RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ Replace with logo RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ SİNÜS ATMIŞ COSİNÜS TUTMUŞ MELİKE AYDIN, ELİF YILDIZ Replace with logo MATERYALİMİZİN AMACI MATERYALİMİZ MALZEMELER Toplamları 90 derece olan açıların sinüs ve cosinüs değerlerinin birbirine eşit olmasını öğretmek amacıyla hazırlanmıştır. Çoğu problemi çözerken bilinmesi gereken 0,30,45,60,90 derece gibi açıların sinüs ve cosinüs değerlerini parmak hesabıyla kavratarak daha akılda kalıcı olmasını sağlamak için hazırlanmıştır. 20 adet 3cmx3cm kare tahtalar, 20cm yarıçaplı tahta, küçük mıknatıslar, boya, mukavva, renkli kartonlar, makas, çeşitli yapıştırıcılar. MATERYALİN HAZIRLANIŞ AŞAMALARI Tahtalar boyanıp yuvarlak tahtanın üzerine eşit aralıklarla mıknatıslar yapıştırıldı. Küçük tahtaların altlarına mıknatıslar yapıştırılarak üzerlerine sayılar yazıldı. Renkli kartonlar el şekli çizilerek kesildi. Üzerlerine dereceler ve sinüs cosinüs yazıldı. Formüller ve sinüs cosinüs değerleri yazılarak siyah karton yapıştırılan mukavvanın üzerine renkli eller yapıştırıldı. KULLANILIŞ Mıknatıslıküçük kutular ayrılır ve sinüs cosinüs değerleri eşit olanların okların karşılarına yapıştırılmaları istenir saat tamamlanır. Ellerdeki sihirli trigonometrik değerler materyalden çocuklara gösterilerek anlatılır. Çocukların da formülden yararlanarak bu değerleri bulmaları istenir. Printed by