Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Sınıf İçi Etkileşim ve İletişim
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
Eğitim Ortamlarında İletişim
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KODLAR Temel Kavramlar.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
BEDEN DİLİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Kendini tanımanın önemi nedir? Kendini tanıma penceresini açıklayınız.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Yetişkin Eğitimi Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
BİR HAYAT REHBERİ! ♫ Lütfen sesi açınız!.
Yetişkin Eğitimi.
Gökçe Erinç Büyükşengür
Yetişkin Eğitimi İsmail ÇİNPOLAT Turhal Halk Eğitimi Merkezi Ve
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
Yetişkin Eğitimi.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
HALK EĞİTİMİ MEREKEZLERİ ÖĞRETMEN VE USTA ÖĞRETİCİ
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Yetişkin Eğitimi
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
Leman KILINÇKAYA (İletişimin Diğer Yüzü). "Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir.“ "Beden dili, bilinçdışı motivasyonlarımızı açığa.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim İsmail ÇİNPOLAT Turhal Halk Eğitimi Merkezi Ve Akşam Sanat Okulu Müdürü (Yetişkin Eğitimi Formatörü)

Yetişkin Eğitimi Ortamlarında Yetişkinlerle İletişim Yetişkinlerle gerçekleştirdiğiniz öğretim faaliyeti esnasında mesajınızı iletirken sözcük seçiminiz ve sesinizin yanı sıra, görünüşünüz, duruşunuz, göz temasınız, yüz ifadeleriniz, baş ve el, kol hareketleriniz ile giydiğiniz kıyafetleriniz etkili olur. (Yard. Doç. Dr. Hüseyin Kaygın)

Ortamına uygun giyinmek önemlidir.

Yetişkin eğitimi ortamlarında iletişimi olumsuz etkileyen durumlar; Kursiyerlerin adlarını öğrenememek Kursiyerlerin dikkatini çekmek için tahtaya, masaya ya da derslikteki herhangi bir objeye vurmak Kursiyerle uygun göz teması süresini kullanmayarak, duvara, başka yerlere bakmak (göz teması önemli)

Yetişkin eğitimi ortamlarında iletişimi olumsuz etkileyen durumlar; Derslikte, kursiyerlerin eğitici ve birbirleri ile iletişimini kısıtlayıcı bir oturma düzeninin olması (sözlü ve sözsüz iletişimde mimiklerin önemi) Cep telefonunun sesinin açık kalması (araştırmalarda en büyük iletişim engeli, saygısızlık olarak algılanıyor, iletişime devam şevkini kırıyor)

Yetişkin eğitimi ortamlarında iletişimi olumsuz etkileyen durumlar Kursiyerlerin eğitici tarafından yargılandığını ya da yıkıcı eleştiriye maruz kalabileceklerini hissetmeleri (kursların en çok terk nedenidir) Eğiticinin, kursiyerlerin deneyimlerine saygı duymadığını hissetmeleri

Yetişkinlerle İyi İletişim Kurmak İçin Ne Yapmalıyız? Kursiyerlerinizin kendilerini rahat hissetmesini sağlayacak güvenilir bir eğitim ortamı oluşturun. Güvenilir bir eğitim ortamında, yıkıcı eleştiriler, yargılamalar, beden dili ile bile olsa yetişkini suçlayıcı davranışlar bulunamaz. (Mobbing çalışması)

Yetişkinlerle İyi İletişim Kurmak İçin Ne Yapmalıyız? Kendiniz sağlıklı iletişim kurduğunuz gibi, diğer kursiyerlerin de birbiri ile olumlu tutumlarla iletişim kurması için liderlik edin. Cesaret verici el işaretleri kullanın. Örneğin bir kişiye açık el, avuç içi yukarı dönük bir biçimde işaret edin. Takdir edin, başarılarından söz edin, Göremezden gelmeyin 

Teşekkürler…