İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
I. ÜNİTE İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU ANLATIMI
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ENVAR KOLEJİ.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK AİLEDE İLETİŞİM
İLETİŞİM.
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
ANNE BABA TUTUMLARI.
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır Çünkü “KATİL” sorunun farkında bile değildir.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
ETKİLİ İLETİŞİM.
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ETKİLİ İLETİŞİM.
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
BEN DİLİ SEN DİLİ.
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE TERAPÖTİK İLETİŞİM
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
10-14 Yaş Gelişim Dönemi ve Çocukla İletişim
Bazı olaylar karşısında farklı duygular içinde oluruz.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
ERGENLİK AİLEDE İLETİŞİM
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bir Arada Yaşamanın Temeli : İletişim
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
Ataletin Duygu ve Hisleri
Ben Dili - Sen Dili.
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR.
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
DUYGULARIM BEDENİMİ ETKİLER Mİ ?.
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI SEN DİLİ – BEN DİLİ

SEN DİLİ, SEN DİLİ:anne- baba ve çocuk arasındaki anlaşmazlıklar,çocuğun yaptığı olumsuz davranışlar sonucu oluşur. Çocuğun olumsuz davranışları ya da sözleri anne-baba da hoşnutsuzluk,kızgınlık gibi duygular yaratabilir.

’Ne laf anlamaz çocuksun’ ’Sana bin kere tembih ettim’ ’Neden dikkat etmiyorsun’

SEN MESAJI, sen kelimesi, sen-dilidir SEN MESAJI, sen kelimesi, sen-dilidir. Bu ifade fiziksel cezalardan daha olumsuz etki yapar. Sen dili kızgınlığın gerçek nedenini açıklamaz.

Çocuk anne babasının neden kızdığını anlayamaz Çocuk anne babasının neden kızdığını anlayamaz. Ancak çocuk,’Benim annem babam her şeye kızar’ der.Sen dili ile gönderilen kızgınlık ifadeleri, davranışa değil, kişiye yönelik açık saldırıdır.

Kızgınlığın kişiye yönelik olması çocuğu sarsar,gücendirir, kızdırır, onun karşılık vermesine yol açar. Zamanla çocuk içine kapanır iletişimini keser.

Çocuk sevilmediğini düşünebilir Çocuk sevilmediğini düşünebilir. Onuru kırılan çocuk, "Ama siz de hatalı davranıyorsunuz" diyerek karşılık vermeye başlar. O da duygularını sen dili ile ifade etmeyi öğrenir. Bu durumda anne-babalar çocuğa daha fazla ceza vermeye başlarlar.

"Sen" Mesajı Yerine "Ben" Mesajı

"Ben" dili, kişinin o anda karşılaştığı durum veya davranış karşısında, kişisel tepkisini duygu ve düşüncelerle açıklayan bir ifade tarzıdır. Duygu ve düşüncelerimizi içtenlikle ifade etmemizdir. Başkalarıyla ilgili değerlendirme ve yorumlarımızı değil, kendi duygu ve yaşantılarımızı açıklarlar.

"Ben" mesajını duyan kişi, karşısındakine ne hissettirdiğini öğrenir ve eğer bu olumsuz bir duyguysa, kendi isteğiyle davranışını değiştirir ya da değiştirmez. Yani davranışının sorumluluğu tümüyle kendine aittir.

Suçlama olmadığı için "ben" mesajı ile gönderilen iletiler, genellikle gönüllü bir farklı davranma çabasına zemin hazırlayabilir.

"Ben" dilinin en önemli yararı ise, karşımızdaki kişiye "ben böyle hissediyorum ama bu davranışın herkese böyle hissettirmeyebilir" anlamını içeren bir ileti gönderildiğinden, onun suçlanmadan kendini gözden geçirmesine olanak tanımasıdır. Çünkü kesinlik içeren yargılamalar karşısında özellikle çocuklar, ne yapacaklarını bilemezler.

-"Sen" mesajı yerine... - Baba: Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun! -"Ben" mesajı verin... - Baba: Bir şey söylemeye başlayıp ta bir türlü sonunu getiremediğim zaman çok rahatsız oluyorum. -"Sen" mesajı yerine... - Anne: Kes şunu!! Çekiştirip durma kolumu!! -"Ben" mesajı verin... - Anne: Kolumun çekiştirilmesinden hoşlanmıyorum.

-"Sen" mesajı yerine... - Baba: Her akşam aynı şey, tutturuyorsun oyun oynayalım diye! Benim yorgun olabileceğim hiç aklına gelmiyor değil mi? Yaramaz ve şımarık bir çocuk gibi davranıyorsun! -"Ben" mesajı verin... - Baba: Bu akşam çok yorgun hissediyorum canım. İstersen oyun oynamayı başka bir akşama erteleyelim.

"Sen" mesajı iletişimi engeller "Sen" mesajı iletişimi engeller. Sen mesajı, sen dilidir ve genellikle kızgınlık ifadesi için kullanılır. Sen mesajları, bizim hakkımızda bir ileti göndermez, odak hep karşımızdaki kişidir. "Ben" mesajı gönderen kişi, kendi hislerini ve duygularını karşısındaki kişiyle paylaşmak isteğindedir. "Ben" mesajları karşımızdaki kişiyi suçlayıcı ifadelerden arınmış ve tümüyle kendi duygu ve düşüncelerimizi içerdiğinden, iletişimin olumlu sürmesine yardımcı olabilirler.

Kızgınlık hissettiğimiz durumlarda, bunu "ben" mesajı ile iletmemiz, karşımızdakinin savunmaya geçmesini, öfkeyle karşılık vermesini, kendini kıstırılmış hissetmesini, suçlanmasını ve konuşmaktan kaçınmasını engelleyebilir.

Size sözle saldırılmadığı sürece, rahatsızlığını ve kızgınlığını dile getiren biriyle anlaşmak mümkündür. Ne dersiniz?...