Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Satışta İletişimin Rolü
Advertisements

MESAJIN ULAŞMASI SÖZ SES BEDEN DİLİ %7 %93.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM UFUK FİDANLI Eğitim Öğretim Planlamacısı
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
Şekil: Temel İletişim Süreci
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
İLETİŞİM Mİ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İnsan Kaynakları Uzmanı
İLETİŞİM.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Hasta Memnuniyeti-İletişim
MAĞDUR ÇOCUK İLE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ
SÖZEL İLETİŞİM Konuşma
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KODLAR Temel Kavramlar.
Öğretmen Davranışları
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
Etkili İletişimde Ortamın Yeri ve Önemi KÜLTÜREL ORTAM
BEDEN DİLİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
KİŞİSEL İLETİŞİM ELİFCAN AVŞAR GÜLŞAH SEKMEN NİLÜFER ÇELİKBAĞ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİMDE MEKAN KULLANIMI.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
'Dikkat vücudunuz konuşuyor'
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Gökçe Erinç Büyükşengür
GÖLHİSAR MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ ARALIK AYI DEĞERLER EĞİTİMİ
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010

İçerik İletişimin Gruplandırılması 1- Kendi Kendine İletişim 2- Kişilerarası İletişim 2.1. Sözlü İletişim 2.2. Sözsüz İletişim 3- Gruplar Arası İletişim 4 - Kitle İletişimi

İletişimin Gerçekleşebileceği Seviyeler Kendi Kendine İletişim Kişiler arası İletişim Gruplar arası İletişim Kitle İletişimi

1- Kendi Kendine İletişim Kendi kendine iletişim anlayışı değerlendirildiğinde, ön plana çıkan kişinin kendisinin olayları ne şekilde yorumladığıyla ilgilidir.

1- Kendi Kendine İletişim Kendi kendine iletişimin dört temel boyutu vardır: 1 – Kişinin kendisinin özü 2 – İhtiyaç ve motivasyonlar 3 – Bilişler 4 – Başkalarının tepkilerini gözlemlemek.

2 - Kişilerarası İletişim Türleri Bireyler yada küçük gruplar arasında, karşılıklı güvene dayanan ilişkiler ağı oluşturan, bilgi ve duyguların paylaşılmasını amaçlayan, genellikle çift yönlü, sözlü ve sözsüz etkileşim sürecidir.

2 - Kişilerarası İletişim Türleri Sözlü İletişim Sözsüz İletişim

2.1. Sözlü İletişim Kişilerin yazdıkları ve konuştukları sözcüklerle olur. Bu iletişimde dil önemlidir. Dilin iletişimde etkili bir biçimde kullanılması için: Standart dil kurallarına uyulmalıdır. Dilin sembolik yapısına uyulmalıdır. Duygusal sözcükler özenle seçilmeli ve kullanılmalıdır.

2.1. Sözlü İletişim Ses tonu Sözcüklerin seçimi, Vurgu, İçerik , Mizahın kullanımı, Hız, Telaffuz, Ses perdesi, Hedefe yönelik konuşma, Üslup-tarz,

Unutma ki, Sözüne ağzından çıkıncaya kadar hükmedebilirsin… Ağzından çıktıktan sonra söz sana hükmeder…!

Yüksek veya alçak ses Kızgınlık, sevinç, neşe, keder Yüksek ve alçak tonları beraber kullanma Monoton ses - makine gibi Sonda yapılan vurgular

Sözcükler => kültür Aynı sözcük kalıpları Aynı dili konuşmayan => beden dili kalıpları Açık anlamlar Teknik sözcükler veya jargon Türkçeye uyarlama Havalı konuşma gayreti (?!)

Mecaz, Benzetme, Abartı, Espri

Hatalı düşünmek sahibine, hatalı konuşmaksa herkese zarar verir. Montesquieu

Bağırarak konuşursan sadece sesini duyarlar, alçak sesle konuşursan söylediklerini dinlerler. Tristant BERNARD

2.2. Sözsüz İletişim (Beden Dili) Konuşmadan, yazışmadan jest, mimikler gibi yüz ve ; oturuş, duruş biçimleri, giyim gibi beden diliyle yapılan iletişim biçimidir. Sözsüz iletişim ile aktarılan mesajlar çok daha güvenilir ve gerçekçi kabul edilir.

Annenize sorarsınız ‘ sorun ne? Omuz silker, kaşlarını çatar, yüzünü çevirir ‘hiçbirşey sanırım, iyiyim’ Sözlerine inanmaz, onun bastırılmış beden diline inanırsınız; onun canını neyin sıktığını bulmak için annenizi sıkıştırırsınız.

Sözsüz İletişimin Boyutları 1 – Devinimler 2 – Alanlar 3 – Dilötesi sinyaller 4 – Dokunma 5 – Ortam Etmenleri

1 - Devinimler (Kinezi) İletişimin hareketli biçimidir. Sözsüz iletişimin en bilinen ve yaygın tipidir. Görünüm Duruş Oturuş Hareketler – Jestler Yüz ifadeleri Göz Teması

Gözler Beden dili ve hareketlerinin çoğu gibi bakış süresi de insanların kültürüne bağlıdır. Akdeniz bölgesi insanlarında karşısındakini rahatsız edebilecek bir bakış sıklığı ve süresi varken; Uzak Doğu kültüründe özellikle Japonlarda konuşurken özellikle göz göze gelmeme boyun ve omuz bölgesine bakma eğilimi ağır basar. HERHANGİ BİR SONUCA VARMADAN KÜLTÜREL FAKTÖRÜ DEĞERLENDİRMEYİ İHMAL ETMEYİN…

2 - Alanlar İletişime katılanlar arasındaki mesafedir. Özel (Mahrem) Alan Kişisel Alan Sosyal Alan Genel (Toplumsal) Alan

Sosyal Alan-Mesafe Sosyal alanı kullanma biçiminiz; konuştuğunuz kişiden ne kadar uzakta durduğunuz; evinizde mobilyalarınızı nasıl yerleştirdiğiniz vs.ile ilgilidir. Sosyal alan dilinin fikir babası ve insanların başkalarıyla iletişimde 4 farklı alanı kullandığını tanımlayan Antropolog Edward T. Hall

Sosyal Alan-Mesafe Özel alan : 0-25 cm uzaklıkta; sevgililer, yakın arkadaş, anne babalarına tutunan çocuklar. Kişisel alan: 25-100 cm arasındadır. Birisiyle konuşmak için rahat bir alandır.

Sosyal Alan-Mesafe Sosyal alan: 100-250 cm, bir müşteri yada hizmet veren ile konuşmak gibi kişiler arası iş görüşmeleri yaparsınız. Bu bölge egemenlik kurmak için kullanılır Toplumsal alan; 250 cm’den sonrasıdır. Öğrencilerle öğretmenler arasında, resmi olmayan toplantılarda.

25 cm 25-100cm 1-2.5m 2.5m’den sonra özel alan. Kişisel a. Sosyal a. Kamusal a.

3 – Dilötesi Konuşmanın ses üretimine bağlı özellikleri bu kapsamda ele alınır.

4 – Dokunma Dokunma yada bedensel temas özel bir sözsüz iletişim türüdür.

5 - Ortam etmenleri Aydınlatma Gürültü Renk Oda ısısı Mobilya düzeni vs..

Sözsüz İletişimde Kültürel Farklar Amerikan kültüründe otorite sahibi bir kişinin sorusunu yanıtlarken gözünün içine bakmak, bunu korumak içtenliğin işaretidir. Oysa bir porto rikoluya göre göz temasısını korumak saygısızlıktır. Bir amerikalı tarafından bir portorikolu güvensiz sayılabilir.

Beden dili sözlü iletişimi destekler; Evet dersiniz; başınızı öne sallarsınız; Hayır dersiniz; başınızı geriye salarsınız.

İletişimde En Etkin 3 Konu % 55 beden dili % 38 ses tonu % 7 sözcükler İlk izlenim, imaj büyük ölçüde beden dilinin etkisiyle ilk 30 sn içinde oluşmakta ve kolay kolay DEĞİŞMEMEKTEDİR. “İlk görüşte aşk”

Sözsüz İletişimin Öğeleri Gözler Başın Kullanımı Eller Duruş Mimik ve jestler Mesafe Oturma Biçimi