanalında Aracılar ve Önemi Aracılar Değişim Sürecinde Verimliliği Artırırlar Aracılar Değişim İşlemlerini Rutin Hâle Getirirler Aracılar Tüketicinin Araştırma Sürecini Kolaylaştırır

Pazarlama kanalı yönetimi açısından bu akışların en önemlileri: Pazarlama Kanallarında Meydana Gelen Akışlar (Kanallar) Bir dağıtım kanalının oluşturulmasıyla bir dizi akış meydana gelir. Bu akışlar ürünlerin ve hizmetlerin dağıtımında yer alan kanal üyelerini ve diğer kurumları birbirine bağlayan bir bağ oluşturur. Pazarlama kanalı yönetimi açısından bu akışların en önemlileri: Fiziksel akış Sahipliğin akışı Paranın (ödeme ilişkilerinin) akışı Bilgi akışı Tutundurma (satış çabalarının) akışıdır.

Üretici – Tüketici Kanalı Üretici – Perakendeci – Tüketici Kanalı Pazarlama Kanalı Çeşitleri Tüketim Ürünleri İçin Pazarlama Kanalları Üretici – Tüketici Kanalı Üretici – Perakendeci – Tüketici Kanalı Üretici – Toptancı – Perakendeci – Tüketici Kanalı Üretici – Acente – Toptancı – Perakendeci – Tüketici

Üretici – Örgütsel Alıcı Endüstriyel Ürünler İçin Pazarlama Kanalları Endüstriyel ürünlerin dağıtımında, endüstriyel dağıtıcı ya da tüccar toptancı kavramları aynı anlama gelmektedir. Endüstriyel ürünler için kullanılan kanallar şunlardır: Üretici – Örgütsel Alıcı Üretici – Endüstriyel Distribütör – Örgütsel Alıcı Üretici – Acente – Örgütsel Alıcı Üretici – Acente – Distribütör – Örgütsel Alıcı

Iams köpek maması markası süpermarketler, evcil hayvan dükkânları, toptancılar ve diğer satış mağazalarında yoğun dağıtımı kullanmaktadır. iVet Professional Formulas ürünleri ise sadece veterinerlerde bulunur. Böylesi bir seçimli dağıtım, işletmelerinde bu markanın ürünlerini bulunduran veterinerlerin ürünü satmaya yönelik çabaları sayesinde daha yüksek tutundurma faaliyeti ile sonuçlanmaktadır.

Kanal yapısının üç boyutu şunlardır: Kanaldaki aşamaların sayısı. Pazarlama Kanalı Yapısının Belirlenmesi Dağıtım amaçlarını belirleyen bir firma, çeşitli kanal yapısı seçenekleri belirleyebilmelidir. Kanal yapısının üç boyutu şunlardır: Kanaldaki aşamaların sayısı. Her aşamadaki aracıların türü. Her aşamadaki yoğunluk (her aşamada yer alan aracı sayısı).

Kanal Yapısını Etkileyen Değişkenlerin Değerlendirilmesi Kanal seçimini etkileyen etkenleri aşağıdaki başlıklar altında inceleyebiliriz: Pazar Faktörü Pazarın Türü Pazarın Büyüklüğü Pazarın Yoğunluğu Ürün Faktörleri Ürünün Teknik Yapısı Ağırlık / Boyut Ürün Sınıfı Üretici Firma Faktörleri Kanalı Denetleme Arzusu Üreticinin Ürün Dizisinin Derinliği Kanal Üyelerine İlişkin Faktörler Çevresel Faktörler

Pazarlama Kanallarında Çatışma ve Güç Pazarlama kanalı üyelerinin aralarındaki ilişki karşılıklı bağımlılığa dayalı bir ilişki türüdür. Kanal sisteminin etkin bir biçimde işlemesi için kanal üyelerinin işbirliği içinde olması gereklidir.

Pazarlamada Fiziksel Dağıtım Fiziksel dağıtım; hammaddelerin, yarı bitmiş ürünlerin ve son kullanıma yönelik ürünlerin, üretim noktalarından tüketim noktalarına kadar etkin bir biçimde akışını planlamak, uygulamak ve denetlemek amacıyla iki ya da daha fazla faaliyetin birbiriyle bütünleştirilmesini açıklayan bir kavramdır.

Depolama ve Ambalajlama Malzeme Aktarımı Fiziksel Dağıtım İşlevleri Temel fiziksel dağıtım işlevlerini oluşturan elemanları aşağıdaki şekilde sıralamamız mümkündür: Taşıma Stok Yönetimi Depolama ve Ambalajlama Malzeme Aktarımı Müşteri Hizmetleri ve Sipariş İşleme