AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
Okul Öncesi Aile İletişimi
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
ETKİLİ ANNE BABA OLMAK.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
Öğrencilerle Etkili İletişim Kurma Becerisi
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
YGS VE LYS HAKKINDA GENEL
Sözlükte "iletişim" ne demek?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
İstediğiniz davranışları nasıl arttırabilirsiniz? a) Överek b) Gülümseyerek, sarılarak, öperek c) Sevdiği bir işi yaparak ( Örneğin bir öykü okuyarak,
Psikolojik Danışman ve Rehb.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
HOŞGELDİNİZ şehitler ilköğretimokulu
Aile İçi İletişim.
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
AİLE TUTUMLARI.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM, ÖFKE KONTROLÜ VE ŞİDDET
Sosyal Bilgiler İletişim
MEHMET GÖKHAN AY ANADOLU LİSESİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
KİŞİLER ARASI ETKİLEŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
23 NİSAN ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Mahmut BİRGİN SINAV KAYGISI.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
Bir zamanlar, birbirine bitişik iki çiftlikte yasayan iki erkek kardeş vardı. Günlerden bir gün bu iki kardeş arasında bir anlaşmazlık baş gösterdi. İki.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
GÖNÜL KÖPRÜSÜ.
Aile İçi İletişim. “Hayattan ne isteriz?” “Mutlu bir aile”
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ

İletişim  İletişim her türlü karşılıklı ilişkinin temel faktörüdür.  Aile içi iletişim, aile üyelerinin her birinin birbirleriyle kurdukları ilişkileri içerir.  Aile üyelerinin iletişiminin kalitesi, ailenin sağlığını ve gücünü etkiler.

Ailenizle İletişiminiz Olumsuz mu Olumlu mu?

Aile üyeleri aralarındaki iletişimi olumlu yönde geliştirebilmek için şunlara dikkat etmelidirler:  Aile üyelerinize karşı ilgili olun. Onların hatırlarını sorun, onlarla dertleşin, ortak paylaşımlar için vesileler bulun.  Aile üyelerinizin anlattıklarını can kulağıyla dinlemeyi öğrenin.  Aile üyelerinizin duygularına karşı hassas olun. Onlarla iletişiminizde “Onun yerinde ben olsaydım…”diye düşünmeyi unutmayın.

 Sabırlı ve sakin olun. Hemen hükme varmaya çalışıp acele yorumlar yapmaktan, yanlış kararlar vermekten kaçının.  Sürekli eleştiren, suçlayan, ters cevaplar veren, kalp kıran birisi olmaktan kaçının. Anlayışlı ve olgun olmaya gayret edin.

Çatışmaları Önleyen Formül: Ben Dili Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır. “Ben dili” de öyle. Peki “ben dili” nedir? İşte size çatışmaları önleyen ben dili formülü: ………yaptığın zaman, ben…………hissediyorum. ……….istiyorum.

Problem -1- Oğlunuz evde yüksek sesle müzik dinliyor. Aşağıdaki komşunuz ise bu durumdan şikâyetçi. Her karşılaştığınızda şikâyetini dile getirmesi sizi mahcup ediyor. Hatta son seferinde kapınıza kadar geldi. Bu akşam bir de baktınız oğlunuz yine müziğin sesini açmış. Nasıl bir tepki verirsiniz?

Sen dili ile kendini ifade Kapa şu müziği! İyice serseri oldun! Sana kaç kere söyledik? Laftan anlamaz mısın sen? 1 dakikalığına oğlunuzun bu sözler karşısındaki duygusunu anlayalım.

Sen dili ifadelerinin sonuçları Peki ne söylemeniz lazım? Ben dili formülünü hatırlayalım.

………yaptığın zaman, ben…………hissediyorum. ……….istiyorum “Müziğin sesini bu kadar açtığın zaman, aşağıdaki komşu yine yukarı çıkacak ve mahcup olacağız diye endişeleniyorum. Biraz daha kısık bir sesle dinlemeni istiyorum.”

EMPATİ  İletişim esnasında karşımızdaki kişinin ne söylediğini anlamak kadar o andaki duygusunu hissetmek de önemlidir. Aşağıdaki sözleri söyleyen kişiler sizce neler hissediyor olabilirler? 1 Ben gerçekten çok şanssız bir insanım. 2 Ha sana dert anlatmışım ha duvara, hiç fark etmiyor. 3 Ben ne kadar çalışsam da o sınavı geçemem. 4 Bazen kendimi hayatta yapayalnız hissediyorum. 5 Evlilik yıldönümümüzü hatırlamanı beklerdim. 6 Börek yanmış. Şimdi yeniden yapmam gerekecek. 7 Sen ne kadar şanslı bir insansın. 8 Ev alma komşu al, derler. Doğruymuş. 9 Bu kadar yüksek sesle müzik dinlemesen olmaz mı?

İletişim engelleri  Emir vermek, yönlendirmek “Çabuk ellerini yıka.”, “Hemen git, yat, uyu.” Duygularının önemsiz olduğunu düşünür. Karşısındaki kişinin istediğini yapmak zorunda olduğunu hisseder.  Uyarmak, gözdağı vermek “Böyle çalışmaya devam edersen hiçbir yeri kazanamazsın sen.” Değersizlik hisseder. Öfke duyar.  Ahlak dersi vermek “Adam gibi koca olsaydın eve vaktinde gelirdin.” Kişiyi karşı koymaya zorlar.

İletişim engelleri  Onun yerine karar vermek, ahkâm kesmek “Sen en iyisi şimdi televizyon izlemeyi bırak, git biraz matematik çalış.” Tek başına ne yapacağına karar veremeyeceğinin düşünüldüğünü hisseder.

 Öğretmek, nutuk çekmek, mantıklı düşünceler önermek “Bak evladım biz senin yaşındayken ödevimizi bitirir, üstüne klasiklerden bir de roman bitirirdik.” Mantıksız ve bilgisiz görüldüğünü düşünür.

 Yargılamak, eleştirmek, suçlamak, aynı düşüncede olmamak “Yani bu yaptığına inanamıyorum. Aklı başında bir insan asla senin gibi davranmaz.” Değersizlik, yetersizlik duyguları uyandırır.  Ad takmak, alay etmek “Tembel. Sen tam bir Dalgacı Mahmut’sun.” Kişinin kendisine olan güvenini sarsar. Benlik algısını düşürür. Kendisini değersiz hissetmesine sebep olur. İletişim engelleri

 Olayı küçümsemek “Karanlıktan korkacak ne var? Bebek misin sen? Bak ben hiç korkuyor muyum?” Öfke uyandırır. Kişi anlaşılmadığını düşünür.  Soru sormak, sınamak, sorgulamak “Nerede kaldın? İşten sonra bir yere mi uğradın? Kim vardı yanında?” Sorgulanma hissi yaratır. Güvensizlik ve kuşku duygularını arttırır.

İletişim engelleri  Oyalamak, konuyu saptırmak “Sen şimdi bırak bunları da bak sana ne diyeceğim.” Fikirlerine saygı duyulmadığı, anlattıklarının dinlenmediği, önemsenmediği duygularını doğurur.  Yorumlamak, analiz etmek “Hadi, doğru söyle, aslında pişirdiğim yemeği beğenmedin, o yüzden suratın asık.” Öfke uyandırır. Kişinin kendi duygularını ifade etmesini engeller.

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER

Kaynakça  cessKeyId=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires= &Signature=eouKMN%2FQ Ydna3dS3h%2FD672Cxyqk%3D&response-content- disposition=inline%3B%20filename%3DAile_Yasam_Becerileri-_Azize_Nilgun_Cane.pdf