TÜRKİYE’NİN MAARİF DAVASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
Advertisements

Atatürk’ün Eğitim İle İlgili Sözleri
Baş Öğretmen Atatürk.
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
KORUYUCU AİLE NEDİR?.
GÜZEL AHLAK.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
ATATÜRK’ÜN KİŞİLİĞİ.
Saygıdeğer Mesai Arkadaşlarım ve İlimizin güzide Basın Mensupları 2013 yılından beri bugüne kadar büyük bir onur ve gururla yürüttüğüm Karabük Defterdarlığı.
İdealist Eğitim Felsefesi
SELÇUKLULAR ( ) ANADOLU SELÇUKLULARI ( ) EĞİTİM.
BAŞÖĞRETMENİMİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ÖZLÜ SÖZLERİ VE FOTOĞRAFLARIYLA ÖĞRETMENLERLER GÜNÜNDE BİZLERLE....
24 KASIM Öğretmenler Günü
Öğretmenler.
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
Çağdaş Türk Eğitimcileri - II
BİR SOSYAL KURUM OLARAK
SUNUM.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimin Felsefi Temelleri (2) Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
NURETTİN TOPÇU Eğitim ve Kültür Değişmeleri.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Öğretmenler Günü.
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
DÜNYANIN HER TARAFINDA ÖĞRETMENLER,
1.
TC. GÜÇLÜKONAK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
KENDİMİZE SAYGI HERŞEYDEN ÖNCE KENDİNİ SEV VE KENDİNE SAYGI DUY
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
MAARİF NAZIRI EMRULLAH EFENDİ VE TUBA AĞACI NAZARİYESİ
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
ATATÜRKÜN KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ

İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
Page 1 NURETTİN TOPÇU Göllüce İlk ve Ortaokulu Haziran 2016 Sene Sonu Mesleki Çalışmalar.
“Kırk sene öğretmenlik yaptım, mabede (camiye) nasıl girdimse sınıfa da öyle girdim.” (N.Topçu) “Nurettin Topçu, ‘Bütün hayatı boyunca öğretmen olmanın.
Logo nedir? ARDA KIRTASİYE. Logo ticaretin başladığı yıllardan beri ürünleri, kuruluşları ya da hizmetleri birbirinden ayırt etmeyi sağlayan bir ya da.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Sanat, Spor ve Atatürk
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
UŞAK ÇOCUKLARINA KORUYUCU AİLE OLUYOR
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN TARİHİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Karşılaştırmalı Eğitim
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Ziya Paşa (1825 – 1880).
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
İLK ÖĞRETİM HAFTASI NE DEMEK ?
Programdan Sorular.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Jean Jacques ROUSSEAU. 1712’de Cenevre’de doğdu. Annesini erken yaşta kaybedince, bütün eğitimini babasından aldı. Fransız ve eski Yunan edebiyatının.
Sunum transkripti:

TÜRKİYE’NİN MAARİF DAVASI NURETTİN TOPÇU TÜRKİYE’NİN MAARİF DAVASI

Topçu, insanımızın geleneği putlaştırmasına karşı çıkmakla birlikte Batı Medeniyeti‘nin ürettiği fikirlere mal bulmuş mağribi gibi sorgulamadan yapışmasına da karşı çıkmaktadır.    

Topçu gençliğe maarifin gidişatına ilişkin değerlendirmeler yapmakta ve genç nesli uçuruma götüren yolları şöyle sıralamaktadır: Ahlak yeminini unutup siyaset ve tedbir yolunu tutarak fikirlerin savunmasını yapmak yerine siyasi boğuşmalara girilmesi, Yaratıcılığın yerini taklitçiliğin alması, İman ve ümidi bırakarak aşağılık karmaşasına kapılmak, Kendini yetiştirmeden şerifini arayan nesil haline gelmek, Determinizme sığınarak mesuliyetten kurtulmaya yönelmek,

Topçu’ya göre Din eğitimi; Topçu'nun İslam Rönesans'ının gerçekleşmesi için önerdiği eğitim sisteminde geleneksel eğitimi sürdüren medrese ve Batıyı taklit eden okuldan farklıdır. Topçu’nun eğitim sistemi her şeyden önce maneviyatçı bir anlayış ile yürütülen ve heyecanını dinden alan bir yapıyı içermelidir.

Topçu dini ve milli bir eğitimi savunarak ve ülkemizdeki eğitim felsefesinin pragmatist yapısını reddederek onun yerine idealist bir eğitim sistemini öne sürmektedir. Din eğitimine psikolojik, felsefi ve dini temeller getirerek idealist bir din ve ahlak eğitimini savunmaktadır.

Topçu’ya göre maarifin temeli İslâm’dadır Topçu’ya göre maarifin temeli İslâm’dadır. “Milli mektebimiz ne medresedir ne de çeşitli kozmopolit unsurların karışığı olan bugünkü mekteptir. Müslüman Türk’ün mektebi, maarif, metafizik ve ahlâk prensiplerini Kur’an’dan alarak Anadolu insanının ruh yapısına serpen ve orada besleyen, insanlığın üç bin yıllık kültür ağacının asrımızdaki yemişlerini toplayacak evrensel bir ruh ve ahlâk cihazı olacaktır”

Milli mektebin dört unsuru vardır. Ders, Öğretmen Öğrenci Okul

DERS Ders, hakikatlerin araştırılmasıdır. İlköğretimde kalp eğitimi, Ortaöğretimde akıl eğitimi yüksek öğretimde ise ihtisas esas olmalıdır. Bu nedenle ilkokulda fazla bilgi verilmesine gerek yoktur. İlkokul, kalbi dinin sevgi telkinleriyle ve milli, tarihi gururla yoğurmalıdır. Dolayısıyla her eğitim kademesindeki dersler bu aşamalara göre düzenlenmelidir.

B. ÖĞRENCİ Öğrenci, hakikatler peşinde koşmayı meslek edinen insandır. Halka karışan değil, halkın önünden yürüyen bir sınıf olmalıdır. İlim dışında bir şeyle meşgul olmamalıdır. Hatta okuldaki dersle ilgisiz etkinlikler bile gereksizdir. Topçu, talebeliğin artık bir ilim yolculuğu değil bir diploma avcılığı olduğunu söyler.

Kesintisiz eğitime de karşıdır Nurettin Topçu Kesintisiz eğitime de karşıdır Nurettin Topçu. Ona göre insan yeteneğine uygun bir alana yönlendirilmelidir. Burada da son derece isabetlidir Topçu. Sanayide çıraklık yaparak kademe kademe ustalığa ilerleyecek hünere sahip fakat okuldaki derslere kafası basmayan bir çocuğu on sekiz yaşına kadar okula gitmeye mecbur etmek hem bir dayatma hem de enerji israfıdır.

C. ÖĞRETMEN Milli okulun üçüncü unsuru öğretmen olup, Topçu’nun en esaslı kabul ettiği unsurdur. Öğretmenler, öğretmenlik mesleğinin dışına çıkmayan idealist bir zümre olmalıdır. Öğretmenlik bir takım evrakları hazırlamak ya da imzalamak değildir. Öğretmen kendisini öğrencilerine feda edebilen insandır.

Topçu, muallimin ruh yapısını meydana getiren karakterleri şöyle sıralar. Muallim sanatkardır.  Muallim zorluklara göğüs geren bir idealisttir. Muallimlik sevgi işidir. Muallim doktordur.  Muallim, sahip olduğu bu mesuliyetle içimizde en fazla hür olan insandır.

Kendini bilmeyi öğrenmiş olan muallim, insanlara kendini bilmenin şifrelerini öğretendir. Muallim sınıfta her bir öğrencisini kendi öz evladı orada imiş gibi görerek, öğretmeye gayret sarf eden bir anne babadır.

Nurettin Topçu’ya göre öğretmenlik mesleği tüccarlık değildir Nurettin Topçu’ya göre öğretmenlik mesleği tüccarlık değildir. Öğretmenlik mesleğinin mektepçiliği ticaret edinen, muallimliği esnaflık haline koyan kültürsüz fukaranın işi olmadığını ve ruh işi olduğunu dile getiriyor. Muallimlik sevgi işidir. Öğrenciyi diploma avcılığından ilim yolculuğuna götüren ve onun ruhuna nakış nakış sevgi işleyen odur.

Devlet adamı muallimin emrinde bulunduğu müddetçe cemiyet ikbal halinde yaşadı. Muallim, devlet adamının kulu olduğu zaman cemiyet bozuldu, felaketler baş gösterdi. Muallim, geçeceği yol bütün engellerle örtülü olduğu halde, buna tahammül etmesini bilen ve tahammüle âşık idealcidir. “Kime karşı olursa olsun, her düşmanlık, mutlaka kendimize düşmanlıktır” itikadını kalbimize muallim sokabilir. Tahammülsüzlüğün ve şikâyetin başladığı yerde, muallimlik davası biter.

D. OKUL Son olarak ise okulun kendisi gelir. Bu okul, özellik ve yabancılık tanımayan, siyasete yer vermeyen, öğretmenden başka otorite tanımayan, ruhları huzur içinde birleştiren disiplinin barındığı bir okuldur.

Okulların ve öğretmenlerin sorumluluklarını incelerken öğretmenin öncelikle bir çıraklık süreci olduğunu belirtiyor: “Mektep çıraklık yeridir, diyebiliriz ki bir tezgâhtır. O tezgâhta usta yapar, çıraklar tekrarlar. Usta verir, çırak alır. Alınmamış, benimsenmemiş benliğe mal edilmemiş bir ders iyi ders sayılmaz.” Okulların Amerikan metotlarıyla öğretim yapmasını eleştiren Topçu,“ızdırap çekme” ile öğrenmenin, mektebin bağını kuruyor: “gerçek mektepte muallimle talebe, ızdırap çekerek öğretmeğe ve ıztırapla öğrenmeye muhtaçtır”diyor. Nurettin Topçu’ya göre öğretmenlik mesleği tüccarlık değildir. Öğretmenlik mesleğinin mektepçiliği ticaret edinen, muallimliği esnaflık haline koyan kültürsüz fukaranın işi olmadığını ve ruh işi olduğunu dile getiriyor.

Sonuç olarak; Topçu, Maarifin hayata, mektebin mideye mağlup olması; talebeliğin diploma avcılığına; muallimliğin örnek adamlıktan boynu bükük bir memurluğa dönüşmesi, mekteplerin ilim yapmak yerini ilim tarihini alma ve ezberlemeye yönelme sürecini eleştiriyor.

Şeyma KÜÇÜKALTUN