HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

BİÇEM ETKİSİ (Modality Effect)
ÖĞRETİM YAZILIMI GELİŞTİRME
UYGULAMALARININ KURAMSAL TEMELLERİ
Görsel Tasarım İlkeleri
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Resimlerin Kullanımı.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
3.
 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ÖĞRETİMSEL MESAJ TASARIMI
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
UYGULAMALARININ KURAMSAL TEMELLERİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Çoklu Ortam Tasarımı Ve Üretimi
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
Abant İzzet Baysal ünİverSİtesİ EğİTİM FaKülTeSİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
A.İ.B.Ü BÖTE Çoklu Ortam Tasarımı Dersi Final Uygulama Sınavı
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
GÖRSEL TASARIM.
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Öğretimde Materyal Kullanımı
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Sunum başlığı Sunum Tarihi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Bireysel Çalışma Yöntemi
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
BİLGİSAYAR NEDİR Hedefler Konu Anlatımı Sorular Kimiz?
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Doğru Çalışma Yöntemleri
Sunum başlığı Sunum Tarihi.
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri İÇERİK: Ruth Clark’ın Çoklu Ortam İlkeleri GEREKSİZLİK İLKESİ ÇOKLU ORTAM İLKESİ TUTARLILIK İLKESİ YAKINLIK İLKESİ YÖNTEM İLKESİ KİŞİSELLEŞTİRME İLKESİ DEĞERLENDİRME SORULARI

Çoklu Ortam İlkesi İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş kelimeler gibi sözel bilgileri işlerken, diğeri de görsel sunum ya da ses gibi sözel olmayan bilgileri işlemektedir. Duyular yoluyla algılanan bilginin, bu iki kanalda beraberce işlenmesi durumunda, hatırlama daha kolay olur.Yani; öğrenenler, resim ve sözcüklerin birlikte sunulduğu öğrenme ortamlarında, sadece sözcüklerden oluşan öğrenme ortamlarına göre daha iyi öğrenirler. ANASAYFA

Çoklu Ortam İlkesi Videosu: ANASAYFA

Yakınlık İlkesi Uzamsal yakınlık ilkesi: Eğer verilmek istenen bilgi resimle desteklenirse, resim ve sözcüklerin birbirine yakın olması gerekir. Bu ilke dikkate alındığında öğrenme aktifleşir, resim ve sözcükler birbirinden uzak olursa öğrenme zorlaşabilir. Zamansal yakınlık ilkesi: Resim ve sözcüklerin aynı anda sunulmasını vurgulayan bu ilkede, verilmek istenen bilgi sözcüklerle ifade edilirken aynı zamanda resimde hemen yanı başında bulunmalıdır ki öğrenme kolaylaşsın. Ardı sıra sunulursa öğrenme karmaşıklaşabilir, öğrenen; resimler ve sözcükler arasında ilişki kurmakta zorlanabilir. ANASAYFA

Yakınlık İlkesi Videosu: ANASAYFA

Yöntem İlkesi Görselleri ses ile açıklamak öğrenmeyi arttırır. Eğer görsel oldukça karışıksa veya öğrenciye yeni bir konu ise görseli ses ile açıklamak daha çok işe yaramaktadır. ANASAYFA

Yöntem İlkesi Videosu: ANASAYFA

Gereksizlik İlkesi Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak öğrenmeyi köreltir. Görsellerin hem sesle hem metinle anlatılmaya çalışılması, çalışan hafızaya fazla yükleme yapacak ve geriye öğrenme için ayrılması gereken çalışan hafıza kalmayacaktır. ANASAYFA

Gereksizlik İlkesi Videosu: ANASAYFA

Tutarlılık İlkesi Öğrenenler, konuyla ilgisi olmayan sözcük, resim ve seslerin ortamın dışında tutulduğu ortamlarda daha iyi öğrenirler. Öğrenme yeni bilginin var olan bilgiyle ilişkilendirilmesiyle gerçekleştiğinden dolayı gereksiz bilgilerin yeniden hatırlanması öğrenmeyi azaltır. ANASAYFA

Tutarlılık İlkesi Videosu: ANASAYFA

Kişiselleştirme İlkesi Öğrenmeyi arttırmak için etkileşimli bir ses tonu ve eğitsel ajan kullanılmalıdır. Çalışmalar göstermiştir ki; öğrenci bir dersle etkileşimli bir dil ve resmi olmayan bir yardımcı ile sosyal olarak iletişime geçtiğinde daha iyi öğrenme gerçekleşmiştir. ANASAYFA

Kişiselleştirme İlkesi Videosu: ANASAYFA

DEĞERLENDİRME SORULARI ANASAYFA

SORU 1 Aşağıdakilerden hangisi Çoklu Ortam İlkesine uygundur? Metin ön plandadır. Ses ön plandadır. Görsel, öğretimsel mesajla tutarlıdır. Görseller bir ekranda, görselle ilgili metin farklı bir ekranda olmamalıdır. ANASAYFA

Aşağıdakilerden hangisi Yakınlık İlkesi için doğrudur ? SORU 2 Aşağıdakilerden hangisi Yakınlık İlkesi için doğrudur ? ANASAYFA

Aşağıdakilerden hangisi Yöntem İlkesi göre uygundur ? SORU 3 Aşağıdakilerden hangisi Yöntem İlkesi göre uygundur ? ANASAYFA

Aşağıdakilerden hangisi Gereksizlik İlkesine uygundur ? SORU 4 Aşağıdakilerden hangisi Gereksizlik İlkesine uygundur ? ANASAYFA

Aşağıdakilerden hangisi Tutarlılık İlkesine uymamaktadır ? SORU 5 Aşağıdakilerden hangisi Tutarlılık İlkesine uymamaktadır ? ANASAYFA

Aşağıdakilerden hangisi Kişiselleştirme İlkesine uygundur ? SORU 6 Aşağıdakilerden hangisi Kişiselleştirme İlkesine uygundur ? Görsel bir ekranda metin farklı bir ekranda gelmemelidir. Metinlere görseller eklemek, öğrenmeyi geliştirebilir. Öğrenmeyi arttırmak için etkili bir ses tonu ve eğitsel ajan kullanılması. Öğrenci bir dersle etkileşimli bir dil ve resmi olmayan bir yardımcıyla sosyal olarak iletişime geçtiğinde daha yavaş öğrenme gerçekleşir. ANASAYFA

TEŞEKKÜRLER… 