YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
Advertisements

ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ.
MOTİVASYON VE MOTİVASYON TEORİLERİ
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
SINIFTA GÜDÜLEME.
İNSAN DAVRANIŞLARININ MOTİVASYONU
LİDERLİK.
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
MERHABA.
GİRİŞ Neden bazı öğrenciler derse devam etmezler veya derse geç gelir?
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
MOTİVASYON.
MOTİVASYON.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
MOTİVASYON VE MOTİVASYON TEKNİKLERİ
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
PERFORMANS VE MOTİVASYON
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Bölüm 7 Motivasyon.
İhtiyaçlarımız.
Yöneltme: Liderlik ve Motivasyon
İşletme Becerileri ve Grup Çalışması
Yönetim Fonksiyonları
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İYİLEŞTİRME TAKIMLARI REHBERLİĞİ
İşletmeye Giriş Konu 5: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri II
. Hafta.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
GÜDÜLER VE GÜDÜLEME TEORİLERİ
MOTİVASYON.
PERSONELİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE MOTİVASYONU
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Kendini Gerçekleştirme
Yönetimin Fonksiyonları Örgütleme Yöneltme (Liderlik)
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
MOTİVASYON.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan YÖNETİMİN FONKSİYONLARI: YÖNELTME- LİDERLİK.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
MOTİVASYON.
Motivasyon Arş. Gör. Sait SÖYLER.
Motivasyon Dürtüler Güdüler
YÖNELTME FONKSİYONU.
MOTİVASYON Prof Dr Süheyla Ünal.
GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİ
MOTİVASYON.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
OKULDE BİREYLER SAA.
Spor ve MOTİVASYON Prof Dr Süheyla Ünal.
MOTİVASYON Öznur NALÇINKAYA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan

Motivasyon nedir? Kişilerin belirli amaçları gerçekleştirmek için kendi arzu ve istekleri ile davranmaları İşin ekonomik değeri ve anlamı İşin sosyal statü ve prestij değeri ve anlamı İşin psikolojik değeri ve anlamı Davranış güdüsü- davranış- sonuç

Kapsam Teorileri (kişilerin içsel değişkenlerine odaklanma, davranışı yönlendirme) Çift faktör teorisi İhtiyaçlar hiyerarşisi yaklaşımı Başarma ihtiyacı teorisi ERG yaklaşımı Süreç Teorileri (dışsal değişkenlere odaklanma, gerçekleşen davranışın tekrarını sağlama) Davranış şartlandırması yaklaşımı Bekleyiş teorileri Vroom Lawler-Porter Eşitlik teorisi Amaç teorisi

İhtiyaçlar hiyerarşisi yaklaşımı Çift faktör teorisi İhtiyaçlar hiyerarşisi yaklaşımı Fizyolojik ihtiyaçlar: yeme, içme, uyku, cinsellik Güvenlik ihtiyaçları: can ve iş güvenliği, tehlikelerden korunma. Sosyal ihtiyaçlar: gruba mensup olma, kabul edilme, dostluk Kendini gösterme: tanınma ve prestij kazanma, kendine güven duyma Kendini tamamlama: potansiyeli geliştirme, yaratıcılık Günlük yaşamdaki tercihlerimizle ilişkisi Kariyer ile ilişkisi

Başarma ihtiyacı teorisi Kişi üç grup ihtiyacın etkisi altında davranış gösterir: İlişki kurma ihtiyacı Güç kazanma ihtiyacı Başarma ihtiyacı ERG Yaklaşımı İhtiyaçlar hiyerarşisinin basitleştirilmiş hali İlke yine aynı, önce alt düzeydeki ihtiyaçlar sonra üst düzeydeki ihtiyaçlar Var olma (existence) Aidiyet (relatedness) Gelişme (growth)

Davranış şartlandırması yaklaşımı Psikolojide şartlandırma: klasik, sonuçsal Motivasyon sonuçsal şartlandırmayla ilgili Mantık: kişi bir davranış gösterdiğinde, karşılaşacağı sonuca (ödül, ceza) göre davranışı tekrarlar ya da tekrarlamaz. İddia: kişi kendisine haz verecek davranışları tekrarlar, acı verecek davranışları tekrarlamaz. Ne gibi ödül ve cezalar uygulanabilir? Araştırmalara göre cezalandırma ödüllendirme kadar etkili değil.

Bekleyiş teorileri Vroom Yüksek valens daha çok çabayı getirecektir. Araçsallık: birinci kademe sonuçların başka kademelere ulaştıracağı kanısı Bekleyiş: gayret ile birinci kademe sonuçlar arasında ilişki olduğuna dair kanı Hem bekleyiş, hem valens yüksekse motivasyon gerçekleşir YANİ, belirli bir çabanın belirli bir sonuca ulaştıracağına, bu sonucun belirli bir birinci kademe ödül ile ödüllendirileceğine inanıyorsa, bu birinci derece ödülü de diğer kademelere ulaşmak için gerekli görüyorsa motive olur. Lawler- Porter İlk bölümü Vroom ile aynı Yüksek gayret, yüksek performansı garantilemez; iki yeni değişken devreye girer: Bilgi ve yetenek Algılanan rol İkinci aşamada herkes kendi performansı ile diğerlerininkini; kendi elde ettikleri ile diğerlerininkini kıyaslar: Algılanan eşit ödül Bu noktada dengesizlik varsa tatmin gerçekleşmez.

Eşitlik Teorisi Amaç Teorisi Ana fikri: çalışanlar eşit muamele görmek isterler, bu da motivasyonu etkiler. Kişinin algılarına göre Elde ettiği sonuç/sarfettiği gayret ile başkalarının elde ettiği sonuç/başlalarının sarfettiği gayret arasındaki ilişkiye bakar. Kişiler bunlar arasında eşitsizlik varsa, bunları gidermeye yönelik davranışlar geliştirirler. Amaç Teorisi Kişilerin belirleyeceği amaçlar onların motivasyon derecesini de belirleyecektir. Ana fikri: kişilerin kendileri için belirledikleri amacın ulaşılabilirlik derecesi