ÇOKGENLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOKGENLER.
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DİK PRİZMALAR Tabanları birbirine eş herhangi bir çokgen ve yan yüzeyleri taban düzlemlerine dik birer dikdörtgen olan cisimlere dik prizmalar dik prizmalar.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Atalet, maddenin, hareketteki değişikliğe karşı direnç gösterme özelliğidir.
 1 Sayılar ( 2 soru)  2 Basamak Kavramı ( 1 soru)  3 Taban Aritmetiği (1 soru)  4 Bölme-Bölünebilme (1 soru)  5 OBEB-OKEK (1 soru)  6 Rasyonel Sayılar.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
ÜÇGENLER ŞEYDA TOPÇU MATEMAT İ K A GRUBU 1. ÜÇGEN TANIMI 2 Bir üçgen, düzlemde birbirine doğrusal olmayan üç noktayı birleştiren üç doğru parçasının birleşimidir.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
DİYARBAKIR 2008.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
OLASILIK. OLASILIK Olasılık olayların olabilirliğinin sayılarla ifadesidir. Olasılığın günlük hayatımızda bir çok uygulama alanı vardır. Örneğin; sayısal.
Doç.Dr. Halil ARDAHAN1 ONDALIK KESİRLERİN ÖĞRETİMİ Hedef Davranışlar: Ondalık kesirlerin hayattaki önemi ve kavramın oluşturulması Ondalık kesir kavramının.
EBOB&EKOK Ökkeş ŞAHİN TEOG 8.SINIF
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Öğretimin Uyarlanması
Işık Mikroskobu İki bölümde incelenir: Mekanik Bölümleri
NELER ÖĞRENECEĞİZ 1-Doğru ile nokta arasındaki ilişkiyi açıklamayı
ÇEMBER VE DAİRE YUNUS AKKUŞ-2017.
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
Çokgenler.
DÖRTGENLER.
TÜRKÇE FATMANUR ŞAHİN 6/A 523.
KONİ.
BOYUT Hikmet SIRMA.
. . AÇILAR ..
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
KULLANILAN MALZEMELER
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
GEOMETRİK CİSİMLER.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Okul Öncesi Eğitim; GEOMETRİK ŞEKİLLER.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOKGENLER.
MADDEYİ OLUŞTURAN TANECİKLER
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
SAHA JEOLOJİSİ DERS 2 DOĞRULTU, EĞİM.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II Prof.Dr. Mustafa Ergün.
KUVVET, MOMENT ve DENGE 2.1. Kuvvet
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FIELD GEOLOGY Lecture 2 Strike, dip, compass.
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
ŞEKİLLER.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
ZAMİRLER(ADILLAR) 6.SINIF.
2) Çift Optik Eksenli Mineraller (ÇOE)
ÇOKGENLER.
Öğretmenlik Meslek Etiği
Nitel Araştırmalar.
Sunum transkripti:

ÇOKGENLER

İÇİNDEKİLER Çokgen Nedir? Çokgenlerin Adlandırılması Düzgün Çokgenler Kazanımlar Kaynakça

ÇOKGEN NEDİR? Çokgenler kaç kenardan oluşur? 1 mi? Bu bir çokgen mi? HAYIRRR…

Peki 2 mi? Bu şekil bir çokgen mi? Elbette HAYIRRR…

ÇOK GEN GEN Sözcüğünün kelime anlamı kenarlı demektir. O halde ÇOKGEN çok kenarlı anlamındadır. PEKİ KAÇ KENARLI ?

Bir düzlemde birbirinden farklı ve herhangi üçü doğrusal olmayan noktaları ikişer ikişer birleştiren doğru parçalarının oluşturduğu kapalı şekillere ÇOKGEN denir. O halde bir çokgen oluşturmak için doğrusal olmayan birbirinden farklı en az 3 noktaya ihtiyacımız var. EN AZ 3 NOKTA… İÇİNDEKİLER

ÇOKGENLERİN ADLANDIRILMASI Çokgenler kenar sayılarına göre adlandırılırlar. BEŞGEN ÜÇGEN DÖRTGEN ALTIGEN Şeklinde Devam Eder… İÇİNDEKİLER

DÜZGÜN ÇOKGENLER DÜZGÜN ALTIGEN DÜZGÜN BEŞGEN DÜZGÜN DÖRTGEN (KARE) EŞKENAR ÜÇGEN Çokgenlerin üzerlerine tıklayarak o çokgen hakkında bilgi alabilirsiniz. İÇİNDEKİLER

KAZANIMLAR Çokgenleri sınıflandırır. Düzgün çokgenleri ayırt eder. İÇİNDEKİLER

KAYNAKÇA http://www.sanalokulumuz.com/resim/cokgenler- anlatimi.png http://www.egitimhane.com/index.php?ind=dfile&o p=indir5 http://www.ilkokuma.com/sunular/5.sunular/matem atik/geometri/cokgen/cokgen%20(1).pptx İÇİNDEKİLER

TEŞEKKÜRLER… HAZIRLAYAN: SEREN ALTAY 140403117

DÜZGÜN BEŞGEN İç açıları toplamı 540° dir Beş köşesi, beş eş kenarı ve beş eş açısı vardır. Her bir açısı 108º dir. GERİ

DÜZGÜN DÖRTGEN ( KARE ) İç açıları toplamı 360 ° dir. Dört köşesi, dört eş kenarı ve dört eş açısı vardır. Her bir açısı 90 ° dir. GERİ

DÜZGÜN ALTIGEN İç açıları toplamı 720 ° dir. Altı köşesi, altı eş kenarları ve altı eş açısı vardır. Her bir açısı 120 ° dir. GERİ

EŞKENAR ÜÇGEN İç açıları toplamı 180° dir. Üç köşesi , Üç eş kenarı ve Üç eş açısı vardır. Her bir açısı 60º dir. GERİ

GÜNLÜK Bu ödevi yaparken öğrencinin yaş düzeyine, ilgisini çekebilecek bir ödev olmasına ve en önemlisi de ödevin amaç ve kazanımlarına uygun bir yolda ilerlemeye gayret ettim. Ödevin estetik açıdan iyi görünmesi ve ilgi çekici olması için renk uyumu,yazı puntosu, görsellerin ve efektlerin öğrencinin dikkatini bozmayacak şekilde olmasına dikkat ettim.Ödev 5. Sınıf öğrencilerine hitap etmektedir. Konuyu soru cevap şeklinde anlatarak öğrencinin dikkatini çekmeyi ve daha iyi öğrenmesini amaçladım.Bu ödevin öğrencinin konuyu kavraması açısından yararlı olacağını düşünüyorum.