1.NESİL 2.NESİL MAĞDUR AİLE KOLU ZANLI AİLE KOLU KIZ VEREN AİLE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
RUHU ŞAD OLSUN.
Advertisements

SAYGI VE SEVGİNİN TOPLUM İÇİN ÖNEMİ
Orman fakültesi 1967' liler nostalji Melikşah Yıldırım.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
BU SUNUMUN İÇERİĞİ OLDUKÇA YETERSİZDİR. SAYFADA YAYINLANAN KRİTERLERE VE DERSTE KONUŞTUKLARIMIZA GÖRE BU SUNUM İÇERİKLERİNİ UYGUN BAŞLIKLAR ALTINDA DETAYLI.
YILI HASTA İLETİŞİM BİRİMİ PERFORMANS KARŞILAŞTIRMA TABLOSU 2013 YILI 2014 YILI KURULDA GÖRÜŞÜLEN BAŞVURU SAYISI 47 YERİNDE ÇÖZÜLEN SORUNLARIN.
DEVİR SONRASI SULAMA ŞEBEKELERİNİN PERFORMANSINA GENEL BİR BAKIŞ Prof.Dr. Hasan DEĞİRMENCİ Yrd.Doç.Dr. Çağatay TANRIVERDİAraş.Gör. Gülşah ÜĞLÜ Kahramanmaraş.
MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI
Aile İçi Egemenliğe Göre Aileler Ailenin Büyüklüğüne Göre Aileler
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
AKRAN İLİŞKİLERİNDE SOSYAL STATÜ
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Soru: 1 Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi yapı bakımından farklıdır? A) Korku başarısızlık nedenidir. B) Bu yazı Van’ da geçireceğim. C) Antik.
D E V L E T Y Ö N E T İ M İ OSMANLI DEVLETİ KÜLTÜR VE UYGARLIĞI.
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
Hazırlayan: Hakan ULUTAŞ
AİLE’NİN SOSYAL ROLÜ Prof.Dr.Sami Şener. Aile, hayati bir ihtiyaçtır Aile, kendimizi bulduğumuz ve anladığımız bir eğitim sürecidir Aile, kişinin sosyalleştiği.
SON PEYGAMBER HZ. MUHAMMED. HZ. MUHAMMED’IN DOĞUMU Hz. Muhammed; 571 yılında fil yılında fil olayından gün sonra Rebiul-evvel ayının 12. günü Pazartesi.
UNVAN GRUBU ve BİRLEŞİK İSİM GRUBU
BÖLME İŞLEMİ PROBLEMLERİ
ANTROPOLOJİK AÇIDAN KADIN
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
E m …Egitimhane.com….
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
FİİLLERDE ÇATI.
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Öğr. Gör. Mehmet Ali ZENGİN
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
Toplumsal Yapı ve Toplumsal Değişme Perspektifinden Türkiye’nin Son Yüz Yılı
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
DİNİ REHBERLİĞİ GEREKLİ KILAN NEDENLER
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULLARI KALİTE YOLCULUĞU
Karşılaştırmalı Eğitim
Evlilik ve Aile Danışması
MİKTARI NE OLURSA OLSUN
KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.
. DERS.
Hz.Muhammed, (12 Rebi’ul-evvel 571)
Çevre konusunun gelişim süreci asıl olarak 1960'li yıllarda başlamıştır. 1960'lı yıllar bu nedenle bir dönüm noktasıdır. Bu yıllarda çevre sorunları ile.
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
İSLAM TARİHİ I.
Basit makineler.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Fen Edebiyat Fakültesi Fakülte Akademik Kurulu
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yazı Sistemleri.
12.BÖLÜM TOPLUMSAL DAVRANIŞ KALIPLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Sunum transkripti:

1.NESİL 2.NESİL MAĞDUR AİLE KOLU ZANLI AİLE KOLU KIZ VEREN AİLE İBRAHİM VELİ OSMAN 1.NESİL 2.NESİL MAĞDUR AİLE KOLU ZANLI AİLE KOLU KIZ VEREN AİLE KIZ ALAN AİLE

1.NESİL 2.NESİL 3.NESİL KIZ VEREN MAĞDUR AİLE İBRAHİM GÜLEY ABDÜLKERİM ABDULLAH ABDÜLAZİZ OSMAN 1.NESİL 2.NESİL 3.NESİL KIZ VEREN MAĞDUR AİLE

KIZ ALAN ZANLI AİLE KOLU 1.NESİL İBRAHİM VELİ ALİ 2.NESİL 3.NESİL KIZ ALAN ZANLI AİLE KOLU

KIZ ALAN ZANLI AİLE KOLU ALİ+GÜLEY AYŞE ABDÜLKADİR VELİ ŞEHMUZ 3.NESİL 4.NESİL KIZ ALAN ZANLI AİLE KOLU

İBRAHİM VELİ ALİ+GÜLEY ŞEHMUZ+BERFO ZANLI AİLE KOLU

5.NESİL 4.NESİL Şehmuz+Berfo SULTAN PAKİZE ŞÜKRÜ+ASUMAN DIŞARDA M.EMİN ZANLI ÖMER M.SAİT MEHMET ABDÜLHAKİM SÜLEYMAN 5.NESİL 4.NESİL

PINAR (KIZ VERME MİSYONU OLAN MAĞDUR AİLEYE GELİN GİDEN TEK KIZ) ABDÜLKADİR (ZANLI)+ NESLİHAN MEHMET ALİ ZANLI ÖZLEM AHMET ŞEHMUZ REMZİYE GÜLTEN PINAR (KIZ VERME MİSYONU OLAN MAĞDUR AİLEYE GELİN GİDEN TEK KIZ)

(25 YIL VE 15 YIL ÖNCEKİ İKİ HADİSEDE DE YARALANMIŞ) +ADİLE VELİ ALİ ZANLI AHMET ZANLI FATMA KOÇERİ AYŞEGÜL 5.NESİL 4.NESİL

6.NESİL 5.NESİL ÖZLEM ALİ+ MEHMET ŞEHMUZ YAZGÜL RUKEN GÜLBİLGE ADİLE HAKKI SEDAT 6.NESİL 5.NESİL

MUSTAFA (AİLE SİLSİLESİNİ ANLATAN 6.NESİL) İBRAHİM VELİ ALİ+GÜLEY ŞEHMUZ+BERFO SÜLEYMAN+KOÇERİ MUSTAFA (AİLE SİLSİLESİNİ ANLATAN 6.NESİL)

KIZ VEREN MAĞDUR AİLE KOLU İBRAHİM OSMAN GÜLEY ABDULLAH ABDÜLKERİM ABDÜLAZİZ 1.NESİL 2.NESİL 3.NESİL KIZ VEREN MAĞDUR AİLE KOLU

KIZ VEREN AİLENİN BİRİNCİ BİLEŞENİ ABDULLAH OSMAN ZEKİYE M.HALİM İBRAHİM HALİME FATMA BERFO ŞÜKRİYE KAFİYE MUHİDDİN

3.NESİL ABDÜLKERİM ALİ CEMİL 4.NESİL

ABDÜLKERİMİN KARISI SEYRİ İBRAHİMLE EVLENİR KOCASININ YEĞENİ ABDÜLKADİR FESİH ARİFE ABİDE OĞLU İBRAHİM VEFAT KIZI İREM VEFAT

ABDÜLKERİM+SEYRİ ALİ CEMİL

OĞLU HÜSEYİN VEFAT ALİ+ZEKİYE ABDÜLKERİM FİDAN LEYLA MURAT FERHAT+ PINAR SALİH SADİYE OĞLU HÜSEYİN VEFAT

CEMİL+HALİME HALİL VEDAT BURHAN RUKİYE HURİYE(HAYRİYE) HEDİYE KADER SEVGİ-NİŞANLANAN KIZ

ŞEHMUZ, CEMİL, HASRET, KISMET 2 BERDEL 4 EVLİLİK ABDÜLKERİM+HURİYE ALİ,PELDA,MİZGİN SALİH+RUKİYE UĞUR, FATMANUR MEKİYE+BURHAN ŞEHMUZ, CEMİL, HASRET, KISMET VEDAT+LEYLA ÇOCUK YOK

KIZ VEREN AİLENİN İKİNCİ BİLEŞENİ ABDULLAH VE ABDÜLAZİZ KARDEŞLER ÇOCUKLARINI EVLENDİREREK KIZ ALAN TARAFA KIZ ÜRETMİŞ ABDÜLAZİZ+SULTAN ABDÜLVAHAP EMİNE RAMAZAN ABDURRAHMAN SALİH AYŞE FİKRİYE OĞLU AYHAN VEFAT

3 KIZ DAHA VAR TOPLAM 10 ÇOCUK ABDURRAHMAN+ ARİFE ABDÜLKADİR HELİN NARİN KADER GÜLİSTAN MEHMET MUSTAFA 3 KIZ DAHA VAR TOPLAM 10 ÇOCUK KIZI YILDIZ VEFAT

OĞLU ABDULLAH VEFAT 6.NESİL 5.NESİL 4.NESİL MUHİDDİN+ EMİNE KENAN SULTAN CEYLAN ATTİLA KAHRAMAN MURAT OĞLU ABDULLAH VEFAT 6.NESİL 5.NESİL 4.NESİL

ABDÜLKADİR+AYŞE 1-MEHMET ŞÜKRÜ 2-ÜMRAN 3-MAHSUN 4-POLAT 5-İBRAHİM 6-SEVİM 7-HÜLYA 8-BEYDA 9-ZEYNEP 10-ŞÜKRAN 11-MELEZ 12-MEDİNE

RAMAZAN+ŞÜKRİYE 1-ŞEHMUZ 9-SULTAN 2-AZİZ 10-FATMA 3-SERHAT 11-MELET 4-YUSUF 5-SELİM 6-AHMET 7-EYHAN 8-ASUMAN+ŞÜKRÜ (DIŞARDA OLAN TEK ŞEHMUZ VE BERFO OĞLU)

ÇIKARIMLAR KÖYDE YEDİ NESİL TESPİT EDİLMİŞTİR. AYNI BABADAN OLMA İKİ KARDEŞTEN TÜREYEN İKİ AİLE KOLU MEVCUTTUR. BİR AİLE KOLU OSMAN’DAN TÜREYEN KOL (ÖLDÜRÜLEN DAYI TARAFI) VELİ’DEN TÜREYEN KOLA (ÖLDÜREN AMCA TARAFI) SÜREKLİ KIZ VERMİŞ. ÖZELLİKLE OSMAN’DAN TÜREYEN ABDULLAH VE ABDÜLAZİZ KARDEŞLER KENDİ ÇOCUKLARINI SÜREKLİ BİRBİRLERİ İLE EVLENDİREREK KIZ VEREN KOLUN ESAS KIZ DEPOSUNU OLUŞTURMUŞLAR. KURALIN GÖRÜNEN TEK İSTİSNASI KIZ ALAN TARAFIN BİR SEFER KIZ VEREN TARAFA KIZLARI PINAR’I VERMESİDİR. KIZ VEREN TARAFTA ABDÜLKERİM’İN İKİ OĞLU ALİ VE CEMİL KENDİ ÇOCUKLARI ARASINDA İKİ BERDEL DÖRT EVLİLİK YAPTIRMIŞLAR. KIZ ÜRETEN TARAF BU FAALİYETİ SIRASINDA AMCA TARAFINA ORANLA YOĞUN BİR NÜFUS ARTIŞINI DA ORTAYA ÇIKARMIŞ.

YORUMLAR BİR TOPLUMUN AİLE VE AKRABA SİSTEMİ O TOPLUMUN YAPISININ ŞİFRESİDİR. BİLGE KÖYÜNDE 7 NESİLDİR İÇTEN EVLİLİK KURALDIR. İÇTEN EVLİLİKTE AYNI KÖKTEN GELEN İKİ AİLE ARALARINDA EVLİLİK KONUSUNDA BİR TOPLUMSAL İŞBÖLÜMÜ YAPMIŞ OLDUKLARI GÖRÜLÜYOR. VELİ TARAFI KIZ ALAN OSMAN TARAFI KIZ VEREN TARAFTIR. İLK TARAF ERKEK İKİNCİ TARAF KADIN TARAFIDIR. TOPLUMLAR MATEMATİK BİLMEDEN GELENEKLERİN SAYESİNDE MATEMATİKSEL DENKLEMLERLE NÜFUSLARINI DENGELER. İÇTEN EVLİLİK İLE BİR TARAFIN (KIZ VEREN) NÜFUSUNDA KARŞI TARAFA ORANLA ÇOK BÜYÜK BİR ARTIŞ GETİRMİŞ. BU ARTAN NÜFUS DOLAYISI İLE MİRASÇI SAYISINI DA ARTTIRMIŞTIR. MEHMET ÇELEBİ’NİN LİDERLİĞİNDE GELİŞEN BU OLAY İKİ TARAFIN NÜFUSUNDA BİR DENGELEME SAĞLARKEN MİRASÇILARI DA AZALTMIŞ OLABİLİR. EXOGAMİ İLKE TOPLUMLAR KENDİ SAĞLIKLARINI ASLINDA KORURLAR BİR YANDAN DA SOSYALLEŞMEYİ SAĞLARLAR. İÇTEN EVLİLİK SÜREKLİ OLARAK HASTALIKLARI YENİ NESİLLERE İLETİR. BU HAL SADECE FİZİKSEL DEĞİL MENTAL RAHATSIZLIKLARI KATLAYARAK YENİ NESİLLERİ İLETİR.

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÖNCELİKLE İÇTEN EVLİLİK (ENDOGAMİ) ÖNLENMELİDİR. YÖREDE EĞİTİM VERENLERİN YÖRE DIŞINDAN TÜRKİYE’NİN DAHA MODERNLEŞMİŞ YERLERİNDE YETİŞMİŞ , MODERN KÜLTÜRÜ ALMIŞ BİREYLER TARAFINDAN VERİLMESİ GEREKMEKTEDİR. KÖYLÜLERE ANCAK BU İNSANLAR ROL MODEL OLABİLİR. ŞEHİR MERKEZİNE BU KADAR YAKIN ANCAK BU KADAR KAPALI TOPLUM ÖZELLİĞİ GÖSTERMİŞ BİR KÖYÜN ENDOGAMİ GELENEĞİNİ BİÇİMLENDİREN TOPRAK ÜZERİNDEKİ MÜLKİYET İLİŞKİLERİNİN FEDALLİKTEN BİREYSEL VE EŞİT MİRAS HAKLARINA TERCÜME EDİLMESİ SAĞLANMALIDIR. KADIN, ERKEK VE ÇOCUK KAPALI TOPLUM ÖZELLİĞİ GÖSTEREN YÖRE İNSANLARININ BİREYSELLEŞMELERİ ATAERKİL BASKILARA KARŞI DEVLET KURUMLARININ AŞİRET OTORİTESİNİ KIRACAK ŞEKİLDE BİREYİN YANINDA OLMASI GEREKİR. DEVLET KURUMLARI ÖNCELİKLE AŞİRET OTORİTESİNİ BİREY ÜZERİNDEN KELDIRMALIDIR. ACİL OLARAK KÖYDEKİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLE DENİZ KIYISINDA BİR REHABİLİTE MERKEZLERİNE AKTARILARAK BÜYÜK ŞEHİR VE MODERN KÜLTÜR SAHİBİ EĞİTMENLERLE TERAPİ EDİLMELERİ SAĞLANMALI ÇOCUKLAR MEZAR BAŞINDAKİ KASVETLİ ORTAMDAN UZAKLAŞTIRIMALIDIR. UZUN VADEDE ENDOGAMİ İLE ARTIK İYİCE YIPRANMIŞ OLAN AİLE YAPISI ONARILMALIDIR. BUNUN İÇİN BELKİ DE AİLELER FARKLI YÖRELERE YERLEŞTİRİLMELİDİR.