TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Girişimcilik.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
YENİ PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ MEHTAP DEMİR
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
İşletmeyi neden kurarız ?
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Tüketici Karar verme Süreci
Fiyat ve Fiyatlandırma
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner

ÜRÜN YAŞAM EĞRİSİ Ürün yaşam eğrisi; bir ürün ya da ürün grubunun pazara girişten pazardan silinişine kadar geçen aşamalar serisidir. Bu süreçte bir ürünün pazarda genelde dört aşamadan geçtiği ve bu aşamaların giriş, büyüme, olgunluk ve düşüş şeklinde isimlendirildiği görülür.

ÜRÜN YAŞAM EĞRİSİ Ürünün Başlangıcından Düşüşüne Dek Satış ve Karlar Zaman Üretim Giriş Kar Satış Gelişme Olgunluk Düşüş Zararlar/ Yatırımlar ($) Satış ve Karlar ($)

Bir ürünün hayat seyri olduğunu söylemek dört sonucu doğurur: Ürünlerin yaşamı sınırlıdır. Her bir farklı aşamaya geçişte ürün satışları satıcılar için farklı fırsat ve problemler oluşturur. Ürün hayat eğrisinin farklı aşamalarında karlar artar veya azalır. Ürün hayat eğrisinin her bir aşaması farklı pazarlama, finansman, üretim, dağıtım ve insan kaynakları stratejilerini gerektirir.

Pazara Giriş Aşaması: ÜRÜN YAŞAM EVRELERİ Bu aşamasındaki bir ürünün yeniliği oranında taklit edilmesi zaman alır dolayısıyla bu aşamada rekabet yoktur. Tüketicileri bilgilendirici ve onları ürünlerin yararları ile kullanımı hakkında eğitici tutundurma çabaları bu aşamada ağırlık kazanır.

Pazara Giriş Aşaması: Yaşam eğrisinin giriş aşaması, ürünün pazar alanında ilk kez yer aldığı, başlangıçta satışların çok az ve karlılığın negatif olduğu aşamadır. Genel olarak şirket dağıtım ve tutundurma için büyük harcamalar yapmasına karşın başlangıç gelirinin düşük olmasından dolayı, kâr elde edilemez. Bu aşamada satışlar yavaş yavaş yükselir.

Pazara Giriş Aşaması: Yeni mal, ürüne karşı acil ihtiyacı ve yeterli satın alma gücü olanlar tarafından satın alınır. Pazarda yeni malın benzeri olmadığından doğrudan rakip yoktur. Ne var ki, yeni malın yerini aldığı ikame malları üretenlerin rekabeti söz konusudur.

Pazara Giriş Aşaması: Bu aşamada yeni malın nitelikleri alıcıların istekleri doğrultusunda sık sık yapılan pazar araştırmalarına göre değiştirilir. Yeni bir ürünü geliştirme ve pazara sunma oldukça büyük harcamalar yapmayı zorunlu kılar. Yeni ürünün zarar etme riski nispeten yüksektir.

Pazara Giriş Aşaması: Tüketiciler ürünü bu aşamada tanımamaktadırlar. Dolayısıyla tüketicilerin beklentileri ve muhtemel davranışları belirsiz olacaktır. Ürün için belirlenmiş bir dağıtım stratejisi söz konusu değildir. Dağıtım kanalı yeni baştan kurulacak ya da mevcut dağıtım kanallarından birisi kullanılacaktır.

Pazara Giriş Aşaması: Kar düşük Rekabet yok Ürün tanıtımı önemli (reklam vb tutundurma çalışmaları) Dağıtım kanallarının belirlenmesi önemli

BÜYÜME DÖNEMİ Ürünün tüketiciler tarafından benimsenmeye başladığı ve sektör satışlarının ve karının hızlı bir yükseliş trendi içine girdiği dönemdir. Hızlı yükseliş döneminde pazara yeni işletmeler girerken, ürünlerde sürekli iyileştirmeler yapılır. Rekabet yoğunluğu gittikçe artmaktadır İşletme yüksek pazar payı ile yüksek kar oranı arasında seçim yapma durumu ile karşılaşabilir.