SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Advertisements

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Toplantılar.  Birden çok kimsenin belirli amaçlarla bir araya gelmesi, içtima (Büyük Türkçe Sözlük, 2009). Toplantıların Özellikleri  Belirlenmiş.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Türkiye Sağlık İnsangücü (13) Epidemiyoloji Dersi (EBE 211-AHE 307)
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
HIGH SCOPE.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Sosyal Politikanın Tarihsel Boyutu Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Dar Anlamda Sosyal Politika Dar anlamda sosyal politika çalışma hayatı merkezlidir. 19. yüzyılın ikinci yarısında Batı Avrupa ülkelerinde, emek ve sermaye.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sosyal hizmetin mesleki odağı, sosyal sorunların çözümlenmesi yoluyla sosyal refah düzeyinin arttırılması olarak tanımlanabilir. Sosyal sorunların analiz.
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SHB419-DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAKLARARASI DAYANIŞMA VE ÖNEMİ DOÇ. DR
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Kaynak Gösterme Teknikleri
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
19.BÖLÜM GENÇLİK VE GENÇLİK SORUNLARI: DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
‘‘KARİYERİNDE BAŞARI SENİN ELİNDE’’
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Sunum transkripti:

SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM

Öğrencilerin dersten beklentilerini öğrenme Dersi içeriği paylaşımı Hafta: Ders İçeriğinin Tanıtılması Hafta: Kuşak Kavramı ve Kuşak Sınıflamaları Hafta: Kuşaklararası Dayanışma ve Önemi Hafta: Aile İçinde Dayanışma ve Okul Temelli Dayanışma Modelleri İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma, Dayanışma ve Sosyal Hizmet Toplumla Sosyal Hizmet ve Dayanışma Toplumla Sosyal Hizmet: Dayanışma İçin İyi Uygulama Örnekleri Ara Sınav İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Amacı ve Gerekçesi I İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Amacı ve Gerekçesi II İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Uygulanacağı Alan Tanıtımı İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Uygulama Alanı İçin Önemi İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Uygulanacağı Kurum Tanıtımı İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Kurum İçin Önemi İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Sınıf İçinde Sunulması Proje

Dersin Amacı Aile içinde, okulda, insani hizmet örgütlerinde ve toplumda dayanışmanın önemi, insani hizmet örgütlerinde gönüllü çalışma planlama ve bu çalışmanın sosyal hizmet alanı, sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardan hizmet alan müracaatçılar için önemi konusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.

Derste Yararlanılan Kaynakların Paylaşımı Bayhan, V. (2014). Milenyum veya (Y) Kuşağı Gençliğinin Sosyolojik Bağlamı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2(2), 8-25. Birleşmiş Milletler (UN), (2017). World Population Prospects: The 2017 Revision. https://www.un.org/development/desa/publications/world-population-prospects-the-2017-revision.html. Brudney, J. L., & Meijs, L. C. (2014). Models of volunteer management: Professional volunteer program management in social work. Human Service Organizations: Management, Leadership & Governance, 38(3), 297-309. Derman, O. (2014). Niçin Nesiller Arası Yaklaşımlar? Gürkan Akçaer, Orhan Derman, Damla Güner ve Zeynep Tüzün (Editörler), Aktif Yaşam İçin Nesillerarası Etkileşim Modeli (s. 6-7). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi. Devlet Planlama Teşkilatı (2007). Türkiye’de Yaşlıların Durumu Ve Yaşlanma Ulusal Eylem Planı. Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü. Ankara. Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri. Ankara: SHUDER Eren, V. ve Aydın, A. (2013). İçinde Hakan Acar, Nilüfer Negiz, Elvettin Akman (Yayına Haz.), Sosyal Politika ve Kamu Yönetimi Bileşenleriyle Sosyal Hizmet Temelleri ve Uygulama Alanları (s. 65-80). Ankara: Maya Akademi Yayın Dağıtım Eğitim Danışmanlık. Kalaycıoğlu, S. (2012). «Kuşaklararası Dayanışma ve Aktif Yaşlanma”, 18‐24 Mart Yaşlılara Saygı Haftası: Kuşaklararası Dayanışma ve Aktif Yaşlanma Sempozyum Bildirileri, s. 51‐58, 20‐21 Mart 2012, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara Üniversitesi Yaşlılık Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi, Ankara. Kars, Ö. (2013). Sivil Toplum Örgütlerinde Sosyal Hizmet. İçinde Hakan Acar, Nilüfer Negiz, Elvettin Akman (Yayına Haz.), Sosyal Politika ve Kamu Yönetimi Bileşenleriyle Sosyal Hizmet Temelleri ve Uygulama Alanları (s. 347- 364). Ankara: Maya Akademi Yayın Dağıtım Eğitim Danışmanlık. Özdemir, B., Yıldırım, F. ve Hablemitoğlu, Ş. (2015). Aktif Yaşlanma İçin Sağlık Okuryazarlığı. Filiz Yıldırım ve Alev Keser (Editörler), Sağlık Okuryazarlığı (s. 75-90). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Özmete, E. (2013). Modern Toplumda “Yaşlı” Olmak: Aktif Yaşlanma ve Kuşaklararası Dayanışma İhtiyacı. Uluslararası Aile ve Sosyal Politikalar Zirvesi/ International Summit on Family and Social Policy.Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. 2-3 Ocak, Ankara-Rixos Grand Otel. Öztürk, S. (2016). Ailelerde Nesiller Arası Normatif Dayanışma Araştırması. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Aile ve Tüketici Bilimleri Anabilim Dalı, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara. Polat, S., Arslan, Y., Günçavdı, G., Çiçek, H., ve Kazak, E. (2016). Okullarda Kuşaklararası Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi. Şimşek, Z. ve Koruk, İ. (2013). Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Sağlamada Toplum Organizasyonu Yöntemiyle Gerçekleştirilen Mahalle ve Köy Muhtarlarının Eğitimi. Sosyal Hizmet Sempozyumu 2010, Sosyal Kalkınma ve Sosyal Hizmet (s. 177-193), (Yay. Haz. Ayşe Sezen Bayoğlu), Ankara. Teater, B. (2015). Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri. İçinde Abdullah Karatay (Çev. Edt). Ankara: Nika Yayınevi.

«Kuşak» Yaklaşık 25-30 yıllık yaş kümelerini oluşturan bireyler öbeği (Bayhan, 2014)

«Biyolojik olarak kuşak» Ebeveynlerinin ve çocuklarının doğumları arasındaki ortalama zaman aralığı (Bayhan, 2014)

«Sosyolojik olarak kuşak» Aynı zaman diliminde doğmuş, aynı yaşam evresinin ve evreye özgü olayları ve gelişmeleri paylaşan insanlar (Bayhan, 2014)

Benzer zaman aralığındaki kuşak Benzer tarihsel olaylar, eğilimler (aynı siyasa ortamda bulunma, benzer modayı takip etme….) Bu kuşağa özgü belli bir dünya görüşü Benzer yaşam deneyimleri Benzer davranış, tutum, değer ve fikirler (Polat, Arslan, Günçavdı, Çiçek ve Kazak, 2016)

YARARLANILAN KAYNAKLAR Bayhan, V. (2014) YARARLANILAN KAYNAKLAR Bayhan, V. (2014). Milenyum veya (Y) Kuşağı Gençliğinin Sosyolojik Bağlamı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2(2), 8-25. Polat, S., Arslan, Y., Günçavdı, G., Çiçek, H., ve Kazak, E. (2016). Okullarda Kuşaklararası Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi.