E-Ticaret Süreçleri Nasıl İşler?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Linux ile E-ticaret Barış Özyurt
Advertisements

Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Burkay Yapağcıoğlu.
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
Acenta üyeliği için lütfen tıklayınız.
2012
internet sitemize HOŞGELDİNİZ!
Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
Satış Noktası Yönetimi
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Google Analytics Nedir?
Strateji Tasarımı İlker acar.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
İçerik Yönetim Sistemi (CMS)
E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar
WEB Tasarımı & .NET Bolum 1
Web Sitesi Yapılış ve Yayınlanma Aşamaları
İnternet Siteleri Yönetimi
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Web Tasarım Maliyeti Bir web sitesine sahip olmak için üç tür ödeme yapılır. 1. Web sitesinin ismi (domain name) için yapılan ödeme. 2. Web sitesinin barındırılması.
Web Host Manager (WHM) Nedir Ne İşe Yarar ?
Kişisel Web Sayfaları Kullanım Bilgileri
Azrael Online Hasta Takip Programı
Restaurant Yönetim Sistemi
MILLENIUM MARKETING SUNUMU
REKLAMCILIK Hafta 5.
KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin.
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
KREA Direct the future is direct. Profile uygun makaleler web sitesinden alındı Sitede en son tıkladığı ürüne ait kampanya bilgisi Profile uygun ürün.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
E- Ticaret Altyapısı.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
ELEKTRONİK TİCARET (e-ticaret)
Yazılım Geliştirme Projesi
Web Sitesi Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Web Tasarım Nedir? Web tasarımı, bir ürünü ya da hizmeti veya bir bireyin reklam ve tanıtımını yapmak üzere veyahutsa toplumu eğitici ve öğretici çalışmalarla.
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
İNTERNET.
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
Web Teknolojileri Hafta İçerik  Hosting (Barındırma)  Domain (Alan Adı)  Ücretli Hosting ve Domain Siteleri  Ücretsiz Hosting ve Domain Siteleri.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Bilgi İşlem Organizasyonu Güz Dönemi Server Çeşitleri ve Aralarındaki Farklar – Burak Eray KAYIŞ.
DATA CENTER.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Tablet Menü.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Tablet Menü.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
İnternet Üzerinden Pazarlama Ortamının Hazırlanması
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
Intercomp.com.tr İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız.
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
Sunum transkripti:

E-Ticaret Süreçleri Nasıl İşler?

Profesyonel görünüşlü bir web sitesi, İşinizi iyi yaptığınızın bir göstergesi ve güven unsurudur. Hedef kitlenizi belirleme, iş stratejinizi oluşturma, araştırma yapma ve planlama için vakit ayırdığınızı gösterir.

Temel Kurallar Hedeflerin belirlenmesi Gerçekçi olun Sitenizin bu kadar çok web sitesi içerisinde farkı yaratacak altın kurallar doğrultusunda yapılandırılması için; Hedeflerin belirlenmesi Gerçekçi olun Kendinizi bu işe adayın Sorumlu olun İçeriği kısa ve net tutun Müşteri gibi düşünün Keyifli hale getirin

Hedef Kitle Belirleme Hedef kitlenin belirlenmesi için bir süre araştırma yapmalısınız Sizinle aynı müşterileri hedefleyen diğer firmaları belirlemelisiniz Rakiplerinizin sitelerini inceleyip, içerik ve özelliklere ilişkin yeni fikirler yakalamalısınız Rakiplerinizin ana sayfa düzenleri ve kategorik yapılanmaları gözlemlemelisiniz. Dünyadaki çeşitli e-ticaret raporlarını incelemelisiniz

İş Stratejisi Belirleme

Satış Sürecini Belirlemek Sitenize gelen bir ziyaretçinin bir ürünü araması ve bulması, bu ürünü sepetine atması ve alışverişi tamamlaması ile ilgili süreçleri, bu süreçlerde müşterinize vermeyi planladığınız mesajlarınızı belirlemeniz satış sürecini oluşturur.

Mağaza Çözüm Opsiyonları Sitenizde bir mağaza olması sayesinde müşterileriniz: Stoklarınızı izleyebilir Ürünleri sanal alışveriş sepetlerine atabilir Spesifik ürünleri rahatlıkla arayabilir Eğer bir ürün beğenirlerse satın alabilirler.

Mağaza Çözüm Opsiyonları Bunun sonucunda; Toplam alışveriş tutarlarını görebilir, Ödeme metodunu seçebilir, Otomatik bir sipariş numarası alabilir, İstedikleri döviz ile ödeyebilir, Gerekiyorsa vergi oranlarını hesaplatabilirler.

1- Hazır bir e-ticaret çözümü almak Ürün satışı yapabilmeniz için birçok yazılım mevcuttur. Bunun için 3 seçeneğiniz vardır. 1- Hazır bir e-ticaret çözümü almak Hazır çözümü ile hem size yeni özellikleri sunarken, hem de bütçenize ve isteğinize bağlı olarak sonradan farklı özellikler de ekletebilirsiniz. Fakat bu kısa vadeli bir çözümdür. Güncellenmezse ihtiyaçlarınıza cevap vermeyebilir. Bunun için de seçilen firmanın referanslarına ve güvenilirliğine bakılmalıdır.

2- Mevcut bir platformda mağaza kiralamak Bir e-ticaret platformundan yer kiralayabilirsiniz. Ancak bu tip platformlarda yapmak istediklerinizi karşılayacak esnekliğe ulaşamayabilir, istediğiniz görüntü ve hissi yakalayamayabilirsiniz.

3- Baştan bir sistem yaratmak Doğru bir başlangıç yapmak için iki adet bileşen vardır: Ürünleri, müşterileri, promosyonları ve siparişleri yönetebilmek için bir yazılım, Vergi, nakliyat ve ödeme altyapısı ile ilgili ek yazılımlar. Bu yazılımlarla mevcut sistemlerinizle entegrasyon olanakları, çeşitli alışveriş fonksiyonları sunulur. Sitenizin görünüşü için de size farklı şablon alternatifleri sağlanır ve bu şablonları geliştirme imkanı verilir.

E-Ticaret Çözümü Seçme Kriterleri Sipariş Sepete maksimum kaç ürün atılabilmektedir? Aynı ve farklı ürün olarak sipariş güncellenebiliyor mu yada eski siparişten tekrar verilebiliyor mu? Aynı ürün için tekrar gelen müşteriler için bir hatırlatma mantığı oluşturdunuz mu? Vergi & Nakliye Vergi ve nakliye ürün tutarına ekleniyor mu? Hangi ülkelere satış yapacaksınız? Tüm ürünleriniz vergiye tabi mi? Nakliye Taşıma opsiyonları nelerdir?

E-Ticaret Çözümü Seçme Kriterleri Ödeme tipleri nelerdir? Kredi kartı Havale/EFT PayPal Kimlik doğrulama Sahtekarlığa karşı hangi kontrolleri yapmayı planlıyorsunuz? Maliyet  E-ticaret yazılımlarının fiyatı değişkenlik göstermektedir. Fiyat belirlenirken istenen özellikler, kapasite vb. birçok değişkene bakılarak fiyatlama yapılmaktadır.

E-Ticaret Sitesini Hazırlamak Bir platformda mağaza kiralanacaksa; ürün bilgileri, katalog oluşturulup görseller yüklenir. Diğer alternatifler için; Bir alan adı alınır. Alan adınızla uyumlu bir e-posta adresi alınır. Mağazanızı barındıracak hosting hizmetini seçilir.

E-Ticaret Sitesi Kurma 1- Alan Adı Edinmek Alan adınız sadece internet adresiniz değil aynı zamanda internet üzerindeki markanız olacaktır. İyi bir isim tercihi sitenizin hatırlanılmasını ve anlaşılmasını sağlamalıdır. 2- E-Posta Adresi Almak İnternet üzerinden ticaret yapacaksanız e-posta adresinizin olması çok önemlidir. E-posta adresinin olması ayrıca firmaya her an erişilebileceği yönünde güven duygusu vermektedir.  a) E-Posta Yazılımları Web mail ve Post Office Protocol (POP) mail bilinen en popüler e-posta formlarıdır.  Web mail için web tarayıcı ve internet erişimine ihtiyaç vardır. POP mail ise (Microsoft Outlook, Gmail vb.) e-postalarınızın bilgisayarınıza indirilmesi sonucunda okunabilmesini sağlar.

b) E-Posta Yönlendirme E-posta adresinizi başka bir e-posta adresine yönlendirebilirsiniz. kullandığınız bu e-posta adresinizi alan adı ile ürettirdiğiniz e-posta adresinize yönlendirmelisiniz. c) E-Posta Listeleri List serverlar(Ör. Yahoo Groups), tek bir e-posta adresine gönderilen e-postayı yüzlerce e-posta adresine yönlendiren uygulamalardır. 3- Barındırma (Hosting) Seçimi a) Barındırma (Hosting) Nedir? Web host, kendi makinesinde sizin siteniz için bir yer ayırarak bu alanı size kiralayan firma demektir.  VPS (sanal sunucular) sayesinde yapılabiliyor. Web Hostun dikkatli seçilmesi; sitenizin yavaş gelmesi, sayfaların gelmemesi ya da bazı uygulamaların çalışmaması gibi sorunlar yaşamamak için önemlidir.

b) Hosting Nasıl Seçilir? Barındırma hizmeti sunan ISP(internet servis sağlayıcısından) host alınır (Superonline ve TTNet) . ADSL, e-posta, GPRS, 3G ... İşletim sistemleri Unix ya da .NET olmalıdır. Bazı barındırma hizmeti veren firmalar alışveriş yazılımlarını kullanıma açarlar. Eğer kendi yazılımınızla bir internet mağazası oluşturuyor sanız, bu yazılımın barındırma şirketiniz tarafından desteklenip desteklenmediğini öğrenmelisiniz. Ortalama bir web sayfasının 100 Mb olduğunu kabul edersek (Shockwave Flash, Real Audio, Quicktime Video vb.) teknolojileri kullanacaksanız daha fazla alana ihtiyacınız olacak demektir.

b) Hosting Nasıl Seçilir? Host şirketine ödeyeceğiniz fiyatın ne kadarlık bir trafik için olduğunu sormalısınız. Firmanın kaç Mbit’lik bir hız taşıdığını (Bandwith) sorgulamalısınız. hosting(barındırma) firmanızın SSL yada 3D Secure gibi sistemlere uygunluğunu sorgulayınız. Ters giden işlerde nasıl önlem alınacağını, hataları nasıl gidereceğinizi sorgulamalısınız. Hosting firmanız (satış, pazarlama desteği, tasarım yardımı, mağaza yazılımı, üyelik sistemi ve raporlama vb) verebileceği ekstralar için bilgi alın.