Post Modern Eğitim Yaklaşımları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Advertisements

BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÖZÜRLÜ KİŞİLERİN HAKLARI SÖZLEŞMESİ.
Siyaset Sosyolojisi.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Vizyon Kurumsal kimliği ve sunduğu hizmetlerle örnek alınan, kültürel mirası değerlendirebilen, yaşanan hayatı yorumlayabilen, problemlere çözüm üretebilen,
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
TARİHİ RİSK! TARİH BİLİMİ. Osmanlı Devletinde tarihi olayları kaydetmekle görevlendirilen kimselere verilen ad? Vakanüvis.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Neden Yabancı Dil Öğreniriz?
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Metinlerin Sınıflandırması
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / Mustafa Kemal Atatürk’ün Öğrenim Hayatı
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
FELSEFE KONU: BİLGİ FELSEFESİ VE BİLGİ ÇEŞİTLERİ.
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır yılına kadar okula kayıt,
Tanımı Özellikleri Konuyla İlgili Sorular
GENEL MUHASEBE.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ FAALİYETLERİ BİRİMİ
İNSANHAKLARI YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
Program Tasarım Modelleri
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Kırınım, Girişim ve Müzik
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
MUZAFFER SARISÖZEN GÜZEL SANATLAR LİSESİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ANALİTİK EĞİTİM FELSEFESİ YAKLAŞIMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DEĞİŞİMİ ZORLAYAN GÜÇLER
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Post Modern Eğitim Yaklaşımları Wittgenstein, Derrida, Foucault

Post Modernizm Modernizm, 19. yüzyılda Batı dünyasına egemen hale gelen dünya görüşünü yansıtmaktadır. Modern dönemdeki hem yaşayış tarzını hem de kültürel bir gelişmeyi ifade eder. Akılcı, ilerlemeci, olgucu bir bakış açısı taşımaktadır. Postmodern terimi, benzerlikler yerine farklılıkları vurgulamaktadır. Değerlerin, kültürlerin, yaşam tarzlarının farklılıkları üzerine kuruludur. Her türlü bütünleştirici ve genelleyici yaklaşımları reddetmektedir.

Post Modernizm Post modernizmde nesnel gerçekliğin bulunmadığı, hiçbir önermenin evrensel bir iddia taşımayacağı kabul edilir. Doğa ve toplumsal yaşamın temelleri ve gereklerinin birbirinden farklılığı vurgulanır. Post modernizm sadece felsefî bir hareket değil, mimaride, resim ve grafik sanatlarda, dansta, müzikte, edebiyatta da kendini gösteren bir düşünce biçimidir.

Post Modernizm Temsilcileri: Hegel, Heidegger, Dewey, Wittgenstein, G.Deleuze, Jean- Francois Lyotard, Jacques Derrida, Michel Foucault, Richard Rotry. M. Foucault (1926-1984)’a göre devlet insanları daha iyi yönetebilmek için eğitiyor, cezalandırıyor, disipline ediyor. İtaatkar ve üretken bir beden için insanı yeniden şekillendiriyor. Foucault bu yönetim biçimine «biyo-iktidar» diyor. Okul Panapticon (siyah kule) kulesi gibidir. İnsanları normalleştiriyor. Sınavlar normalleşmeyi ölçüyor. Derslerin programları, konuların günlere ve saatlere yerleştirilmesi yani zamanın parçalara bölünmesi, ayrıntılı planlanması gözlemin kendisidir. İnsan bilginin kurucu öznesi değil, bilgi yerleştirilen bir nesnesidir.

Post Modernizm Jacques Derrida (1930-2004): İnsanı kurmaktan çok kurulan bir varlık olarak görür. Derrida da Freiere gibi öğretmenlerin öğrencilerin kafasına bilgi yığılmasından şikayetçidir. İnsan, toplumsal pratiklerin toplamı ve ürünüdür ki onlar da dile ve tarihe bağımlıdır. Demokrasi ve kapitalizm, eğitime çelişik emirler veriyor. Eğitim, bilime ve psikolojik farklılıklara karşı evrenselleşiyor ve tek tip oluyor. Derrida gelecekteki eğitimcileri; farklılıklara açık olmaya, yabancıları hoş karşılamaya, inanç farklılıklarına saygı duymaya çağırıyor.

KAYNAKÇA Murat Yıldırım, «Modernizm, postmodernizm ve kamu yönetici», Uluslararası, Postmodernizm ve Kamu Yönetimi» C: 7, S:1, Yıl: 2010, 703-719. Mustafa Ergün, Eğitim Felsefesi, Pegem A. Yay., Ankara, 2011