E-Ticaret Süreçleri Nasıl İşler?
Profesyonel görünüşlü bir web sitesi, İşinizi iyi yaptığınızın bir göstergesi ve güven unsurudur. Hedef kitlenizi belirleme, iş stratejinizi oluşturma, araştırma yapma ve planlama için vakit ayırdığınızı gösterir.
Temel Kurallar Hedeflerin belirlenmesi Gerçekçi olun Sitenizin bu kadar çok web sitesi içerisinde farkı yaratacak altın kurallar doğrultusunda yapılandırılması için; Hedeflerin belirlenmesi Gerçekçi olun Kendinizi bu işe adayın Sorumlu olun İçeriği kısa ve net tutun Müşteri gibi düşünün Keyifli hale getirin
Hedef Kitle Belirleme Hedef kitlenin belirlenmesi için bir süre araştırma yapmalısınız Sizinle aynı müşterileri hedefleyen diğer firmaları belirlemelisiniz Rakiplerinizin sitelerini inceleyip, içerik ve özelliklere ilişkin yeni fikirler yakalamalısınız Rakiplerinizin ana sayfa düzenleri ve kategorik yapılanmaları gözlemlemelisiniz. Dünyadaki çeşitli e-ticaret raporlarını incelemelisiniz
İş Stratejisi Belirleme
Satış Sürecini Belirlemek Sitenize gelen bir ziyaretçinin bir ürünü araması ve bulması, bu ürünü sepetine atması ve alışverişi tamamlaması ile ilgili süreçleri, bu süreçlerde müşterinize vermeyi planladığınız mesajlarınızı belirlemeniz satış sürecini oluşturur.
Mağaza Çözüm Opsiyonları Sitenizde bir mağaza olması sayesinde müşterileriniz: Stoklarınızı izleyebilir Ürünleri sanal alışveriş sepetlerine atabilir Spesifik ürünleri rahatlıkla arayabilir Eğer bir ürün beğenirlerse satın alabilirler.
Mağaza Çözüm Opsiyonları Bunun sonucunda; Toplam alışveriş tutarlarını görebilir, Ödeme metodunu seçebilir, Otomatik bir sipariş numarası alabilir, İstedikleri döviz ile ödeyebilir, Gerekiyorsa vergi oranlarını hesaplatabilirler.
1- Hazır bir e-ticaret çözümü almak Ürün satışı yapabilmeniz için birçok yazılım mevcuttur. Bunun için 3 seçeneğiniz vardır. 1- Hazır bir e-ticaret çözümü almak Hazır çözümü ile hem size yeni özellikleri sunarken, hem de bütçenize ve isteğinize bağlı olarak sonradan farklı özellikler de ekletebilirsiniz. Fakat bu kısa vadeli bir çözümdür. Güncellenmezse ihtiyaçlarınıza cevap vermeyebilir. Bunun için de seçilen firmanın referanslarına ve güvenilirliğine bakılmalıdır.
2- Mevcut bir platformda mağaza kiralamak Bir e-ticaret platformundan yer kiralayabilirsiniz. Ancak bu tip platformlarda yapmak istediklerinizi karşılayacak esnekliğe ulaşamayabilir, istediğiniz görüntü ve hissi yakalayamayabilirsiniz.
3- Baştan bir sistem yaratmak Doğru bir başlangıç yapmak için iki adet bileşen vardır: Ürünleri, müşterileri, promosyonları ve siparişleri yönetebilmek için bir yazılım, Vergi, nakliyat ve ödeme altyapısı ile ilgili ek yazılımlar. Bu yazılımlarla mevcut sistemlerinizle entegrasyon olanakları, çeşitli alışveriş fonksiyonları sunulur. Sitenizin görünüşü için de size farklı şablon alternatifleri sağlanır ve bu şablonları geliştirme imkanı verilir.
E-Ticaret Çözümü Seçme Kriterleri Sipariş Sepete maksimum kaç ürün atılabilmektedir? Aynı ve farklı ürün olarak sipariş güncellenebiliyor mu yada eski siparişten tekrar verilebiliyor mu? Aynı ürün için tekrar gelen müşteriler için bir hatırlatma mantığı oluşturdunuz mu? Vergi & Nakliye Vergi ve nakliye ürün tutarına ekleniyor mu? Hangi ülkelere satış yapacaksınız? Tüm ürünleriniz vergiye tabi mi? Nakliye Taşıma opsiyonları nelerdir?
E-Ticaret Çözümü Seçme Kriterleri Ödeme tipleri nelerdir? Kredi kartı Havale/EFT PayPal Kimlik doğrulama Sahtekarlığa karşı hangi kontrolleri yapmayı planlıyorsunuz? Maliyet E-ticaret yazılımlarının fiyatı değişkenlik göstermektedir. Fiyat belirlenirken istenen özellikler, kapasite vb. birçok değişkene bakılarak fiyatlama yapılmaktadır.
E-Ticaret Sitesini Hazırlamak Bir platformda mağaza kiralanacaksa; ürün bilgileri, katalog oluşturulup görseller yüklenir. Diğer alternatifler için; Bir alan adı alınır. Alan adınızla uyumlu bir e-posta adresi alınır. Mağazanızı barındıracak hosting hizmetini seçilir.
E-Ticaret Sitesi Kurma 1- Alan Adı Edinmek Alan adınız sadece internet adresiniz değil aynı zamanda internet üzerindeki markanız olacaktır. İyi bir isim tercihi sitenizin hatırlanılmasını ve anlaşılmasını sağlamalıdır. 2- E-Posta Adresi Almak İnternet üzerinden ticaret yapacaksanız e-posta adresinizin olması çok önemlidir. E-posta adresinin olması ayrıca firmaya her an erişilebileceği yönünde güven duygusu vermektedir. a) E-Posta Yazılımları Web mail ve Post Office Protocol (POP) mail bilinen en popüler e-posta formlarıdır. Web mail için web tarayıcı ve internet erişimine ihtiyaç vardır. POP mail ise (Microsoft Outlook, Gmail vb.) e-postalarınızın bilgisayarınıza indirilmesi sonucunda okunabilmesini sağlar.
b) E-Posta Yönlendirme E-posta adresinizi başka bir e-posta adresine yönlendirebilirsiniz. kullandığınız bu e-posta adresinizi alan adı ile ürettirdiğiniz e-posta adresinize yönlendirmelisiniz. c) E-Posta Listeleri List serverlar(Ör. Yahoo Groups), tek bir e-posta adresine gönderilen e-postayı yüzlerce e-posta adresine yönlendiren uygulamalardır. 3- Barındırma (Hosting) Seçimi a) Barındırma (Hosting) Nedir? Web host, kendi makinesinde sizin siteniz için bir yer ayırarak bu alanı size kiralayan firma demektir. VPS (sanal sunucular) sayesinde yapılabiliyor. Web Hostun dikkatli seçilmesi; sitenizin yavaş gelmesi, sayfaların gelmemesi ya da bazı uygulamaların çalışmaması gibi sorunlar yaşamamak için önemlidir.
b) Hosting Nasıl Seçilir? Barındırma hizmeti sunan ISP(internet servis sağlayıcısından) host alınır (Superonline ve TTNet) . ADSL, e-posta, GPRS, 3G ... İşletim sistemleri Unix ya da .NET olmalıdır. Bazı barındırma hizmeti veren firmalar alışveriş yazılımlarını kullanıma açarlar. Eğer kendi yazılımınızla bir internet mağazası oluşturuyor sanız, bu yazılımın barındırma şirketiniz tarafından desteklenip desteklenmediğini öğrenmelisiniz. Ortalama bir web sayfasının 100 Mb olduğunu kabul edersek (Shockwave Flash, Real Audio, Quicktime Video vb.) teknolojileri kullanacaksanız daha fazla alana ihtiyacınız olacak demektir.
b) Hosting Nasıl Seçilir? Host şirketine ödeyeceğiniz fiyatın ne kadarlık bir trafik için olduğunu sormalısınız. Firmanın kaç Mbit’lik bir hız taşıdığını (Bandwith) sorgulamalısınız. hosting(barındırma) firmanızın SSL yada 3D Secure gibi sistemlere uygunluğunu sorgulayınız. Ters giden işlerde nasıl önlem alınacağını, hataları nasıl gidereceğinizi sorgulamalısınız. Hosting firmanız (satış, pazarlama desteği, tasarım yardımı, mağaza yazılımı, üyelik sistemi ve raporlama vb) verebileceği ekstralar için bilgi alın.