SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Balanced Scorecard Nedir?
KÜLTÜR ve SANAT Yaratıcı kültürel yaşama sahip olmak dengeli, dinamik ve sağlıklı bir toplum yaratmak için gereklidir. Sanatın tüm dalları toplumun kültürel.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Girişimcilik.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
KAMU YÖNETİMİNDE BAŞARININ TEMELLERİ AHMET ERTÜRK TMSF BAŞKANI.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
AKILLI ŞEBEKELİ KİM İŞLETECEK ? Murad ŞERALIOĞLU İGDAŞ EĞİTİM MÜDÜRÜ
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMLERİ DERSİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Bilişim sistemlerinin türleri
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
İş Etüdünün Tanımı Literatürde en fazla kabul edilen ve kullanılan iş etüdü tanımı, İngiliz standartlar Sözlüğü tarafından yapılmıştır: Buna göre İş Etüdü,
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama Araştırması Derneği CEO’sundan Birkaç Söz Bu bölümde, sektörün diğer profesyonel kuruluşları ve Pazarlama Araştırması Derneği tarafından.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Şubat Şubenin Kurumsal Kapasitesi 2. Personel Durumu 2. Araç Parkı Durumu 3. Bina ve Arazi Durumu 4. Hedefler ve Gerçekleşme SUNUM PLANI.
TÜRKİYE’NİN YENİLİKÇİLİK PERFORMANSINA İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
BALANCED SCORECARD Dr. İdil V. EVCİMEN Ar. Gör. Cihangir GÜMÜŞTAŞ Gözde GENÇSOY H.Hande ERKAN Nilüfer BÜYÜKYILMAZ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
2016 Kayseri Ticaret Odası.
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Şirket Toplantısı Şirketinizin Adı.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Süreç Yönetimine Başlarken
Sunum transkripti:

SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ

Şirketlerin organizasyon yapısı, kaynak ve yeterliklerinin performansa etkileri. Finansal kaynaklar Teknik yeterlik Liderlik Kurumsal öğrenme Şirket imajı Araştırma ve geliştirme yeteneği Innovasyon yeteneği

Şirketlerin proje yönetimi yeteneklerinin performansa etkileri. Zaman yönetimi Maliyet yönetimi Kalite yönetimi İnsan kaynakları yönetimi Risk yönetimi Zincir destek yönetimi Bilgi yönetimi İşçi sağlığı ve güvenliği yönetimi

Çevresel faktörlerin şirket ve proje performansına etkileri Uluslararası ilişkiler Makro-ekonomik ortam Politik koşullar Sosyo-kültürel koşullar Yasal koşullar Şirketler arası rekabetlerin yoğunluğu Pazara yeni giren firmalar Tedarikçi firmaların gücü İşveren gücü Talep/iş hacmi

Proje katılımcıları ile ilişkilerin performansa etkileri İşveren ile ilişkiler Hükümet ile ilişkiler Endüstriyel ilişkiler

Şirketlerin stratejik kararlarının performansa etkileri Farklılaşma stratejileri Pazar seçimi Proje seçimi İşveren seçimi Ortak seçimi Proje yönetimi stratejiler Yatırım stratejileri Organizasyonel yönetim stratejileri

Proje performansı ve şirket performansı göstergelerinin irdelenmesi. The Balanced Scorecard (Finansal, iç süreçler, müşteri ve öğrenme perspektifleri) Proje karlılığı, müşteri memnuniyeti, projenin şirkete uzun vadede faydaları.

Kullanılmış ve kullanılabilecek analitik yöntemler ve karar destek sistemleri. SEM (Structural Equation Modeilng) AHP, ANP (Analytical Hierarchical Process, Analytical Network Process) SMART (Simple Multi Attribute Technique) vs.

PERFORMANS YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRMESİNE GİRİŞ Çağdaş performans değerlendirme araçları (The Balanced Scorecard, SMART, performans piramidi vs.) Uluslararası kalite ödülleri (EFQM, MBNQA vs.) Kritik başarı faktörleri Anahtar performans göstergeleri (Key performance indicators) Stratejik performans değerlendirme yöntemlerinin şirketlere faydası.

PERFORMANS YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRMESİNE GİRİŞ İnşaat sektörü SON YİRMİ YILDIR yönetsel açıdan önemli bir DEĞİŞİM göstermiş, ÜRETİM SEKTÖRÜNDE YAYGIN OLARAK KULLANILAN YÖNETİM BİÇİMLERİ VE KONULARI YAPIM SEKTÖRÜNDE DE ETKİN BİR ŞEKİLDE UYGULANMAYA BAŞLANMIŞTIR. Bu bağlamda performans değerlendirme sistemleri ARAŞTIRMACILARIN olduğu kadar SEKTÖR PROFESYONELLERİNİN de ilgisini çekmiştir.

Günümüz yapım sektöründe başarıya giden yolda hem KISA VADELI hedeflerin hem de UZUN VADELI hedeflerin doğru bir şekilde ölçülmesi ve değerlendirilmesi gerekmektedir.

Yapım alanındaki en uygun ölçüm yolu PERFORMANS GÖSTERGELERI olmaktadır. Terminoloji Performans göstergesi (performance indicator) Kritik başarı faktörü (critical success factors) Anahtar başarım göstergesi (key performance indicator) Performans ölçütü (performance measure)

Performans göstergelerinin belirlenmesinin amacı: şirketlere   ve projelere performans değerlendirme metodu sağlamak, performanslarını kıyaslamaları için açık bir metot geliştirmek, performans hakkında uzun vadeli eğilimleri belirlerken, yapım sektörünün gelişme hedeflerini sağlayıp sağlamadığını kontrol etmek olarak özetlenebilir.

Performans değerlendirmesi ve yönetimi var olan durumu iyileştirmek için bir ACIL DURUM PLANI olarak düşünülmektedir. Bu bağlamda, performansI arttırmaya dönük değerlendirme, BAŞARI ve SÜREKLI GELIŞIMin kazanımında yapım sektörü için vazgeçilmez STRATEJIK BIR ARAÇ haline gelmiştir.

Neely (1999) performans değerlendirmesinin sebeplerini Küreselleşme ile beraber artan rekabet, Belirli gelişme girişimleri, Ulusal ve uluslararası kalite ödülleri, Değişen kurumsal roller, Değişen dış talepler ve Bilişim teknolojilerinin gücü olarak sıralamıştır. Bu sebeplerin tümü yapım sektöründe de uygulanabilir niteliktedir.

SÜREÇLERİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE Performans değerlendirmesi, KURUMLARIN MEVCUT DURUMLARINI ANALİZ EDERKEN SÜREÇLERİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE GELECEK PLANLARINA DA YÖN VERMESİ AÇISINDAN FAYDALIDIR ve dolayısıyla günümüzde yönetim ajandalarının en üst sıralarında yer alır.

Literatür Performans prizması, SMART, EFQM, Balanced Scorecard, Değer yönetimi gibi çoklu karar verme araçlarının veya Analitik hiyerarşi metodu gibi yöntemlerin üretim sektöründe var oldukları görülmektedir.

Avrupa Birliği Komisyonu geçmiş yıllarda bir İnşaat Kıyaslama Pilot Çalışması gerçekleştirmiştir. Son yıllarda özellikle İngiltere, yapım sektöründe bir reform olması gereğini savunan Latham Raporu (1994) ve Egan Raporu (1998)’na dayalı olarak bu konuda öncül çalışmalara imza atmış ve belirli yapım projelerinde anahtar performans göstergelerinin toplanması için bir girişimde bulunmuştur.