HIZLI TREN İŞLETMECİLİĞİ VE BAKIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uzay mekiğinin yakıt tankının genişliği neden 1,5 metre?
Advertisements

DIŞ AKIMLA KORUMA
KENTİÇİ RAYLI SİSTEMLERDE BİR MODEL. Banliyö İşletmeciliği Ortalama Yol Uzunluğu30-80 KmİZBAN 79,5 Km ile Banliyö İşletmeciliğini max. Sınırda yapmaktadır.
İnşaat Mühendisliğine Giriş Dersi
PROJENİN AMACI Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir.
Ürün Geliştirme Konsept ve Stil Geliştirme Araç Tasarımı
Aerobus Güvenliği ve Emniyeti Aerobus yolcularının ve sisteminin Güvenliği ve Emniyeti için alınması gereken Proaktif Önlemler.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
1 GENEL BAĞLAYICI KURALLAR GBK’ler ÇEVRESEL İZİN No. 4.
Atlasjet Havacılık A. Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A. Ş
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Ulaşım Türleri ve Ulaşım Araçları
Prof. Dr. Turgay ONARGAN Prof. Dr. C. Okay AKSOY MTS 3022 TÜNEL AÇMA
BİLİMSEL POLİTİKALARA DESTEK (8. Öncelik). Amaçlar  AB politikalarının tanımı ve uygulanması  Aşağıdaki özelliklere sahip projelere bilimsel destek.
BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
ULAŞTIRMA EĞİTİMİNİN ARTAN ÖNEMİ; ANADOLU ÜNİVERSİTESİ’NİN ULAŞTIRMA EĞİTİMİ FAALİYETLERİ YRD.DOÇ. DR. MESERRET NALÇAKAN A.Ü.ULAŞTIRMA EKONOMİSİ ARAŞTIRMA.
Karma Personel Taşıma Organizasyonu Günaydın Turizm
TIBBİ CİHAZLARDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
Prof. Dr. Turgay ONARGAN Prof. Dr. C. Okay AKSOY
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı)
Y.Doç.Dr. Ertan ARSLANKAYA Doç. Dr. Eyüp DEBİK
TS EN CEPHE İSKELELERİNİN BELGELENDİRMESİ
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Atlasjet Havacılık A. Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A. Ş Atlasjet Havacılık A.Ş. 14 Mart 2001 tarihinde Öger Holding A.Ş. tarafından kurulmuştur.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALAN TANITIMI
Dört stroklu diesel motor
SUBAPAÇILIMININ AYARI İLE PERFORMANSIN DÜZENLENMESİ.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
GEOGRİD KULLANIMI.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
AĞAÇ ALTI MİKRO YAĞMURLAMA SULAMA SİSTEMİ TASARIMI ÖRNEĞİ
Ulaşım Sorunları.
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
BÖLÜM 3 SU ALMA YAPILARI. BÖLÜM 3 SU ALMA YAPILARI.
BÖLÜM 3 SU ALMA YAPILARI. BÖLÜM 3 SU ALMA YAPILARI.
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
1900 ‘LÜ YILLARDA 5000 ALMAN’IN ÇALIŞTIĞI KÖY-BELEMEDİK TARİHİ 1888 yılında II. Abdulhamit ile Alman İmparatoru Kaiser Willhem tarafından imzalanan sözleşmeyle.
İŞLETMELERDE VERİMLİLİK: ÜRETİM YÖNETİMİ FONKSİYONU
BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI. BÖLÜM 4 VİTES KUTULARI.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİMÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ.
MAKİNA ELEMANLARI YAĞLAMA TEKNİĞİ.
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
Evaporatif Klima Erdinç Klima Düşük Maliyet Enerji Tasarrufu Çevre Dostu Çok Kolay Montaj Tüm hakları saklıdır © Erdinç Klima 2009.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
PERİYODİK KONTROL ÇALIŞTAYI
Disiplinler Arası Bitirme Projesi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Maden Mühendisliği Bölümü
İsmail KILINÇ-Eğitim Görevlisi
Teknopark İstanbul Teknopark İstanbul, Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile İstanbul Ticaret Odası (İTO)’nın ana ortaklığında, yerli ve yabancı girişimcilerin.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Jeofizik Mühendisliği Bölümü
Otonom Taşıtlarda Kontrol Uygulamaları
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
Temel planlama elemanları
Şehir Pazarlama: Gelecekle İletişim
Demiryolu hattı innovasyonları ve sonuçları (İ.P.2)
MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Yeniliklerin ekonomik etkileri
Slovenya’da gerçekleştirilen dinamik ölçümler
1. Yakıt tasarrufu 2. Sürtünme 3. Aerodinamik 4. Konfor 5. Ergonomi maliyeti.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1 / 491 / / 21 3 / 21 4 / 21 5 / 21 6 / 21.
Sunum transkripti:

HIZLI TREN İŞLETMECİLİĞİ VE BAKIMI İsmail Biçer, Raylı Sistemler Yüksek Mühendisi 26.12.2016 Raylı Sistemler Anabilim dalı Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

GİRİŞ Hızlı Tren ulaşım sektöründe gelişmektedir Hızlı Tren ile konvansiyonel tren yapıları farklıdır Hemzemin geçit yoktur Hat ihata altına alınmıştır Zemin farklıdır Hatlar arası geniştir Kurp yarıçapları daha büyüktür (Vmax=350 için 6500m) Tünel yapıları farklıdır Bu farklardan doğan işletme ve bakım gereksinimleri bulunur Çevreciliği, ekonomikliği ve güvenilirliği sebebiyle demiryolu ulaşımı son yıllarda önemi artan bir ulaşım alanıdır. Sivil yolcu taşımacılığında da Hızlı Tren’ler dünya çapında uzun yıllardır, ülkemizde de 2009 yılından beri faaliyet göstererek etki alanını genişletmektedir.

1.Hızlı Tren İşletmeciliği Çevresel •Atıklar •Gürültü /Titreme •Malzeme kullanımı •EMR •Görsel etki •Gaz salınımı •Ekolojiklik •İklimsel etki Ekonomik •Yakıt kullanımı •Yük ve insan taşınması •Tarifeler ve giriş ücretleri •İş alanı yaratma •Performans ve tehirler •Personel gücü •Devlet iştirakı •Geliştirme Yolcusal •Yolcu güvenliği •Personel güvenliği •Taşımacılığın ulaşılabilirliği •Sosyal etkileşim •Toplumsal güvenlik •Eğlence ve turizm •Yöresel kalkınma •Yolcu görüşleri/ konforu Hızlı tren işletmeciliği üç sütunun üstünde yükselir.

1.Hızlı Tren İşletmeciliği Hızlı tren işletmeciliği konusunda yaygın olarak kullanılan sistem ERTMS’dir. (European Rail Traffic Management System) Ülkelerarası kullanılan bir standarttır. Farklı uygulama seviyeleri bulunur. Ülkemizde 2003 yılında ilk YHT hattının inşası başlamış, 13 Mart 2009’da hizmete başlamıştır.

ERTMS Seviye 1 Sabit bloklar Tren konumu tespiti için kullanılan ray devreleri Anklaşman sistemi Euroloop ve LEU elemanları Anklaşmandan trene balizlerle tek yönlü veri akışı Hareket yetkisi ve hız profili ayarı

ERTMS Seviye 2 Hareketli bloklar GPS ve balizlerle konum sağlaması Anklaşman sistemi, GSM-R Euroloop ve LEU’ya gerek yoktur Anklaşman ve tren arasında RBC ile balizlerle çift yönlü veri akışı Hareket yetkisi ve hız profili ayarı halen anklaşmandadır

ERTMS Seviye 3 Hareketli bloklar Ray devresine gerek yoktur GPS ve balizlerle konum sağlaması Anklaşman sistemi, GSM-R Anklaşman ve tren arasında RBC ile balizlerle çift yönlü veri akışı Hareket yetkisi ve hız profili ayarı trene aittir Geliştirme aşamasındadır

2. Hızlı Tren bakımı Genel anlamıyla bakım türleri: Planlı Koruyucu Düzeltici Kestirimci

2.1. Bakım Alanları İstasyonlar ve sivil hizmet alanları Yürür aksam Kontrol ekipmanları ve yazılımlar Yolcu hizmetlerinin bakımı Yürür aksam Set üstü ekipmanlar Hat boyu anklaşman ekipmanı Altyapı

2.2. Hat Bakımı Alt katman Yapılar Tüneller Drenaj yapıları Katmanların karakteristiği Dış kabuğun eğimi Filtre katmanının durumu Yapılar Köprüler, viyadükler Tüneller Geometri ve havalandırma Drenaj yapıları

KONTROL KONTROL PERİYODU (AY) 160 < V <= 230km/s V>230km/s Hat geometrisi 3 2 Dinamik davranış 6 <1 Araçlı kontrol Yaya kontrol Ultrasonik kontrol 4 Ray profili 18 12

2.3. Üst Yapı Hat ve elemanları Raylar arası mesafe (1435mm) Traversler Yapısal bozulma, kıskaçların kontrolü Raylar Ray geometrisi, aşınma İletkenlik Makaslar Motorların kontrolü Hareketli rayların son konumuna ulaşmasının incelenmesi Açıklık kontrolü Makas ısıtıcıları kontrolü

2.3. Üst Yapı Hat yatağı Balastlar (alt ve üst katman) Sub-balast İletkenlik Hat üzerindeki yerleşim Sub-balast Su geçirmezlik Donma karşıtı katman Sürtünme katsayısı Taban altı katman Kalınlık (700mm)

TEŞEKKÜRLER