TRAKYA ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ PEYZAJ TASARIM PROJESİ IV PROJE ADI: 2013- 2014 GÜZ YARIYILI EDİRNE TARİHİ KENT MERKEZİ MEYDAN TASARIMI ANALİZLERİ HAZIRLAYAN: 111-012 YASEMİN DUYGU DİNARLI
EDİRNE TARİHİ Edirne, Marmara Bölgesinin Trakya kısmında yer alır. Güneyinde Ege denizi, kuzeyde Bulgaristan, batıda Yunanistan, doğuda Tekirdağ, Kırklareli ve Çanakkale ileri ile çevrilidir. Trak Soylarından olan Odris'ler tarafından MÖ. 5.Yüzyılda ilk defa kent olarak kurulan ve zaman içinde değişik milletler tarafından değişik isimler verilen kentimizin adı I.Murat zamanında Edirne olarak kalmıştır. Edirne''de eski çağdan itibaren sanat eserleri yapılmıştır. Bu eserlerin en eskisi Roma İmparatoru Hadrianus tarafından yaptırılan Edirne Kalesinden günümüze kalan sur ve burç duvarlarıdır. Ayrıca, Edirne''de Osmanlı Mimarisinin de çok değerli örnekleri mevcuttur. Selimiye Camii bunların en ünlüsüdür. http://edirne.meb.gov.tr
GENEL ULAŞIM ANALİZİ N 1. DERECEDEN ANA YOLLAR ÇALIŞMA ALANI 2. DERECEDEN TALİ YOLLAR 3. DERECEDEN YOLLAR
EDİRNE TARİHİ KENT MERKEZİ GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE 1930 tarihinden önceki Atatürk Meydanı Heykelci Prof. Dr. Kenan Yontunç tarafından yapılıp 1930 yılında meydana getirilmiştir
EDİRNE TARİHİ KENT MERKEZİ GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE Günümüzdeki Atatürk Meydanı
EDİRNE TARİHİ KENT MERKEZİ GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE Hükümet Caddesi eski hali Günümüzde Cafe olarak kullanılıyor.
F1 F1 F2 F3 ÇALIŞMA ALANI F2 F3 F1 FOTOĞRAF Ç. NOKTALARI
F4 F4 F5 F6 F6 F4 F5 ÇALIŞMA ALANI FOTOĞRAF Ç.NOKTALARI
Tescilli yapılar ve Proje Alanı
Yapı ve Yeşil alan Analizi
Otoparklar ve Otobüs Durakları
SORUN ANALİZİ ULAŞIM SORUNLARI GÖRSEL SORUNLAR YAPISAL VE İŞLEVSEL SORUNLAR PEYZAJLA İLGİLİ SORUNLAR
Sorun: TARİHİ YAPILAR GÖZ ARDI EDİLEREK YAPILAN BİNALAR ÇİRKİN BİR GÖRÜNTÜ SERGİLEMEKTEDİR. Çözüm: BU SEBEPLE TASARIM SÜRECİNDE BU BİNALARIN YIKILMASI DAHA DOĞRUDUR. Sorun: ZİRAAT BANKASI OLARAK KULLANILAN BİNA TASARIM SÜRECİNDE GEÇİŞ AKSINI ETKİLEMEKTEDİR. Çözüm: YENİ TASARIMDA BİR FONKSİYON GETİRİLMEZ İSE YERİ DEĞİŞTİRİLMELİ YA DA YIKILMALIDIR.
Çözüm: BU YÜZDEN DÖŞEMELER DEĞİŞTİRİLMELİDİR Sorun: YÜRÜYÜŞ YOLLARINDA VE KALDIRIMLARDA KULLANILAN DÖŞEMELER HEM TARİHİ DOKUYA HEM DE GENEL KULLANIMA UYGUN DEĞİLDİR. Çözüm: BU YÜZDEN DÖŞEMELER DEĞİŞTİRİLMELİDİR
Sorun: ÖZEL ARAÇLAR İÇİN İHTİYACA YÖNELİK YAPILAN OTOPARK PROJE ALANI İÇİNDE YA DA DIŞINDA ÇÖZÜLMELİDİR. Çözüm: MEVCUT OTOPARK KÖTÜ GÖRÜNTÜSÜYLE TARİHİ MAKEDONYA KULESİNİN GÖRÜNÜMÜNÜ BOZMAKTADIR. PROJE ALANI İÇİNDE YER ALAN TİCARİ TAKSİ DURAKLARI DAHA UYGUN BİR ALANA TAŞINMALIDIR.
Sorun: TÖREN ALANINDA BULUNAN SU ÖĞESİ GENİŞ YER KAPLAMAKTADIR. Sorun: MEVCUTTAKİ DONATI ELEMANLARI ÇOK YETERSİZDİR. Çözüm: YENİ TASARIMDA MODERN VE TARİHE DOKUYA UYGUN DONATILARLA DEĞİŞTİRİLMELİLERDİR. Sorun: TÖREN ALANINDA BULUNAN SU ÖĞESİ GENİŞ YER KAPLAMAKTADIR. Çözüm:YAYALARIN GEÇİŞ GÜZERGAHINI DEĞİŞTİRMEK ZORUNDA KALMALARI SEBEBİYLE KALDIRILMALI YA DA YENİ TASARIMDA DAHA DOĞRU BİR YERDE KULLANILMALIDIR.
Çözüm: Yaya yolu/ kaldırım genişlikleri, yardımcı araç ve tekerlekli sandalye kullananların geçebileceği genişlikte olmalıdır. Kaldırımlarda kot farklılıkları olmamalı, görme engelliler için mutlaka doku değişiklikleri yapılmalıdır. Kaldırımların yol köşelerindeki eğimli dönüşlerinde doku değişikliği yapılmalıdır. Hareketi güçleştirici ve daha fazla enerji harcamaya yol açan kum, çakıl taşı gibi gevşek malzeme kullanılmamalıdır. Yer döşemelerinde ise derzler tekerlekli sandalye ve baston kullanımına engel olmayacak şekilde olmalıdır. Drenajla ilgili ızgaralarda paralel demirler arası açıklık tekerlekli sandalye ve baston kullanımına engel olmayacak şekilde olmalıdır. Sorun: Alanda yol döşemeleri, kaldırımlar ,kaldırım genişlikleri tasarım kriterlerine uygun tasarlanmamıştır.
Sorun: Kaldırımlarda rampa düzenlemesi yapılmamıştır. Çözüm: Rampalar yapılmalı ve yaya yollarıyla bütünleştirilmeli, özürlülerin herkesle aynı yolu izleyebilmesi açısından önemlidir.
Çözüm: Trafik, bilgilendirme ve yönlendirme işaretlerinin basit ve görülebilir olması, yüksekliği, konumu, kolayca okunması, renk,ölçü, ve grafik düzeni önemlidir. Kabartmalı yazılar, dokunulabilir yükseklikte olmalıdır. Sorun: İletişim panoları, trafik, bilgilendirme ve yönlendirme işaretleri yeterli değildir.
AĞAÇLARLA DESTEKLENEN YÜRÜYÜŞ YOLLARI OLUŞTURULMALIDIR. DAĞINIK KULLANIMLAR YERİNE DÜZENLİ BELİRGİN AKSLAR KULLANILMALIDIR. ZİRAAT BANKASI MÜZE OLARAK DEĞERLENDİRİLEBİLİR.
Kent mekanının düzenlenmesi sırasındaki bazı ulaşım ve yerleşme kararlarının, tüm toplumun olduğu kadar özürlülerin hareketini kısıtladığı da unutulmamalıdır. Herkes için ulaşılabilir bir çevre organizasyonun yapılmalıdır.