KAYGILIYSAM?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Advertisements

SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
K O R K U Yükseklikten Karanlıktan Çeşitli hayvanlardan Yalnız Kalmaktan.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
Acil Durum Yönetimi E ğ itimleri Galip USTA AFET PS İ KOLOJ İ S İ.
EĞİTİMDE DRAMA.
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist. Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
SINAV KAYGISI NEDEN OLUR? NASIL AŞILABİLİR?
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Ödev yapma alIşkanlIğI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Spor Psikolojisi Konsantrasyon ve Dikkat.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
Tehlikeyi Görmek.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Sporcu beslenmesinde en önemli hedefler
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
SINAV KAYGISI.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
TÜKENMİŞLİK SENDROMU İklim ÖZ.
TUTUM VE ALGILAR.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
SINAV VE SINANMA KAYGISI
Bir psikolojik yapı olarak "kaygı" ve madde geliştirme süreci
Eğitsel Rehberlik.
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…

Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Spor Psikolojisi Konsantrasyon ve Dikkat.
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
DİNLEME.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

KAYGILIYSAM?

KAYGI NEDİR? Tehlike veya tehdit olarak algılanan durumlarda ortaya çıkan, duygusal,davranışsal ve fiziksel değişiklikler ve tepkilerin yer aldığı sağlıklı ve doğal bir yanıt mekanizmasıdır..

PSİKOLOJİK BELİRTİLER: Endişe, tasa, dikkat ve motivasyonda bozulma, konsantrasyon bozulması,heyecan, huzursuzluk, sinirlilik, kötü bir haber alacağı beklentisi, irkilme, çıldıracakmış hissi,kişinin kendine ve bedenine yabancılaşması gibi..

BEDENSEL BELİRTİLER: Çarpıntı,titreme,terleme, nefes almakta güçlük çekme, boğulacakmış hissi,ağız kuruluğu, göğüste sıkışma hissi,kulak çınlaması, yüz kızarması, elde terleme, baş dönmesi,huzursuzluk, gevşeyememe, uyku problemleri, vücutta gerginlikler ve çeşitli ağrılar..

Kaygı ne zaman sorun olur? Hayatımızı sürdürebilmemiz ve bizi sıkıntı yaratan durumlarla baş edebilmemiz için kaygı gerekli bir tepkidir. Ancak her şeyin fazlası zararlı olduğu gibi kaygının da fazlası zararlıdır. Çünkü şiddeti ve yoğunluğu kontrol edilemeyen kaygı bizi daha fazla meşgul eder ve yaşantımızı olumsuz etkiler.

Hangi durumlarda kaygılı oluruz?

Sınav Kaygısı Sınavlar, öğrencilerin eğitim-öğretim sürecindeki başa çıkmaları gereken önemli değerlendirme süreçleridir. Çocuklarda ve ergenlerde en sık rastlanan kaygı türü olan sınav kaygısı (Yavuz & Akagündüz, 2004), sınav öncesinde başlayan çeşitli fiziksel ve psikolojik değişimlerle ortaya çıkan, bireyin sınav esnasında performansını olumsuz yönde etkileyebilen yoğun bir duygudur.

Sınav kaygısı, öncesinde öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaydı olarak tanımlanır..(Türkiye Psikiyatri Derneği)

Aile ve toplumdaki artan başarı beklentisi, öğrenciler üzerinde baskı oluşturmakta ve sınav kaygılarını yükseltmektedir.

Başarıyı doğrudan etkileyen sınav kaygısı, akademik süreçte yaşanılan stresli durumlardan etkilenmekte ve tükenmişlik yaşama riskini artırabilmektedir.

Sınav kaygısı aslında gerekli ve faydalıdır Sınav kaygısı aslında gerekli ve faydalıdır. Öğrenciyi öğrenmeye, bir amaç edinmeye motive eder. Faydalı olmayan yüksek ve aşırı kaygıdır. Aşırı sınav kaygısı başarısızlığa neden olur. İstenilen kaygı orta düzey kaygıdır.

SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ 1- Felaket yorumları içeren düşünceler, unutkanlık, dikkati toplayamama, konuları hatırlamakta güçlük gibi zihinsel belirtiler.

2- Gerginlik, sinirlilik, karamsarlık korku hali, panik, kontrolü yitirme hissi, güvensizlik, çaresizlik ve heyecan gibi duygusal belirtiler.

3- Kaçma (ders çalışmayı bırakma, sınavı yarıda bırakma) kaçınma (ders çalışmayı erteleme, sınava girmeme) gibi davranışsal belirtiler.

SINAV KAYGISININ NEDENLERİ 1-Zamanı Etkin Kullanamama; Sınava çalışmaya geç başlama konuların yetiştirilememesi veya erken başlanmasına karşın zamanı etkin kullanılması nedeniyle konuların yetiştirilememesi, konu tekrarın yapılamaması kaygıyı artırır. 2-Yanlış Ders Çalışma Alışkanlıkları; Plansız ve programsız ders çalışmak başarısızlığın en önemli kaynağıdır. Kişinin motivasyonunun düşmesine neden olur.

3-Mükemmeliyetçilik Düşüncesi; Yaptıklarımızın, en iyisi ve hiç hatasız olması gerektiğine inanmamız kaygı düzeyimiz yükseltir. 4-Başarısızlık Korkusu; Başarısız olma korkumuz yoğun yaşadığımızda , kendilerine olan güvenimiz azalır ve kaygı düzeyimiz yükselir.

5- Sınava Çok Fazla Anlam Yüklenmesi; Potansiyellerimize uygun olmayan amaç belirlemek ya da sınavı kendimizi kanıtlayacağımız bir platforma dönüştürmek de kaygı düzeyini yükseltir. 6- Aile Baskısı; Ailelerimizin bizlerden çok fazla beklentisinin olması ve bizim bunları gerçekleştiremeyeceğiz düşüncesi de kaygı düzeyimizi yükseltir.  

PEKİ NE YAPMALIYIZ? Düşünce ve İnançlarımız; Eğer başarılı olamazsam aileme ne söylerim Bu sınavda başarılı olamayacağım Ellerim titriyor. Ne yapacağım Ben yetersizim. Aptalın tekiyim... gibi olumsuz ve yıkıcı düşüncelerden mümkün olduğunca uzak durun.

Olumlu ve gerçekçi düşünceler oluşturmaya çalışın; Sonuç her ne olursa olsun ailem beni seviyor. Bu sınavda başarılı olacağım. Elimden geleni yapacağım. Bu sınav için yeterleyim. Ben akıllı biriyim..

Sınava planlı programlı çalışma; Planlı ve programlı ders çalışma sınava yeterince ve zamanında çalışmanızı sağlar. Sınav Zamanına Kadar Ders Çalışma; Son ana kadar ders çalışmak öğrenilenlerin karışmasına neden olacağından sınavdan bir iki gün önce ders çalışmayı bırakmak gerekir.

Uyku, Dinlenme ve Beslenme Sınav gecesi yeterince uyumaya çalışın. Sınavdan önce iyice dinlenin ve sınavı düşünmemeye çalışın. Sınavdan önce fazla ve dokunacak yiyeceklerden uzak durun.

Doğru Nefes Alma ve Gevşeme Sınav girmeden ya da sınav sırasında kaygı düzeyinizin artarsa, birkaç kez derin nefes alın. Ayrıca birkaç dakika gözlerinizi kapatarak sizi mutlu eden bir anıyı ya da bir yeri hayal edin. Bu rahatlamanıza ve düşünce odağınızın değişmesine yardımcı olacaktır.

BAŞARILAR

kaynaklar Ankara Üniversitesi, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Çapulcuoğlu,U.,Gündüz,B.(2013).Öğrenci Tükenmişliğini Yordamada Stresle Başaçıkma, Sınav Kaygısı, Akademik Yetkinlik ve Anne-Baba Tutumları. Mersin Üniversitesi:Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi. MEB.(2012).Sınav Kaygısı ve Başetme Yolları