HOŞGELDİNİZ ÜMRANİYE İLÇE MİLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
Advertisements

ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Önemli Tarihler Bilsem Tanımı Bilsem Ne Değildir? Özel Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Öğretmenlerin.
HAKKARİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
KENDİNİ KEŞFET.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretimin Uyarlanması
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Aile Atölyeleri Projesi
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
2017‐2018 BİLİM ve SANAT MERKEZLERİÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞU ANLAMAK
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KENDİNİ KEŞFET.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2017‐2018 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
iÇERiK * Özel Yetenekli Çocuklar * Tanılama Süreci
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞU ANLAMAK
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
özel YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA VE ADAY GÖSTERME SÜRECİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
YENİ SINAV SİSTEMİ   REHBERLİK SERVİSİ.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitsel Rehberlik.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2018 – 2019 BİLSEM ÖĞRENCİ TANILAMA VE YERLEŞTİRME SÜRECİ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Liselere Geçiş Sınavı;
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

HOŞGELDİNİZ ÜMRANİYE İLÇE MİLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÜMRANİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER HOŞGELDİNİZ

Özel Yetenekli Birey Yaşıtlarına göre daha hızlı öğrenen ;yaratıcılık,sanat,liderliğe ilişkin kapasitede önde olan ,özel akademik yeteneğe sahip,soyut fikirleri anlayabilen,ilgi alanlarında bağımsız hareket etmeyi seven ve yüksek düzeyde performans gösteren bireylerdir.(BİLSEM Yönergesi, 2007/2016). Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Toplumu oluşturan bireylerin; %95’inin normal zeka, %3’ünün normal zekanın altı, % 2’sinin yetenekli olduğu kabul edilmektedir. Marland Raporu (1972) Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Özel Yetenekli Birey YETENEK YARATICILIK ÖZEL YETENEK MOTİVASYON Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Özel Yetenek Yaratıcılık Motivasyon Nasıl Gözlemlenir? Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Özel Yetenek Yüksek düzeyde soyut düşünebilme Sözel ve sayısal mantık yürütme Uzamsal ilişkiler, bellek ve sözcük akıcılığı Yeni durumlara uyum gösterme ve yön verme Bilgilerin hızlı, sağlıklı ve seçici olarak hatırlanması Genel yeteneklerin çeşitli birleşimlerini sanat, liderlik, yönetim gibi performans alanlarına uygulayabilme kapasitesi Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Yaratıcılık Düşüncelerin akıcı, esnek ve özgün olması Deneyime açık olma Başkalarının düşünce ve ürünlerindeki yeniliğe ve değişikliğe karşı alıcı olma Ayrıntıya, düşünce ve maddelerin estetik niteliklerine duyarlı olma Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

SIRADAN ARAÇLARLA FARKLI İŞLER ÜRETİR

BİR ÖRNEK Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Motivasyon Belirli bir problem veya çalışma alanına karşı yüksek düzeyde ilgi, heves, hayranlık, bağlılık duyma kapasitesi, Azimli, sabırlı, kararlı olma, çok çalışabilme ve kendini belirli bir işe adayabilme kapasitesi, Önemli bir işin üstesinden gelebileceğine ilişkin özgüvene ve başarma güdüsüne sahip olma. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Özel Yetenekli Birey 21. yüzyılın bilgi ve yaratıcılığa dayalı rekabet dünyasında özel yetenekliler bilim, teknoloji, sanat, iş ve hizmet alanlarında, genel anlamda uygarlığa katkıda bulunabilecek bireylerdir. Dünyadaki hızlı değişimler; eğitim ve iş piyasasında yaratıcı ve problem çözme yeteneği güçlü bireylerin önemini daha da arttırmaktadır. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Doğuştan kendini belli eder.

Yaşıtlarından çabuk gelişir…

Zihinsel Özellikleri Çeşitli alanlarda özel yetenekleri vardır. Yoğun motivasyon gösterebilirler. Gelişim basamaklarını yaşıtlarından önce tamamlarlar. Sürekli soru sorarlar, meraklıdırlar. Ayrıntılara dikkat ederler. Kendisinin seçtiği konuda veya ilgi alanlarında bağımsız çalışabilirler. Çabuk ve kolay öğrenirler, kavrama ve akılda tutma süreleri yüksektir. Birbirini takip eden konular, olaylar dizisi karşısında sonraki adımı tahmin edebilirler. Derin ve geniş ilgi alanlarına sahiptirler. Bir alanda öğrendiği konu ile bir başka alanda öğrendiği onu arasında akla yatkın ilişkiler kurabilirler. Kelime dağarcıkları zengindir. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Zihinsel Özellikleri Kelimeleri doğru telaffuz eder, yerli yerinde kullanırlar. Akıcı bir konuşmaları vardır. Bildiklerini, düşündüklerini yaşıtlarından daha iyi ifade edebilirler. Bir öykünün ya da paragrafın ana fikrini yaşıtlarından daha çabuk bulup çıkarırlar. Neden sonuç ilişkilerini ve benzerliklerini yaşıtlarından daha çabuk ayırt ederler. Karmaşık ve zor problemlerden hoşlanır ve yaşıtlarının çözemediği problemleri çözebilirler. Ders başarıları yüksektir. Eleştirebilme yetenekleri yüksektir. Orijinal, yaratıcı ve girişkendirler. Başarılı oldukları alanda yüksek performans ve potansiyel kabiliyetlerini tek başına veya birleştirerek kendilerini gösterirler. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

FARKLI BAKAR

FARK(L)I GÖRÜR…

FARK(L)I YORUMLAR

20 SANİYE Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Sosyal Alandaki Özellikleri Kendilerine güvenir, kolaylıkla sorumluluk alabilirler. Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk uyarlar. Sosyal etkinliklere katılmaktan hoşlanırlar. Duyarlıdırlar; empati yetenekleri gelişmiştir. Grup içinde lider olurlar. Grubun ilerisindedirler; yetişkinlerle iletişime girmeyi tercih ederler. Başkalarıyla kolayca işbirliği yaparlar. Genelde alçak gönüllüdürler; başkalarına yardım etmekten hoşlanırlar. Sınıf arkadaşları tarafından yeni fikir, bilgi kaynağı ve grup lideri olarak görülürler. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Sosyal Alandaki Özellikleri Okula severek giderler. Çalışkandırlar; amaçlarına ulaşmaktan ve başarıdan zevk duyarlar. Güçlü bir konsantrasyona sahiptirler. Azimli ve sabırlıdırlar. Sorumluluk duyguları gelişmiştir. Sorumluluk almayı çok ister ve bunu yerine getirmekten hoşlanırlar. Espri yetenekleri vardır; fıkra anlatmaktan hoşlanırlar. Yaratıcı öyküler anlatır ya da yazarlar. Değişik konularda okur ve zor metinleri okumaktan keyif alırlar. Sosyal problemlerde araştırma, uygulama, hipotez oluşturma anlamlı sonuçlara varma, yazılı ya da sözlü sunuların sonuçlarını etkin bir biçimde düzenleme yeteneğine sahiptirler. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

ŞARTLARA ÇABUK UYUM SAĞLAR AMA

ÇIKIŞLARIYLA KENDİNİ GÖSTERİR.

Müzik Alanındaki Yetenek Özellikleri Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunurlar. Müzik parçaları bestelemeye büyük istek ve çaba gösterirler, Başkaları şarkı söylerken onlara katılmaktan hoşlanırlar. Duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müziği araç olarak kullanırlar. Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı denerler. Dinlediği şarkıyı kısa zamanda öğrenir, anlamlı ve uygun şekilde söylerler. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

ENSTRÜMAN ÇALMAYA TUTKUNDUR.

Resim Alanındaki Yetenek Özellikleri Çeşitli konularda ve diğer çocukların yaptığından değişik çizimler yaparlar. Resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanırlar. Resim yapmayı ciddiye alır ve bundan haz duyar ve buna çok zaman harcarlar. Diğer insanların yaptığı resim çalışmalarına ilgi duyarlar. Diğerlerinin eleştirilerinden hoşlanır ve yeni şeyler öğrenirler. Resmi kendi yaşantılarını ve duygularını ifade etmek için başarılı bir şekilde kullanırlar. Çamur, sabun ve plastilin vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu figürler yapmaya özel bir ilgi gösterirler. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

SANATÇI KAPRİSİ OLABİLİR

Matematik Alanındaki Yetenek Özellikleri Verilerin ele alınmasında, düzenlenmesinde göze çarpan yeteneğe sahiptirler. Orijinal yorumlar yaparlar, zihinsel işlevselliğe sahiptirler. Yazılı iletişimden ziyade sözlü iletişimi tercih ederler. Aynı problemi farklı yöntemlerle çözebilirler. Olağan dışı matematiksel işlemler yapar, gayret gerektiren olağandışı problemler sorarlar. Problemi kısa sürede çözer, uygulamaya, analize, senteze ve değerlendirmeye odaklanırlar. Matematiği başka kategorilere entegre edebilirler. Yanlış ve doğruyu seçme güçleri fazladır. İlgisiz gibi görünen işlemler arasında ilgi kurarlar. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Fen Alanındaki Yetenek Özellikleri Fikir ve hipotezleri test etmeye yönelik deneyler yaparlar. Fen ve teknik araçları kullanabilir ve bunlara vakıf olurlar. Yerinde ve yeterli veri seçer, bunlardan çıkarımlar yaparlar. Fikirleri hem niceliksel hem de niteliksel ifade edebilirler. Fen bilgisini toplumsal değişim için kullanır ve uygularlar. Bilimsel gözlem, veri toplama ve yorum yapma becerileri vardır. Problemlere yönelik duyarlılığa, yeni fikirler geliştirme yeteneğine ve değerlendirme yeteneğine sahiptirler. Yüksek düzeyde mekanik düşünme yeteneğine sahiptirler, uzay ilişkilerine ilgi duyarlar. Fen bilgisi konusunda otorite olan kaynakları tarar, fen raporlarını yorumlayarak bir ilgi zemini oluştururlar. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

PARLAK MI? ÖZEL YETENEKLİ Mİ? Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

P R A K A L Ö Z L E Oldukça meraklıdır Sorunun ayrıntılarını tartışır Sorular sorar Hem zihinsel hem fiziksel olarak katılır. Varsayımlar ortaya atar Keskin gözlem yapar Projeler oluşturur Alışılmamış tuhaf fikirleri vardır Öğrenmeden hoşlanır İsabetli tahminlerde bulunur Çok fazla özeleştiri yapar. Verilenleri zaten bilmektedir Büyük yaştakileri ve yetişkinleri arkadaş olarak seçer Bilgiyi değiştirip uygular İlgilidir Sorulara cevap verir Yanıtları bilir Dikkatini yoğunlaştırır. Anlamı kavrar Uyanıktır Verilen işi tamamlar İyi fikirleri vardır Okuldan hoşlanır Güçlü belleği vardır. Öğrendiği kadarıyla mutlu olur Düşünceleri anlar Kolaylıkla öğrenir Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır Yaşıtlarıyla olmaktan hoşlanır Bilgiyi özümser. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

SEÇMEK ZOR DEĞİLDİR

Özel yetenekli bireyler 2015-2016 eğitim-öğretim yılı BİLSEM seçimi için başvuran öğrencilerden 1429 çocuktan Kbit’e girmeye hak kazanan öğrenci sayıları( 1. ve 2. sınıf) Testin Adı Teste başvuran öğrenci sayısı KBİT Testine gelen öğrenci Sınıf düzeyi Başarılı Olan Öğrenci Sayısı Toplam Öğrenci Sayısı KBİT 219 217 1.SINIF (125 Öğrenciden) 16 özel yetenekli birey 64 öğrenci 2.SINIF (92 Öğrenciden) 48 Özel yetenekli birey

Özel yetenekli bireyler 2015-2016 eğitim-öğretim yılı BİLSEM seçimi için başvuran öğrenci sayıları ( 3. ve 4. sınıf) Testin Adı Teste başvuran öğrenci sayısı KBİT Testine gelen öğrenci Sınıf düzeyi Başarılı Olan Öğrenci Sayısı Toplam Öğrenci Sayısı WNV 100 96 3.SINIF (49 Öğrenciden) 10 özel yetenekli birey 18 öğrenci 4.SINIF (47 Öğrenciden) 8 Özel yetenekli birey

80 ilde 106 Bilsem vardır. 04/10/2016 tarih ve 10986941 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi yürürlüğe girmiştir. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

BİLSEM’e Öğrenci Yerleştirme Takvimi TARİH İŞLEM 17.10.2016 İl Tanılama Sınav Komisyonunun Kurulması 11.11.2016 Bilim ve Sanat Merkezlerine Öğrenci Seçimi ve İlgili İşlemler Hakkında Bilgilendirme Toplantılarının Yapılması 14.11.2016 09.12.2016 Sınıf Öğretmenleri Tarafından Aday Gösterilen Öğrencilerin Gözlem Formlarının E-Okul Sisteminden Doldurulması 12.12.2016 16.12.2016 Aday Gösterilen ve Gözlem Formu Doldurulan Öğrencilerin Http://www.meb.gov.tr İnternet Adresinden Yayımlanması ve Gerekli Düzeltmelerin Yapılması

BİLSEM’e Öğrenci Yerleştirme Takvimi TARİH İŞLEM 19.12.2016 30.12.2016 İl Tanılama Sınav Komisyonu Tarafından Grup Tarama Uygulamasına Girecek Öğrencilerin MEBBİS-BİLSEM İşlemleri Modülü Üzerinden Sınav Merkezlerine Yerleştirilmesi 02.01.2017 08.02.2017 Aday Gösterilen Öğrencilerin E-Okul Sistemi Üzerinden Uygulama Giriş Belgelerinin Verilmesi 11.02.2017 09.04.2017 Grup Tarama Uygulamalarının Yapılması 14.04.2017 Grup Tarama Uygulama Sonuçlarının http://www.meb.gov.tr Adresinden Yayımlanması

BİLSEM’e Öğrenci Yerleştirme Takvimi TARİH İŞLEM 17.04.2017 21.04.2017 Grup Tarama Uygulama Sonuçlarına İtiraz 24.04.2017 05.05.2017 Grup Tarama Uygulama Sonuçlarına İtirazların Değerlendirilmesi Bireysel Değerlendirme İçin Hak Kazanan Öğrencilerin Randevularının İl Tanılama Sınav Komisyonu Tarafından Düzenlenmesi ve Velilere Duyurulması

TARİH İŞLEM 08.05.2017 30.06.2017 Bireysel Değerlendirmelerin Yapılması 15.07.2017 Bireysel Değerlendirme Sonucu “Bilim ve Sanat Merkezleri” ne Yerleşme Hakkı Kazanan Öğrencilerin www.meb.gov.tr Adresinden Duyurulması 17.07.2017 21.07.2017 Bireysel Değerlendirme Sonuçlarına İtiraz 24.07.2017 04.08.2017 Bireysel Değerlendirme Sonuçlarına İtirazların Değerlendirilmesi 04.09.2017 08.09.2017 Bilim ve Sanat Merkezlerine Kayıt Hakkı Kazanan Öğrencilerin Kayıtları

BİLSEM’E Öğrenci Yönlendirirken Dikkat Edilmesi Gerekenler Tüm Ülke genelinde 17 Ekim-11 Kasım tarihleri arasında 1,2 ve 3. sınıfların dersine giren sınıf öğretmenleri bilgilendirme eğitiminden geçecektir. Sınıf öğretmenleri tarafından yetenek alanlarına göre bilim ve sanat merkezlerine aday gösterilen öğrencilerin seçimi 3 aşamada gerçekleşmektedir. Gözlem formlarının yetenek alanlarına göre doldurulması Grup tarama uygulaması Bireysel değerlendirme aşaması ÖNEMLİ: Tablet bilgisayar üzerinden yapılacak grup tarama uygulamasında tüm yetenek alanları için ortak sorular sorulmaktadır.

BİLSEM’E Öğrenci Yönlendirirken Dikkat Edilmesi Gerekenler Grup tarama uygulamasında Genel Müdürlük tarafından yetenek alanlarına göre(genel zihinsel, resim ve müzik) belirlenen barajı geçen öğrenciler yine yetenek alanlarına göre bireysel değerlendirmeye alınacaktır. Bireysel değerlendirmeler genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanlarında ayrı ayrı yapılmaktadır. Bireysel değerlendirme aşamasında Genel Müdürlük tarafından belirlenen barajı geçen öğrenciler bilim ve sanat merkezine yerleşmeye hak kazanacaktır.

BİLSEM SEÇİMİNİN AŞAMALARI 2016-2076 Eğitim-Öğretim yılında ilkokul 1. 2. ve 3. sınıf öğrencileri genel zihinsel, resim ve müzik yeteneği alanlarında sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilecektir. 1 Aday gösterdiğiniz öğrencilerin genel zihinsel, resim ve müzik alanında yaşıtlarının ilerisinde olan, sürekli soru soran, kolay ve çabuk öğrenen, yaratıcı öğrenciler olmaları önemlidir. 2 Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Öğrencilerin ve ailelerinin grup taraması ve bireysel incelemelerde seçilmemelerinden kaynaklı olumsuzluklar yaşamamaları için hem aday göstermelerinde hem de gözlem formlarını doldururken gerekli hassasiyetin (kişisel gizlilik) gösterilmesi sürecin sağlıklı işlemesi açısından önemlidir. 3 4 Sınıf öğretmenleri aday gösterecekleri öğrencileri en fazla iki yetenek alanından aday gösterebilecektir. Sınıf öğretmenleri aday gösterdikleri her öğrenci için e-okul sistemi üzerinden 14 KASIM -9 ARALIK 2016 tarihleri arasında «Gözlem Formu» nu dolduracaktır 5 Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

2016-2017 eğitim öğretim yılında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından bilim ve sanat merkezlerine öğrenci seçme işlemi 1, 2 ve 3. sınıf seviyelerinde tablet bilgisayarla grup tarama uygulaması şeklinde yapılacaktır. Tablet bilgisayar ile yapılan grup tarama uygulaması hafta sonu 4’er oturum şeklinde yapılacak olup uygulamaya girecek öğrenci kendisine bildirilen tek oturuma ilgili tarih ve saatte katılacaktır. (hafta sonları 9.30, 11.30, 13.30, 15.30 saatlerinde günlük 4 oturum olarak planlanacaktır. ) Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Gözlem formları Gözlem formlarında her yetenek alanı için ortak soruların yanında öğrencinin aday gösterildiği yetenek alanındaki becerisini ölçen sorular ayrı ayrı doldurulacaktır. ÖNEMLİ: Tablet bilgisayar üzerinden yapılacak grup tarama uygulamasında tüm yetenek alanları için ortak sorular sorulmaktadır. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

ÖĞRENCİLERİN ADAY GÖSTERİLME SÜRECİ ÖNEMLİ: Öğrenci gözlem formları belirtilen zamanda ve öğretmenler tarafından doldurulacaktır. Tanılama takviminde belirtilen gözlem formlarının doldurma süresi geçtikten sonra aday gösterme işlemi yapılmayacaktır.

Gözlem Formunun Doldurulması 1.AŞAMA 2.AŞAMA Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Gözlem Formunun Doldurulması 3.AŞAMA 4.AŞAMA Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Gözlem Formunun Doldurulması 5.AŞAMA Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

Gözlem Formunun Doldurulması 6.AŞAMA Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

EN FAZLA 2 YETENEK ALANINDAN ADAY GÖSTERİLEBİLECEKTİR. Öğrenci bir önceki eğitim öğretim yılında bir yetenek alanından BİLSEM’e kayıt hakkı kazanmış ise bu yıl da başka bir yetenek alanından aday gösterilebilir. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

GÖZLEM FORMU Gözlem formu doldurulduktan ve kaydetme işlemi tamamlandıktan sonra, raporlama butonundan öğrencinin aday gösterildiği yetenek alanları ile ilgili iki çıktı alınarak aday gösteren sınıf öğretmeni ve okul idarecisi tarafından imzalanacaktır. Okul idaresi raporun bir örneğini imza karşılığında veliye teslim edecek, bir örneğini okulda muhafaza edecektir. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

GÖZLEM FORMU 1, 2, ve 3. sınıfa devam edip yetenek alanlarına göre aday gösterilen ve e-okul sistemi üzerinden gözlem formu doldurulan öğrencilerin hangi yetenek alanından aday gösterildikleri 12-16 Aralık 2016 tarihinde http://www.meb.gov.tr internet adresinden yayımlanacaktır. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

ÖNEMLİ!!!!!! ÖNEMLİ: Öğrencinin aday gösterildiği yetenek alanlarında bir değişiklik yapılması söz konusu ise, gerekli düzeltmelerin ilgili tarihler arasında e-okul sistemi üzerinden yapılması gerekmektedir. Belirtilen tarihten sonra öğrencinin yetenek alanı ile ilgili herhangi bir değişiklik yapılmayacaktır. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

GRUP TARAMA UYGULAMALARI Grup tarama uygulamasına girecek öğrencilerin sınav giriş belgeleri 02 Ocak- 08 Şubat 2017 tarihleri arasında e-okul sistemi üzerinden yayımlanacaktır. Uygulama giriş belgeleri öğrenci velilerine imza karşılığında verilerek veliler bilgilendirilecektir Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

TABLET BİLGİSAYAR GRUP TARAMA UYGULAMA SÜRECİ VE SONUÇ AÇIKLAMA Tablet bilgisayar grup tarama uygulamasına 1,2 ve 3. sınıf düzeyinde, sınıf öğretmenleri tarafından yetenek alanlarına göre aday gösterilen öğrenciler girebilecektir. * ÖNEMLİ: Bilim ve Sanat merkezleri için genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanlarından aday gösterilen öğrencilerin tamamı grup tarama uygulamasına girecektir. Grup tarama uygulamasına girmeyen öğrenciler bireysel değerlendirmeye alınmayacaktır. * Grup tarama uygulamasına girecek olan öğrencilerin randevuları il tanılama sınav komisyonu tarafından MEBBİS-BİLSEM Modülü üzerinden 19-30 Aralık 2016 tarihleri arasında hafta sonları 09:30, 11:30, 13:30,, 15:30 saatlerinde günlük 4 oturum olarak planlanacaktır.

Grup tarama uygulamasına girecek öğrencilerin sınav giriş belgeleri 02 Ocak-08 Şubat 2017 tarihleri arasında e-okul sistemi üzerinden yayımlanacaktır. Uygulama giriş belgeleri öğrenci velilerine imza karşılığında verilerek veliler bilgilendirilecektir. * * Tablet bilgisayarlarla yapılacak grup tarama uygulaması 81 ilimizde, il tanılama sınav komisyonu tarafından belirlenen merkezlerde 11 Şubat-09 Nisan 2017 tarihleri arasında yapılacaktır. * Grup tarama uygulamasına uygulama yeri, tarihi ve saati öğrencilerin kimlik numaralarına tanımlanacaktır. Belirtilen yer, tarih ve saat dışında öğrenciler uygulamaya alınmayacaktır. 1,2 ve 3. sınıflar grup tarama uygulama sonuçları 14 Nisan 2017 tarihinden itibaren öğrenci kimlik numarası ile bakanlığımız web sitesinden öğrenilebilecektir. *

Aday gösterilen 1. 2. ve 3. sınıf öğrencilerine grup taramaları 11 ŞUBAT 2017 -9 NİSAN 2017 tarihleri arasında yapılacaktır. 9 !!İlçemiz 1. 2.ve 3 sınıf öğrencilerinden aday gösterilenlere yönelik grup taraması: merkezi bir ilkokulda, ilçemizde görev yapan rehber öğretmenleri tarafından ve Fatih Projesi’nde görevli bir bilgisayar öğretmeni koordinatörlüğünde 10-20 kişilik gruplara ( günde 4 oturum )elektronik ortamda tablet uygulaması ile 11 ŞUBAT 2017 -9 NİSAN 2017 (18 gün) tarihleri arasında yapılacaktır. Görevlendirilecek rehber öğretmenlerin seçimi ve sürecin organizasyonu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilecektir. Grup Tanıma Uygulama Sonuçları 14 NİSAN 2017 tarihinde htt://www.meb.gov.tr. ‘de öğrenilebilecektir. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

GRUP TARAMA UYGULAMA SONUÇLARININ HESAPLANMASI Grup tarama uygulamasında sınıf düzeylerine uygun sorular sorulacak. Öğrencilerin puanları doğru verdikleri cevaplar üzerinden hesaplanacaktır. Yanlış cevaplar doğru cevaplara etki etmeyecektir. 1 2 Grup tarama uygulaması tüm Türkiye’de tamamlandıktan sonra yetenek alanları bazında sonuçlara göre ülke ortalaması belirlenecek ve bireysel değerlendirmeye hak kazanan öğrenciler bakanlığın web sitesinden ilan edilecektir.

BİREYSEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ AÇIKLAMA Grup tarama uygulama sonuçları açıklandıktan sonra ortalamanın üstünde puan alan öğrenciler yetenek alanlarına ( genel zihinsel, resim, müzik) göre bireysel değerlendirmeye alınacaktır. Grup tarama uygulamasında belirlenen ortalamayı geçerek yetenek alanlarına göre bireysel değerlendirmeye hak kazanan öğrencilere il tanılama sınav komisyonu tarafından MEBBİS-BİLSEM işlemleri Modülü üzerinden yer, tarih ve saat bilgileri belirtilerek randevu verilecektir.

Genel Zihinsel Yetenek Alanında Bireysel Değerlendirme Genel zihinsel yetenek alanında bireysel değerlendirmeye alınacak öğrencilerin randevu bilgileri 24 Nisan- 05 Mayıs 2017 tarihleri arasında e-okul sisteminde yayınlanacak ve öğrenci velisine okul müdürlüğü tarafından bildirilecektir. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

10 Grup Tarama Sınav sonuçlarının açıklanmasının ardından belirlenen öğrencilere 1.2. ve 3. sınıf öğrencilerine 8 MAYIS 2017 -30 HAZİRAN 2017 tarihleri arasında bireysel değerlendirme yapılacaktır. Grup testi değerlendirmesi yapıldıktan sonra öğrenciler genel zihinsel yetenek, resim ve müzik yeteneklerinden ayrı ayrı sıralamaya alınacaktır. 11 Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

GENEL ZİHİNSEL YETENEK ALANINDA BİREYSEL DEĞERLENDİRME Randevu bilgileri 24 Nisan-05 Mayıs 2017 tarihleri arasında e-okul sisteminde yayımlanacak ve öğrenci velisine okul müdürlüğü tarafından bildirilecektir. 1 2 Bireysel değerlendirmeler 08 Mayıs 2017 tarihinde başlayacak ve 30 Haziran 2017 tarihinde tamamlanacak şekilde planlanacaktır. 3 Değerlendirmeler öncelikle Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde; bu merkezlerin uygun olmaması durumunda ise Bilim ve Sanat Merkezlerinde yapılacaktır. 4 Bireysel değerlendirme sonuçları değerlendirmeyi yapan uzman tarafından RAM modülü üzerinden aynı gün içinde sisteme girilecektir. 5 Bireysel değerlendirme sonuçları öğrencinin yüksek yararı düşünülerek internet ortamında açıklanmayacaktır.

RESİM YETENEK ALANINDA BİREYSEL DEĞERLENDİRME Randevu bilgileri 24 Nisan-05 Mayıs 2017 tarihleri arasında e-okul sisteminde yayımlanacak ve öğrenci velisine okul müdürlüğü tarafından bildirilecektir. 1 2 Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi 32. Maddesine göre oluşturulan komisyon, BİLSEM’lerin ve diğer okul/ kurumların ilgili alan öğretmenlerinden olmak üzere 5 asıl üyeden oluşur. Aynı usulle 5 yedek üye belirlenir. 3 Bireysel incelemeler Genel Müdürlük tarafından belirlenen ölçütler doğrultusunda yapılacaktır. 4 Bireysel değerlendirmeler Genel Müdürlüğümüz tarafından 2017 Mayıs ayında illlere resmi yazı ile bildirilen tarihlerde merkezi olarak yapılacaktır. 5 Değerlendirme sonuçları görsel sanatlar yetenek/beceri komisyonu tarafından bilsem.meb.gov.tr adresine girilecektir.

MÜZİK YETENEK ALANINDA BİREYSEL DEĞERLENDİRME Randevu bilgileri 24 Nisan-05 Mayıs 2017 tarihleri arasında e-okul sisteminde yayımlanacak ve öğrenci velisine okul müdürlüğü tarafından bildirilecektir. 1 2 Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi 33. Maddesine göre oluşturulan komisyon, BİLSEM’lerin ve diğer okul/ kurumların ilgili alan öğretmenlerinden olmak üzere 5 asıl üyeden oluşur. Aynı usulle 5 yedek üye belirlenir. 3 Bireysel incelemeler Genel Müdürlük tarafından belirlenen ölçütler doğrultusunda yapılacaktır. 4 Bireysel değerlendirmeler 15 Mayıs 2017 tarihinde başlayacak 30 Haziran 2017 tarihinde tamamlanacak şekilde planlanacaktır. 5 Değerlendirme sonuçları Müzik yetenek/beceri komisyonu tarafından bilsem.meb.gov.tr adresine girilecektir.

Bilim ve Sanat Merkezlerine Yerleştirme ve Kayıt İşlemleri Bireysel değerlendirmeler 30 Haziran 2017 tarihinde tüm Türkiye’de tamamlandıktan sonra bilim ve sanat merkezlerine yerleştirme sonuçları 15 Temmuz 2017 tarihinde http://www.meb.gov.tr adresinden açıklanacaktır. Bilim ve sanat merkezlerine yerleşmeye hak kazanan öğrenciler 4-8 Eylül 2017 tarihleri arasında bilim ve sanat merkezine kayıtlarını yaptıracaklardır. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

SINAV İTİRAZLARI Tablet Bilgisayar Grup Tarama Uygulamasına İtiraz : 1. Tablet bilgisayar ile yapılan grup tarama uygulama sonucuna ilişkin itirazlar, sonuçların http://www.meb.gov.tr adresinden yayımlanmasından itibaren başlayan 5 (beş) iş günü içinde öğrenci velisi tarafından http://esinav.meb.gov.tr/ adresinden yapılacaktır. 2. Grup tarama uygulaması sonuçlarına ilişkin itirazlar değerlendirildikten sonra yine aynı sistem üzerinden veliye bilgilendirme yapılacaktır. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

SINAV İTİRAZLARI 1. Genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanında yapılan bireysel değerlendirmelere ilişkin itirazlar sonuçların http://www.meb.gov.tr adresinden yayımlanmasından itibaren başlayan 5 (beş) iş günü içinde öğrenci velisi tarafından il milli eğitim müdürlükleri il tanılama sınav komisyonlarına yapılacaktır. 2. Komisyonlar bireysel değerlendirme sonuçlarına itirazları değerlendirip itiraz sonucu ile ilgili veliyi bilgilendireceklerdir. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

SINAV İTİRAZLARI 3. Genel Müdürlüğe yapılan itirazların cevaplanmasında genel evrak kayıt tarihi dikkate alınır. 4. Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar ile öğrencinin T.C. kimlik numarası belirtilmeyen, imza ve adres bilgisi olmayan dilekçeler dikkate alınmayacak ve cevaplandırılmayacaktır. 5. Faksla ve e-posta yoluyla yapılan itirazlar dikkate alınmayacak ve cevaplanmayacaktır. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

GÜZEL BİR VİDEO Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı

TEŞEKKÜRLER HAZIRLAYANLAR: Selda KUTLU –Ümraniye RAM Müdürü Volkan KARAKUŞ –Ümraniye Ram Müdür Yardımcısı Belma KOCA-Özel Eğitim Bölüm Başkanı