FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Advertisements

SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İLETİŞİM.
Sınav ve Ders Başarısında
Öğrencilerle Etkili İletişim Kurma Becerisi
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
Problem Çözme Becerileri
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
ANNE BABA TUTUMLARI.
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
AiLE iÇi iLETiSiM BECERiLERi
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
PEER SUPPORT TEAM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
HOŞGELDİNİZ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
Aile İçi İletişim.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÇATIŞMA NEDİR?.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ÇOCUKLARDA OLUMSUZ DAVRANIŞLARI AZALTMA YÖNTEMLERİ
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
Kişisel Rehberlik.
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Anne Baba Tutumları.
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN HOŞGELDİNİZ FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN

ÖZET İletişim;Bireyin karşısındaki kişiye kendini anında ve doğru biçimde ifade etmesidir. Sözel İfade(söz,ses tonu,yazı vs) ile Sözel olmayan İfadenin(Beden dili,jest ve mimikler vs)birbiriyle uyumlu olması halinde etkili iletişim olur aksi halde iletişim çatışmaları yaşanır. Yanlış Anlama ve Aktif Dinleme etkili iletişim için önemlidir.

PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ Genellikle çocuklarımızın veya gençlerimizin sadece olumlu özelliklere sahip olarak yetişmelerini isteriz. Tercihlerimizi kendi açımızdan yapar onlarda bu kalıba oturtmak isteriz. Onların farklı bir birey olduğunu farklı özellikler gösterebileceğini olumsuz özelliklere de sahip olabileceklerini kabul etmeyiz. Kısaca onların insan olduğunu unuturuz.Bu nedenle de ara ara sorunlar yaşarız.

Çocuklarımızın istemediğimiz bir davranışını gördüğümüzde genellikle değer yargılarımız ve aldığımız eğitimimizden kaynaklanan yargı ve etiketler oluştururuz. Önemli olan davranışlar ile davranışlara atfettiğimiz yargıları ayırt edebilmektir. Çünkü çocuklarımız bizleri örnek alırlar ve bizim çözüm tarzımızı benimserler. Model alma kolay ve pratiktir.

Tüm çocukların öğretmenleri, arkadaşları, ana-babalarıyla,kardeşleriyle,hatta kendi kendileriyle problemleri olabilir.Bu sorunların çözümü için yardım alan çocuklar daha kendine güvenli ve daha güçlü olurlar.Yardım alamayanlar ise duygusal açıdan sorunlar yaşarlar.Anne-babaların bir sorunum var tümcelerini duymaya açık olmaları ,ancak daha da önemlisi SORUN KİMİN ilkesini bilmeleri gereklidir.

Anne-Baba-Çocuk ilişkisinde üç durum vardır: 1-Çocuğun herhangi bir gereksinimi engellenmişse sorunu var demektir.Burada sorun çocuğundur. 2-Çocuğun gereksinimleri karşılanmışsa ve anne-babya somut bir engel yaratmıyorsa burada Sorun yoktur. 3-çocuğun gereksinimi karşılanmakta ancak davranışı anne-babaya engel çıkarmaktaysa sorun Anne-babanındır.

Çocuğun sorunu olduğu zaman Anne-Babanın yapacağı en akıllıca yol Etkin Dinleme yapmaktır.Ancak sorun anne –babadayken sağlıklı olmaz.Etkin Dinlemede zaman ve koşullar çok önemlidir.

İNSAN ANAŞILDIĞINI HİSSETMEDENKABUL EDİLDİĞİNİ ANLAMAZ Etkin Dinleme; Çocukların duygu boşalımına yardım eder. Böylece çocuklar duygularını keşfederler. Ayrıca çocuk Anne-Baba arasında sıcak bir dostluk gelişir.Burada empatik yaklaşımda çok önemlidir.Bu yaklaşımı yakalayan anne-babalar daha anlayışlı olurlar.

Çocuklarımızla iletişimde Sen dilini kullandığımızda sorunlarımızı daha da artırırız.Çünkü sen Dilinde duygu yoktur emir verme yargılama,öğüt verme gibi iletişim engelleri vardır. Ben Dilinde duygu vardır ve duygular konuşur.Bu nedenle ben dilini kullandığımızda daha etkili ve iyi sonuçlar alırız. Bazen Ben Dili ve Etkin Dinlemede işe yaramaz işte o zaman Etkili sorun çözme teknikleri devreye girmelidir.

Çatışmalar değişik nedenlerden ortaya çıkar ancak çözümde formül aynıdır.Burada 2 temel tutumla yajklaşılırsa sağlıklı çözümler olur. 1-KAZAN/KAYBET YAKLAŞIMI 2-KAZAN/KAZAN yada KAYBEDEN YOK YAKLAŞIMI 1-Kazan Kaybet:Burada Bir çatışma yaşandığında taraflardan her biri kendi isteğinin olmasına olanak veren çözümde ısrar etmesi ve gerçekleştirmesiyle olur.Burada güçlü olan kazandığı için adaletsizlik vardır.sorun ok olmamış aksine artmıştır. 2-Kazan Kazan:Her iki tarafı da tatmin edecek bir çözüm yolunun bulunup kabullenilmesiyle oluşur sonuçtan taraflar memnun olur.

ÇOCUĞUMUZLA PROBLEM ÇÖZERKEN 1-Uzaktan seslenme yanına git 2-Göz teması kur 3-Düzeyine otur 4-Beden teması yap 5-Sonra konuş Ama kısa olsun

SORUN ÇÖZERKEN KULLANILACAK AŞAMALAR 1-Problemin tanımı. Sizce sorun nedir? 2-Çözüm Yolları Önerme. 3-Uygun Çözüm Yolları Değerlendirme 4-Uygun Çözüm Yolları Arasında Seçim Yapma 5-Seçtiğimiz Çözümü Deneme 6-Çözüm yolumuzun etkinliğini kontrol etme,etkin değilse başka çözüm yolu deneme 7-Başarılı olursa kendimizi ödüllendirme

BİLİNÇLİ BİR YAŞAMA ADIM Özeleştiri yapın Sert ve katı değerlendirmelerden kaçının Lüzumsuz konuşmaktan kaçını Telaşlanmaktan kaçının Kendinizi tanıyın Stresli ortamda kontrollü olun Gün boyunca hatırlayabileceğiniz iki güzel şey yapın