C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H11

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm 12 ÜST DÜZEY KONULAR Dinamik Bellek Ayırma Önişlemci
Advertisements

Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
Göstericiler (Pointers)
Yığın ve Kuyruk.
Nesneye Yönelik Programlama
Nesneye Dayalı Programlama
Bölüm 7 Fonksiyonlar GÖSTERGELER Gösterge Tanımı
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Değişken Bildirimleri
Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü DİZİLER C Programlama Dili Yaz Stajı Cengiz TEPE SAMSUN 2007.
String Kütüphanesindeki Arama Fonksiyonları
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
Bölüm 10 Yapılar ve Birleşimler
KOPYA YAPICI FONKSİYON, STATİK ELEMANLAR, ARKADAŞ SINIF VE FONKSİYONLAR, NESNE DİZİLERİ Yılmaz Kılıçaslan.
Nesneye Yönelik Programlama
Bölüm 3: Göstergeler BTEP 102 – Veri Yapıları ve Programlama
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Değişkenler veri tipleri operatörler
While Döngüsü Tekrarlama deyimidir. Bir küme ya da deyim while kullanılarak bir çok kez yinelenebilir. Yinelenmesi için koşul sınaması döngüye girilmeden.
Veri Yapıları Ve Algoritmalar
Veri Yapıları ve Algoritmalar
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
Nesneye Yönelik Programlama
SINIFLAR VE DİNAMİK BELLEK YÖNETİMİ
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
C ile Programlamaya Giriş
DEĞİŞKENLER, VERİ TÜRLERİ VE OPERATÖRLER
Temel Veri Türleri ve Operatörler
FONKSİYONLAR.
Bölüm 7 - Göstericiler İndeks 7.1 Giriş
YMT219: Veri Yapıları Ders Saatleri: Pazartesi 9:15-12, 17:30-20:15
Diziler Adres Kavramı Nesnelerin Adresleri sizeof Operatörü
C PROGRAMLAMA DİZİLER (ARRAYS).
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
SINIFLAR VE DİNAMİK BELLEK YÖNETİMİ VE SINIFLARIN DİĞER ÖZELLİKLERİ Yılmaz Kılıçaslan.
Bölüm 3: Diziler BTEP 102 – Veri Yapıları ve Programlama
Veri Yapıları ve Algoritmaları ders_1
C PROGRAMLAMA FONKSİYONLAR Adres ile Fonksiyon Çağırma Pointer (İşaretçiler) ile Fonksiyon Çağırma Rekürsif Fonksiyonlar.
VERİ TİPLERİ VE DEĞİŞKENLER
DİZİLER Arrays.
Değerler ve Değişkenler
Pointer (İşaretçi) Yapısal Veri Tipleri (Struct)
BTP206– Görsel Programlama II
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları Atama Komutu Operatörler İsim Sabitleri Veri Tipi Dönüşümü Çıktı Fonksiyonu.
BİLGİSAYAR programlama II
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
VERİ ve BELLEK & DEĞİŞKENLERİN SAKLANMASI Asst.Prof.Dr.Misket YEKTAY Gizem AYIK.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 11: İşaretçi (Pointer) Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
Programlamaya Giriş-I Bölüm-1. Algoritma Algoritma günlük yaşamımızda yaptığımız işler sırasında sıklıkla kullandığımız bir yöntemdir. Algoritma, bir.
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
Fonksiyonlar ve Diziler
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
Bölüm 7 Fonksiyonlar GÖSTERGELER Gösterge Tanımı
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H04
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H03
BİYOELEKTRİK Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM307-H01
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H12
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-6
BLM-111 PROGRAMLAMA DİLLERİ I Ders-2 Değişken Kavramı ve Temel Operatörler Yrd. Doç. Dr. Ümit ATİLA
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-8
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
Bölüm 3: Göstergeler BTEP 102 – Veri Yapıları ve Programlama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Sunum transkripti:

C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H11 ziynetpamuk@gmail.com CART =Classification And Regression Trees ( Sınıflandırma ve Regresyon Ağaçları)

Pointer başka bir değişkenin adresini saklayan değişkendir. Pointer değişkeni tanımlarken değişkenin önüne * konulur. Başka bir değişkenin adresine işaret ettiğini göstermek için pointer değişkeninin ismine POINTER (PTR) ön eki koymak yazılımcı için faydalı olacaktır. DEĞİŞKENLERİ TANIMLAMAK int sayi1; double sayi2; float sayi3; char karakter; int *PTRsayi1; double *PTRsayi2; float *PTRsayi3; char *PTRkarakter;

POINTER NERELERDE SIKÇA KULLANILIR? Diziler Matrisler Fonksiyonlar Arama algoritmaları Sıralama Algoritmaları Dinamik Veri Yapıları ( Bunlar dizilerden farklı olarak eleman sayıları büyüyebilir ve küçülebilir.) Bağlı Listeler Kuyruklar Yığıtlar Ağaç veri yapıları

ÖNEMLİ ADIMLAR «sayi» değişkeninin adresini gösteren pointer değişkenini tanımlarken; => Aynı veri tipi kullanılmalıdır. ( int sayi ; ) => «PTRsayi» isminde tanımlanmalıdır. ( int *PTRsayi; ) Bellek adresi yazılırken biçemsel belirteç olarak % p kullanılmalıdır. & = ADRES OPERATÖRÜ şeklinde okunmalıdır. * = İÇERİK OPERATÖRÜ şeklinde okunmalıdır.

& ADRES OPERATÖRÜ Tek bir operand alır. Önüne yazıldığı adresin bellek adresini üretir. Buradaki operand bir değişken olmalıdır, sabit değerler olamaz. Dolayısıyla bir pointer değişkenine değer atamak için kullanılır. * İÇERİK OPERATÖRÜ Önüne geldiği nesne bir adres veya pointer değişkeni olmalıdır. Önüne geldiği adresteki değere erişmeyi sağlar. & adres operatörü ve * içerik operatörü birbirinin tamamlayıcısıdır. &*PTRdeger= 0000000028FECO *&PTRdeger= 0000000028FECO Pointer iki türlü değer atanır. & operatörü kullanılır NULL yani 0 değeri atanabilir.

Bu örnekte fonksiyon herhangi bir geri döndürme işlemi yapılmamıştır. Eğer return ile a ve b yi main() geri döndürsek program çıkışında hata verir. Fonksiyonlar TEK BİR DEĞER geri dönderir. İki değer döndürmek isitenilince hata verir. Swap yani takas örneği call by referans için güzel bir örnektir. 1. Deger ile döndürmek ( Normal fonksiyon- pointersız) 2. Referans ile döndürmek ( Pointer kullanarak fonksiyon)

Fonksiyonlar TEK BİR DEĞER geri dönderir Fonksiyonlar TEK BİR DEĞER geri dönderir. İki değer döndürmek isitenilince hata verir. Swap yani takas örneği call by referans için güzel bir örnektir. 1. Deger ile döndürmek ( Normal fonksiyon- pointersız) 2. Referans ile döndürmek ( Pointer kullanarak fonksiyon)

Cons belirleyicisinin pointerlar ile 3 farklı şekilde kullanılabilir. İçeriğin sabit olması => Göstericinin gösterdiği yer sabittir. =>Gösterdiği yere erişip oradaki içerik üzerinde değişiklik yapılamaz. =>Ancak göstericinin tuttuğu adres değiştirilebilir.

2) Göstericinin kendisinin sabit olması Gösterici değişkenin kendisi sabittir, yani göstericinin tuttuğu adres bilgisi değiştirilemez. Ancak göstericinin içerisindeki adreste bulunan içerik değiştirilebilir.

3) Göstericinin kendisinin ve gösterdiği yerin sabit olması (hem içerik hem adres) Göstericinin içerisindeki adres bilgisi ve gösterdiği yer sabittir, değiştirilemez. İçerisindeki adres bilgisi ve gösterdiği yerdeki değer değiştirilemez.

Pointerlar üzerinde aritmetik işlemler Pointerlar aritmetik işlemler için geçerli operandlardır. Ancak taşıdıkları değerler adres olduğundan bütün aritmetik işlemler uygulanamaz. Göstericiler üzerinde yalnızca toplama ve çıkarma işlemleri (+,-,++,--,+=,-=) uygulanabilir.