ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Öğretmen Merkezli Egitim
EĞİTİMDE DRAMA.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTSEL OYUNLAR.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
ÖĞRENME MODELLERİ Eriman TOPBAŞ.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1

AKTİF ÖĞRENME

Aktif Öğrenme Nedir?

Öz Düzenleme Karmaşık Öğretimsel İşler

Aktif Öğrenmenin Önemi

Aktif Öğrenmenin Öğretimsel Açıdan Özellikleri

Aktif Öğrenmenin İlkeleri

Son Zamanlarda Aktif Öğrenmeye İlginin Artma Sebepleri

Öğretmen Öğrenci Öğretmen aktif öğrenme tekniklerini öğrencilerinin öğrenme stillerini, materyallerini, düşünme biçimlerini dersin gerekliliğini anlamaya ve ana düşüncesini kavrama yaklaşımlarını geliştirmek için kullanır. -Araştırıcılık -Tasarımcılık -Kolaylaştırıcılık Yaparak yaşayarak öğrenme sürecine dahil olması. Öğrenciye merak, istek uyandıracak konular sunmalı. Öğrencilerin zihinsel yeteneklerini sürekli geliştirmeye yönelik bir süreç olmalı.

Avantajları -Öğrenmeyi kolaylaştırma -Kalıcı öğrenme sağlama -Kavramsal öğrenmeyi sağlama -Öğrenmeyi zevkli kılma -Bilgi transferlerini kolaylaştırma

Dezavantajları  -Geleneksel öğrenmeye göre daha fazla zaman alması. -Öğrencilerin güdüsüz olması durumunda etkinliklere katılmak istememeleri. -Geleneksele alışkın öğrencilerin sorumluluk almaktan kaçmaları -Uygun sınıf ortamlarının olmaması. -Bu yaklaşıma göre eğitim almamış öğretmenleri yöntemi uygulamada zorlanması.

Aktif Öğrenme Klasik Öğrenme Öğrenci merkezli eğitimdir. Öğrenme etkin olduğunda, işin çoğunu öğrenciler yapar. Problemleri çözerler ve ne öğrendilerse uygularlar. Düşünme, araştırma, soru sorma ve yorumlama gibi davranışları gelişir. Duyarak, görerek, dokunarak ve yaparak öğrenmenin kalıcılığı sağlanır. Öğretmen merkezli öğretimdir. Öğretmen aktif , öğrenci pasiftir. Düz anlatım yöntemi uygulanır. Öğrencilerin dikkati her geçen dakika azalmaktadır. Ezbere öğrenmeyi desteklemektedir.

Aktif Öğrenme Klasik Öğrenme Öğrenci hedefe kendisi ulaşır. Öğrenci olumlu davranışla kazanırken; eğlenir, zevk alır, kendine olan güveni artar ve tatmin olur. Problemlere ve olaylara farklı açılardan da yorumlamaya çalışır. Öğrenci öğretmenini ve arkadaşlarını daha iyi tanır. Paylaşım ve yardımlaşma davranışları artar. Öğrenciler olayları ve problemleri yeterince yorumlayamaz. Bilgilerin kalıcılığı sınırlıdır. Öğrencilerin ilgisini ve dikkatini çeken şeyler olmadığı için öğrenme zor ve sıkıcı.

HAZIRLAYANLAR 140301046 BAHAR AÇAR 140301050 FATMA EKİNCİ bahar4905@gmail.com 140301050 FATMA EKİNCİ 65van06ankara@gmail.com 140301054 MERVE GÖNÇ goncmerve@gmail.com 140301062 SEDA AKPINAR sakpinar00@gmail.com

ÖĞRENDİKLERİNİZİ UYGULAMAK DİLEĞİYLE BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER… 