FONKSİYONLAR Programlamada fonksiyon kullanmanın en önemli sebebi kodların tekrar edilmesini engellemektir. Örneğin; karekök yada üsalma işlemi yapan bir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIFLAR Yılmaz Kılıçaslan.
Advertisements

NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA SINIFLAR
void medyan(int cevap[]) { int j; siralama(cevap);
Bölüm 7 Fonksiyonlar GÖSTERGELER Gösterge Tanımı
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
C Programlama Diline Giriş
Değişken Bildirimleri
C++’A GİRİŞ Yılmaz Kılıçaslan.
C++ STACK SINIFI.
Soru1: kuvvet(taban,us) Şeklinde bir yinelenen fonksiyon yazın
Bölüm 10 Yapılar ve Birleşimler
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar
SINIFLAR GİRİŞ Yılmaz Kılıçaslan.
Nesneye Dayalı Programlama
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Fonksiyonlar.
Bilgisayar Programlama
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
C ile Programlamaya Giriş
Paralel Programlamaya Giriş
FONKSİYONLAR.
SABİT NESNE VE ELEMAN FONKSİYONLAR VE ELEMAN NESNELER
Derleyici Teorisine Giriş
Bilgisayar Programlama
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
C++’a Giriş Yılmaz Kılıçaslan.
Diziler (Arrays).
DÖNGÜLER(Loop) while, for döngüleri Break ve continue işlevleri
C PROGRAMLAMA FONKSİYONLAR Adres ile Fonksiyon Çağırma Pointer (İşaretçiler) ile Fonksiyon Çağırma Rekürsif Fonksiyonlar.
C++ Ders Notları 2.Ders (Dilin Yapısı)
C++ Ders Notları 3.Ders (String İşlemleri)
Bölüm 6 Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
C++.
Paralel Programlamaya Giriş 2
Paralel Programlamaya Giriş
VERİ YAPILARI İşaretçi Nedir? Nesne Tabanlı Programlama.
1 Yapılandırılmamış programlama Prosedür/Fonksiyon gerekliliği Prosedural Programlama Fonksiyon Tanımlama/Prototip/Çağırma Örnek fonksiyonlar Fonksiyon.
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
2. HAFTA 2. Hafta.
Algoritmalar ve Programlama I Ders 10: ALTPROGRAM KAVRAMI ve FONKSİYON
3. HAFTA 3. Hafta.
4. Hafta1 4. HAFTA. 4. Hafta2 Fonksiyonlar  Büyük problemler, küçük parçalara bölünerek kolay çözülür  Yazılımlar benzer modüller içerirler  Hata ayıklama.
Fonksiyonlar.
BİLGİSAYAR programlama II
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
1 Değişken alanları Geçici değişkenler Birleşik ifadeler(bloklar) ve değişkenler Değişken Depolama Süresi ve Alanı –Local ve global değişkenler –Static.
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar Yazım ve Noktalama Kuralları C Kütüphaneleri C Dilindeki Sözcükler Değer Sabitleri Veri Tipleri Değişkenler.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
C dili kullanıcıya kendi ihtiyacı olan bir fonksiyonu yazma imkanı vermiştir. Bir sayının faktöriyelini almaya ihtiyaç duyduğumuzu ve aynı zamanda asal.
Fonksiyonlar.
Bölüm 6 Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
C’de Fonsiyonlar Aslı Ergün.
Bölüm 7 Fonksiyonlar GÖSTERGELER Gösterge Tanımı
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 8: Fonksiyonlar
DİZİLER Bellekte sıralı bir şekilde bulunan ve aynı türden bilgilerin saklandığı veri yapısına dizi (array) denir. Örneğin kullanıcıdan 7 kişinin not ortalamasını.
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (11. Sunu)
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Fonksiyonlar.
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-6
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-7
Bölüm 6: Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar I
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Bilgisayar Bilimi Fonksiyonlar-2.
C ile Programlamaya Giriş
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

FONKSİYONLAR Programlamada fonksiyon kullanmanın en önemli sebebi kodların tekrar edilmesini engellemektir. Örneğin; karekök yada üsalma işlemi yapan bir fonksiyon tasarlarsak her karekök yada üsalma işlemi yaptığımızda bu işlemlere ait kodları yazmaktan kurtulmuş oluruz. Fonksiyon kullanımının diğer sebebi ise programları karmaşıklıktan kurtarmasıdır. Program parçalara bölünüp bu parçaların birleştirilmesi sureti ile sonuca ulaşılmasıdır.

FONKSİYONLARIN TANIMLANMASI tür fonksiyonAdi(parametreler) { Komutlar } Burada tür, fonksiyon içindeki işlemlerin sonucunda bize dönecek değerin türüdür. Döndürmek istediğimiz değer tamsayı (int), karakter (char), vb. olabilir. Örneğin; int toplam() fonksiyonunun bize döndürdüğü değer tamsayı olacaktır. Eğer fonksiyonumuz değer döndürmüyorsa tanımlamadaki tür kısmına void yazılacaktır. Void ekranayaz() cout<<“Deger dondrmeyen fonksiyon” ;

FONKSİYON PROTOTİPLERİ Fonksiyon prototipleri fonksiyonları derleyiciye tanıtmak için kullanılır. C++ da fonksiyonun tanımlanmasının fonksiyon çağrılmadan önce yapılması gerekmektedir. Program kodu derleyicide yukarıdan aşağıya doğru çalıştırılır. Eğer fonksiyon tanımlanması fonksiyon çağrıldıktan sonra yapıldıysa, derleyiciye tanımadığı bir fonksiyonu çağırmasını söylemiş oluruz. Bu durumda hata verecektir. Bu hatanın önüne geçmek için fonksiyon prototipleri kütüphane dosyalarının hemen altında tanımlanır. Prototipini tanımladığımız bir fonksiyonu heryerde oluşturabilir. Prototip örnekleri: int karekok (int x); int karekok(int);

#include<iostream> using namespace std; int enbuyuk(int, int, int); int main(){ int x,y,z; cout<<"Uc sayi giriniz:"<<endl; cin>>x>>y>>z; cout<<"Sayilarin en buyugu:"<<enbuyuk(x,y,z)<<endl; system("PAUSE"); return 0; } int enbuyuk(int a, int b, int c){ int enb; if(a>b) enb=a; else enb=b; if(enb<c) enb=c; return enb;

#include <iostream> using namespace std; void kareal(){ int x; cout<<"Karesi alinacak sayiyi giriniz"; cin>>x; cout<<"Sayinin karesi:"<<x*x<<endl; } int main(){ kareal(); system("PAUSE"); return 0;

#include<iostream> using namespace std; int deneme(){ int x=10; return x; } int main(){ cout<<deneme()<<endl; system("pause"); return 0;

#include<iostream> using namespace std; int topla(){ int x,y; cout<<"2 sayi girin:"<<endl; cin>>x>>y; return x+y; } int main(){ cout<<"Sayilarin toplami:"<<topla()<<endl; system("pause"); return 0;

#include<iostream> using namespace std; void degerile(int y){ y=9; cout<<"Deger ile cagirma!!"<<endl; } int main(){ int a=5; cout<<"Degiskenin ilk degeri:"<<a<<endl; degerile(a); cout<<"Deger ile cagrildiktan sonraki degeri:"<<a<<endl; system("pause"); return 0;

#include<iostream> using namespace std; void ekranayaz(int); int main(){ int i; cout<<"bir sayi giriniz:"; cin>>i; ekranayaz(i); system("pause"); return 0; } void ekranayaz(int x) {cout<<"Fonksiyonuna parametre olarak verilen deger:"<<x<<endl;

#include<iostream> using namespace std; int usalma(int, int); int main(){ int a,b; cout<<"Taban"; cin>>a; cout<<"Us:"; cin>>b; cout<<a<<"^"<<b<<"="<<usalma(a,b)<<endl; system("pause"); return 0; } int usalma (int x, int y) { int t=1; for (int i=1;i<=y; i++) t=t*x; return t;

#include<iostream> using namespace std; int faktoriyel(int); int main(){ int x; cout<<"bir sayi giriniz:"; cin>>x; cout<<"Girilen sayinin faktoriyeli:"<<faktoriyel(x)<<endl; system("pause"); return 0; } int faktoriyel(int x){ int i, fakt=1; for(i=x;i>0;i--) fakt=fakt*i; return fakt;

YİNELEMELİ FONKSİYONLAR Aşağıdaki örnekte (recursive) yani özyinelemeli fonksiyona örnek görmektesiniz. Yinelemeli fonksiyonlar kendi kendini çağıran fonksiyonlardır. int faktoriyel (int a) olarak verilmiş olan fonksiyon içerisinde kendi kendisini faktoriyel (a-1) olarak çağırıp (a-1)’in faktoriyeli ile a yı çarpmak suretiyle faktoriyel hesaplama işlemi yapıldığına dikkat ediniz.

#include <iostream> using namespace std; int faktoriyel(int); int main(){ int sayi; cout<<"Faktoriyeli alinacak sayiyi giriniz:"; cin>>sayi; cout<<"Sayinin Faktoriyeli:"<<faktoriyel(sayi)<<endl; system("pause"); return 0; } int faktoriyel (int a){ int x; if(a>1) x=a*faktoriyel(a-1); else x=1; return x;