APARTMANLAR OYUNU NEDİR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mastarlar.
Advertisements

Beşinci hafta. Müfredat programı Ödev teslim Projelerini teslim edenler; Belediye Projesi -> Tamam Ulaşım Projesi -> Geldi ama kavramsal tasarım yerine.
PNÖMATİK SİSTEM.
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ 1. Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
©McGraw-Hill Education, 2014
DEPREME DAYANIKLI BETONARME YAPI TASARIMI
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
MED 167 Making Sense of Numbers Değişkenlik Ölçüleri.
BSE 207 Mantık Devreleri Sayı sistemleri Sakarya Üniversitesi.
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
BÖLÜNEBİLME KURALLARI
EBOB&EKOK Ökkeş ŞAHİN TEOG 8.SINIF
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
SAYILAR ve RAKAMLAR.
TALEP (İstem).
Excel 2007.
DOĞAL SAYILAR Hikmet SIRMA.
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
TAM SAYILAR.
Basit ve Kısmi Korelasyon Dr. Emine Cabı
Şirket Adı İş Planı.
Problem Çözme ve Algoritmalar
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
MODEL YETERSİZLİKLERİNİ DÜZELTMEK İÇİN DÖNÜŞÜMLER VE AĞIRLIKLANDIRMA
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
EKRAN KARTLARI.
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
DOSYA BÜYÜKLÜKLERİ İkili Sistem Dosya Büyüklükleri ve Hesaplamalar
Klavye Kullanımı.
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
MİMARLIK BÖLÜMÜ STATİK DERSİ KUVVET SİSTEMİ BİLEŞKELERİ
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Fotoğraf Terimleri- Diyafram
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Teknoloji Fakültesi Mekatronik MTM326 Veri Toplama ve İşleme
Ölçü transformatorları
B+-Ağaçları.
SPSS’TE ÇAPRAZ TABLO Çapraz tablo temel olarak, iki kategorik değişken arasındaki ilişkiyi analiz etmek için kullanılır. Örneğin cinsiyet ve oy verilen.
Okul Öncesi Eğitim.
ANALİTİK KİMYA DERS NOTLARI
Oyun İçine Gömülü Öğretim
SPSS’TE ÇAPRAZ TABLO Çapraz tablo temel olarak, iki kategorik değişken arasındaki ilişkiyi analiz etmek için kullanılır. Örneğin cinsiyet ve oy verilen.
İleri Algoritma Analizi
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Karar Yapıları İle Problem Çözme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar II 8 Mart Mart
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Değerler ve Değişkenler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÜKSEK TÜRK ! SENİN İÇİN YÜKSEKLİĞİN HUDUDU YOKTUR. İŞTE PAROLA BUDUR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
5 Esneklik BÖLÜM İÇERİĞİ Talebin Fiyat Esnekliği
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Kesikli Olay benzetimi Bileşenleri
BORÇ.
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
RASTGELE DEĞİŞKENLER Herhangi bir özellik bakımından birimlerin almış oldukları farklı değerlere değişken denir. Rastgele değişken ise tanım aralığında.
Prof. Dr. Halil İbrahim Karakaş
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Sunum transkripti:

APARTMANLAR OYUNU NEDİR?

Apartmanlar, mantığınızı kullanacağınız zevkli bir akıl oyunudur.  Skyscrapers olarak da bilinir. 3×3, 4×4, 5×5, 6×6 vs. versiyonları mevcuttur. 

Çözülmemiş bir apartman örneği Çözülmüş bir apartman örneği

Çözülmemiş bir apartman örneği Çözülmüş bir apartman örneği

APARTMANLAR OYUNU NASIL OYNANIR?

Apartmanlar oyunu akıl yürütme üzerine kurulmuştur. Bu nedenle de «Akıl yürütme ve işlem oyunları» içerisinde yer almaktadır. Oyun oynanırken dikkat edilmesi gereken birkaç önemli nokta bulunmaktadır.

Oyunun Temel Prensibi: Gerçek hayatta olduğu gibi oyunda da yüksek katlı bir apartmanın arkasındaki düşük katlı bir apartmanı göremeyiz veya tam tersi olarak yüksek katlı bir apartmanın önünde daha kısa bir apartman varsa bu iki apartman da görülebilir Örneklerle açıklayalım….

Sol taraftaki kişi kaç apartman görecektir? Resimde bir kişinin sağ tarafta olduğunu bir başka kişinin de sol tarafta olduğunu varsayalım… Sağdaki kişi kaç apartman görecektir? Sol taraftaki kişi kaç apartman görecektir?

YANDAKİ OYUNA BAKTIĞIMIZDA: 1 rakamı oradan bakıldığında sadece 1 tane apartmanın görüleceğini 2 rakamı oradan bakıldığında toplam 2 tane apartmanın görüleceğini 3 rakamı oradan bakıldığında toplam 3 tane apartmanın görüleceğini belirtmektedir….

Kısaca çözüm yandaki gibi olacaktır….

Apartman oyununda kutulara yazılan rakamlar orada kaç katlı apartmanın yer alacağını göstermektedir.

Apartmanlar oyunun 2 temel kuralı vardır… Her satırda ve her sütunda 1’den n’e kadar tüm rakamlar (apartmanlar) yalnız birer kez yer almalıdır. (Örneğin 4×4 boyutunda apartmanlarda 1’den 4’e kadar rakamlar kullanılabilir.) (Sudoku mantığı) Diyagramın dışında verilen sayılar, o yönden bakıldığında kendinden daha yüksek katlı bir apartmanın arkasında kalmayıp görülebilen apartman sayısını vermektedir.

APARTMANLAR OYUNUNUN ÇÖZÜMÜ VE ÇÖZÜM İÇİN BİRKAÇ İPUCU

Bir yönden bakıldığında 1 apartman görünüyorsa doğal olarak en uzun apartman en önde olmalıdır ki diğerleri görünmesin.

Bir yönden bakılınca o yöndeki tüm apartmanlar görünüyorsa (örneğin oyunda 5 satır varsa 5 farklı boyda apartman vardır ve doğal olarak diyagramın dışında da en çok 5 yazabilir) apartmanlar kısadan uzuna doğru sıralanmıştır.

Apartmanların çözümüne en yüksek apartmandan başlamanız kolaylık sağlayacaktır. 5 5 5 5

En büyük apartmandan sonra en küçük ve büyükten bir küçük apartmanı yerleştirmek de kolay olabilir. 4 4 5 4 5 5 4 3 2 1 4 5

Satır ve sütunda aynı katlı apartmanın olmayacağı unutulmamalıdır 4 4 5 Sütunda eksik olan 1 ve 2 rakamları var. 4 5 5 4 3 2 1 olan yere 1 gelemez çünkü bu sefer yukarıya 2 yazmak zorunda kalırız. 4 5

1 gelirse 3 apartman görmesi için aşağıdaki düzen oluşur ve bu da kural dışıdır. 4 4 5 2 3 1 En sağdaki sütunda iki tane 1 rakamı geldi. 1 4 5 5 4 3 2 1 4 5 Bu kurallara aykırı bir durumdur.

4 Bu durumda çözüm için yandaki gibi 3’ün üzerine 2; 2’nin üzerine de 1 yazılmalıdır. 4 5 1 2 4 5 5 4 3 2 1 4 5

4 olan yerde eksik olan sayı satır ve sütuna bakıldığında kolayca çıkabilir. 4 5 1 2 4 5 5 4 3 2 1 4 5

Anahtar kareler bulunduktan sonra oyun büyük oranda çözülmüş olacaktır. 1 4 4 5 2 1 3 2 4 5 5 4 3 2 1 4 5 3

Oyunun geri kalanının çözümü için verilen ipuçlarını kullanmaya devam edeceğiz…. 1 4 4 5 2 1 3 2 4 5 5 4 3 2 1 4 5 3

4 apartman görmesi için gerekli rakamları yerleştirdik…. 1 4 4 5 3 2 1 1 3 2 4 5 5 4 3 2 1 4 5 3

Oyunun geri kalanı için diğer taktikleri de kullanmaya devam ediyoruz… 3 2 1 4 4 5 1 3 2 1 3 2 4 5 Ve oyun tamamen çözüldü…. 5 4 3 2 1 2 4 5 3 1

SON HATIRLATMALAR

Oyunda tahminlere dayanarak hamle yapmayın Oyunda tahminlere dayanarak hamle yapmayın. Sadece kesin ve mantıklı hamleler yapın. Her bulmacanın sadece bir çözümü olduğunu unutmayın. Oyunu oynadıkça yeni taktikler geliştirdiğinizi fark edeceksiniz.

APARTMANLAR OYUNUNDA FARKLI YAKLAŞIMLAR

Hazırlayan: