Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Advertisements

MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Teknoloji Nedir?.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM.
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Zerrin Sarıgül.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Hasta Memnuniyeti-İletişim
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
MERHABA.
Beyin Temelli Öğrenme.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Eğitim Ortamlarında İletişim
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ETKİLİ İLETİŞİM.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Teknoloji Nedir?.
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Bugün neler öğreneceğiz?
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
İLETİŞİM NEDİR??.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM İletişim davranış değişikliği meydana getirmek üzere düşünce, bilgi, duygu, tutum ve becerilerin paylaşılması sürecidir İletişim genel anlamıyla iki birim arasındaki mesaj alış-verişi olarak tanımlanmaktadır İletişim, iki veya daha fazla insan arasında anlamları ortak kılma süreci olarak tanımlanabilir

İletişimin ögeleri kaynak, mesaj, kanal, alıcı ve dönüt. Kaynak iletişim sürecini başlatan kişi Mesaj kaynaktan alıcıya gönderilen uyarıcılar Kanal mesajın alıcıya iletilmesini sağlayan araç, yöntem ve teknikler Alıcı gönderilen mesaja hedef olan kişi Dönüt alıcının kaynak tarafından gönderilen uyarıcılara verdiği tepkidir

İletişim süreci nasıl gerçekleşir? Kaynağın iletişim sürecini başlatabilesi için karşı tarafa ileteceği mesajı belirlemesi gerekir. Kaynak mesajı çeşitli şekillerde karşı tarafın anlayacağı tarzda kodlar. Kaynak mesajı kodladıktan sonra karşı tarafa ulaştırmak üzere bir kanal seçer. Alıcıya mesaj ulaştırılır.Alıcıya ulaşan mesajın anlamı bulunur. Buna kod çözme de denir. Mesajı anladıktan sonra karşı tarafta bulunan alıcı mesaja karşı bir tepki oluşturur, bunu aynı kaynakta olduğu gibi kodlar ve mesaj olarak kaynağa gönderir. Kaynak mesajı alır. Bu aynı zamanda dönütü gösterir.

KAYNAK Kaynak iletişimi başlatan ve karşısındaki kişi ya da kişilere çeşitli bilgi, duygu, düşünce ve becerileri anlatmak ve göstermek isteyen kişidir.

KAYNAK Kaynak karşı tarafla bir şeyleri paylaşmak ister. Bu isteklerini mesaj haline getirmek durumundadır. Mesajı karşı tarafa verebilmek için karşı tarafın anlayabileceği çeşitli ses, yazı, resim, hareket, grafik, şema vb. şekillerde kodlama yapması gerekir.

KAYNAK Kaynak bazen öğretmen bazen de öğrenciler olabilir. Günümüzde aktif öğrenme yaklaşımlarının derslere girmesiyle kaynak değişiklik göstermektedir.

MESAJ Mesaj, kaynağın alıcısı ile paylaşmak istediği özelliklerdir. Mesajlar resim, şekil, yazı, sözcük, ses, sayı gibi sembollerden biri ya da birkaçı kullanılarak gönderilebilir.

Mesaj Oluşturma İlkeleri Öğrenen özelliklerine uygun olmalıdır. Basit, sade ve anlaşılır olmalı, karmaşık olmamalıdır. Hedef ve kazanımlara uygun düzenlenmelidir. Öğrenme ilkelerine uygun olmalıdır. Çoklu materyal ve etkinlikleri içermelidir. Görsel özelliklere dikkat edilmelidir. Bilgi yanında duygular da dikkate alınmalıdır. Duygu boyutu olursa öğrenme ve kalıcılık artar. Algılama ile ilgili özellikler dikkate alınmalıdır

KANAL Kanal, kaynaktan karşısındaki alıcıya gidecek olan mesajı iletmeye yarayan araç, materyaller, ortam ve yöntemlerdir. Mesajlar çok çeşitli şekillerde kanal halini alabilir. Görsel ve işitsel teknolojiler, renkli, resimli, müzikli, hareketli, sözel, teknoloji temelli, elle yapılan materyal vb. olabilir.

ALICI Kanaldan gelen mesajı alan, kodu çözümleyen ve kaynağa dönüt veren kişidir. Kaynaktan gelen mesajın kodunu alıcı çözer.

DÖNÜT Mesajı alan alıcının mesajı anlama ile ilgili kaynağa tepkide bulunduğu bilgi, duygu ve düşüncelerine dönüt(geri bildirim) adı verilmektedir.

Sağlıklı bir iletişimin kurulmasını engelleyen bazı hususlar Psikolojik Engeller Statü Korunma Alan Hiyerarşi Uyutma Sınırlama

İLETİŞİM İÇİN GEREKENLER İletişimin güçlü olması insanların kendisini tanımasına bağlıdır.

EN İYİSİ Douglas Malloch Tepenin üzerinde bir çam olamıyorsan eğer, Vadide bir çalı ol, fakat ol. Derenin kenarında en iyi küçük çalı; Çalı ol, ağaç olamayacaksan eğer. Çalı olamayacaksan eğer, bir parça ot ol. Ve daha mutlu bir yola çık; Bir geyik olamıyorsan, balık ol Ama göldeki en canlı balık! Hepimiz kaptan olamayız, tayfa olmamız gerek, Hepimiz için bir şeyler var burada Büyük işler var yapılacak ve daha küçükleri de Ve yapmamız gereken çok yakın. Yol olamıyorsan, patika ol, Güneş olamıyorsan, bir yıldız; Kazancın ya da zararın ölçülemez, Neysen en iyisi ol!

İLETİŞİM İÇİN GEREKENLER İletişimin oluşup devam etmesinde bir takım değerler de önemlidir.

Sağlıklı olmaya önem verme Aile birliğine önem verme Sorumluluk Adil olma Bilimsellik Çalışkanlık Dayanışma Duyarlılık Dürüstlük Bağımsızlık Estetik Saygı Sevgi Hoşgörü Misafirperverlik Sağlıklı olmaya önem verme Aile birliğine önem verme Sorumluluk Temizlik Vatanseverlik Yardımseverlik

İLETİŞİM İÇİN GEREKENLER Öğretmen -öğrenen ilişkilerinde en önemli iletişim özelliğinden birisi de empati kurmaktır. İletişimde bir önemli nokta da doğal olmaktır. İletişimde jest -mimikler ve dil önemlidir. Öğretmen ya da öğrenenin etkili iletişim kurma isteği önemlidir. İnsanlar birbirlerini ne kadar iyi tanırlarsa o kadar etkili iletişim kurabilirler.

“Ne kadar bilirsen bil; söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır MEVLANA

İLETİŞİM İÇİN GEREKENLER Derste ne kadar çok uyarıcı zenginliği sağlanırsa o kadar iletişim güçlü olur. İletişimde sözlü ve yazılı kendini ifade edebilme önemlidir. Karşılıklı iletişimde dinlemeyi bilmek, sakin olmak, güler yüzlü olmak ve anlamlıyı anlamsızdan ayırt etmek gereklidir. Öğretmen kendisi iletişimde çok iyi model olmalıdır.