YENİ SAYIŞTAY KANUNUNDA ÖNGÖRÜLEN HESAP YARGILAMASI VE KANUN YOLLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KİŞİSEL VE KURUMSAL GELİŞİM OLARAK
Advertisements

KAMU ZARARLARININ TAHSİLİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Nuh YAVUZ 29/08/2013 GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİ.
Prof. Dr. Muhammet ÖZEKES
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
SAYIŞTAY DENETİMİ ve YARGILAMA USULUNUN ESASLARI
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
HARCIN TANIMI HARÇ: “Kamu kurumları ve hizmetlerinden yararlanmalar karşılığında yapılan ödemelerdir.” Buna göre, bir hizmetin harç konusu olabilmesi için;
AİLE HUKUKU İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü
TÜRK TİCARET KANUNU DEĞİŞİKLİĞİ
T.C İÇİŞLERİ BAKANLIĞI HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
DERNEK KURMAK Yasal Prosedür.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Stj.Av.Abdullatif Ağgürbüz
Yerel Yönetimlerde Sayıştay Denetimi
KAMU HARCAMA SÜRECİ AÇISINDAN SAYIŞTAY VE ROLÜ. Bağımsızlık ve Tarafsızlık Bağımsızlık, Sayıştay ın bir yüksek denetim ve yargı kurumu olarak varlığının.
6085 s. SAYIŞTAY KANUNU VE İLGİLİ MEVZUAT
SAYIŞTAY DENETİMİ Yeni Kamu Mali Yönetimi Anlayışı Çerçevesinde Düzenlilik Denetimi MURATPAŞA BELEDİYESİ 28 NİSAN 2014.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Kamu Zararı Kavramı ve Uygulanması.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI BÜTÇE ve PERFORMANS PROGRAMI DAİRE BAŞKANLIĞI.
 A-KES İ N KARARLAR  B- İ T İ RAZ  C-TEMY İ Z  D-KARAR DÜZELTME  E-KANUN YARARINA BOZMA  F-YARGILAMANIN YEN İ LENMES İ  G-YD.YE İ T İ RAZ  H-4483.
İCRA ve İFLÂS HUKUKU İHTİYATİ HACİZ
Mükelleflerin İzahat Talepleri
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
TİCARET HUKUKU DERSİ Ticaret Sicili.
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
İDARİ YARGIDA KANUN YOLLARI
Türmob Yönetim Kurulu Üyesi Antalya YMM Denetim Ve Tasdik Sempozyumu
Kurulun İnceleme ve Araştırması
Harcama Yetkilileri.
VATANDAŞLIK BİLGİSİ ESRA ERİŞ 4-B KONU : YARGI
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Türk Yargı Sistemi
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
29 Mayıs 1862 Tarihinde DİVAN-I MUHASEBAT Adıyla Kurulmuştur Kanun-i Esasisi İle Anayasal Kimlik Kazanmıştır. 1924, 1961 ve 1982 Anayasalarında.
Müracaat ve Şikayetler
Kamu Zararı ve Alacak Tahsili
4483 SAYILI MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN İLE İLGİLİ SORUN ALANLARI.
SERBEST DOLAŞIMA GİRİŞ REJİMİ
İDARİ DAVALAR Tam Yargı Davaları.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
DAVA İŞ LEMLER İ 26 – 30 EYLÜL İDARE VE VERGİ MAHKEMELERİ DAVA DOSYASI İdare Mahkemeleri ve Vergi Mahkemeleri kanunla verilen görevleri yerine getirmek.
DAVA İŞ LEMLER İ 03 – 07 EKİM Dava Dosyası Açılacak her dava için gününde ayrı bir dosya düzenlenir. İdare ve vergi dava dosyaları aşağıda yazılı.
KAMU HARCAMALARININ DIŞ DENETİMİ Sayıştay Başdenetçisi
DIŞ DENETİM SAYIŞTAY DENETİMİ
İnceleme Dairesi Başkanlığı
UĞUR TAŞYÜREK SAYIŞTAY UZMAN DENETÇİSİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
İDARİ YARGIDA ÖZEL DURUMLAR
İdari Davaların Açılması
Anayasa normlar hiyerarşisinin en üstünde yer alan ve yasama, yürütme ve yargı organlarını bağlayan temel hukuk kurallarını içerir. ANAYASA.
Kaynaklar Timuçin MUŞUL, Tebligat Hukuku
Sendikaların Faaliyetleri
DAVA İŞLEMLERİ 12 – 16 ARALIK 2016.
V. Bireysel Başvuru Usulü
I. Anayasa Mahkemesi’nin Yapısı
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
II. Anayasa Mahkemesi’nin «Norm Denetimi» İşlevi
İSPAT KAVRAMI.
III. Bireysel Başvurunun Kapsamı ve Nitelikleri
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA CEZA SORUŞTURMASI USULÜ
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi
Sunum transkripti:

YENİ SAYIŞTAY KANUNUNDA ÖNGÖRÜLEN HESAP YARGILAMASI VE KANUN YOLLARI Ali Karaca Sayıştay Başdenetçisi

YARGILAMAYA ESAS RAPORLARIN ÖZELLİKLERİ Uygunluk denetimi sonucunda düzenlenir Genel Yönetim kapsamındaki kamu idareleri için düzenlenir Kamu zararına ilişkin olarak düzenlenir Dairelerce yapılacak yargılamaya esas olarak düzenlenir Sorumluların savunmaları alınarak düzenlenir Mali yıl sonu itibariyle düzenlenir.

Hesap Yargılaması ile ilgili değişiklikler Hesap Yargılaması sırasında açıklamada bulunmak üzere grup başkanı, ilgili denetçi sorumlular ve ahizlerin çağırılabilmesi Savcı oy hakkı bulunmamak üzere hesap yargılamasına katılacak ve görüşünü açıklayacak Yargılamaya esas raporlar daireye havale edildiği tarihten itibaren 6 ay içinde karara bağlanacak Azınlıkta kalanların karşı oy gerekçesi yazılı olarak bildirilecek

Hesap Yargılaması ile ilgili değişiklikler Yargılamaya esas raporlar Başkanlıkça 15 gün içinde dairesine havale edilecek Beraat kararı yerine hesap ve işlemlerin yasal düzenlemelere uygun olduğuna karar verilecek

Sayıştay ilamları ile ilgili değişiklikler İlamlarda sorumluların mevzuata aykırı karar, işlem veya eylemleri ile kamu zararı arasında illiyet bağı kurulması gerekecektir İlamlarda gösterilen tazmin miktarı hüküm tarihinden itibaren kanuni faize tabi tutulacaktır. İlamlar kesinleştikten sonra 90 gün içerisinde üst yöneticilerin sorumluluğunda yerine getirilecektir.(Eski yasada ilamların tebliği tarihinden ) Raporda yer alan her konu ve sonucuna ilişkin hüküm ve kararlara ilamlarda yer verilecektir.

Sayıştay ilamları ile ilgili değişiklikler -Genel Bütçe Kapsamındaki İdareler için Maliye Bakanlığına -Bunların dışındaki idareler için ilgili muhasebe birimlerine -Sorumlulara -Sorumlunun bağlı olduğu kamu idarelerine -Başsavcılığa tebliğ edilecektir.

KANUN YOLLARI Temyiz Yargılamanın İadesi Karar Düzeltmesi Temyiz ve karar düzeltmesi olağan kanun yolu,yargılamanın iadesi ise kısıtlı sebeplerle başvurulabilen olağan üstü kanun yolu

Kanun Yollarına Başvuru Usulü Başvuru Dilekçelere Yer Verilecek Hususlar -Ad, Soyad, Unvan, Adres -Hesabın adı ve yılı -Başvuru konusu -Hangi kanun yoluna başvurulduğu ve hukuki sebepleri -Varsa duruşma talebi Bu hususlarda eksiklik varsa on beş gün içerisinde tamamlatılması için ilgilisine tebliğ olunur.

Temyiz Sayıştay dairelerinin ilamları Kanuna aykırılık, Yetkiyi aşmak Hesap yargılaması usullerine riayet etmemek gibi sebeplerle ilamın tebliğ edildiği tarihten itibaren 60 gün içerisinde temyiz olunur.

Temyiz Kanuna Aykırılık: Hüküm verme işlemi somut olaya soyut hukuk kuralının uygulanmasıdır. -İlama konu edilen olayın yanlış saptanmış olması -Doğru saptanmakla birlikte hatalı olarak nitelendirilmesi -Olaya yanlış hukuk kuralı uygulanması

Temyiz Yetkiyi aşmak: -Diğer yargı mercilerini ilgilendiren konularda tazmin kararı verilmesi -Kamu idarelerinin hesabına dahil olmayan bir konuda hüküm verilmesi -Sorumlu olmayan kişinin sorumlu tutulması

Temyiz Hesap Yargılama Usullerine Riayet Etmemek; -İlgilinin savunmasının alınmaması -Savcı ve Üyenin görüşünün alınmaması -Tebligat hükümlerine uyulmamış olması -Tutanaktaki karar ile ilamdaki kararın farklı olması

Temyiz Kurulu Kararları Temyiz Kurulu temyiz oluna hükmü; Olduğu gibi tasdik eder Düzelterek tasdik eder Bozar Kaldırır Temyiz talebinde bulunanlar aynı zamanda yargılamanın iadesi talebinde bulunmuşlar ve dairece tazmin hükmü kaldırılmış ise görüşülecek ilam hükmü bulunmadığından “yapılacak işlem bulunmadığına” karar verilir.

Yargılamanın İadesi Hesapta maddi hata, isim yanlışlığı veya eksiklik bulunması, noksanlık veya mükerrerlik olması Hükme etki yapmış olan belgede sahtecilik bulunması Denetleme veya hesap yargılamasında görülmeyen yanlış veya usulsüz bir işlemin hükümden sonra ortaya çıkması

Yargılamanın İadesi Hesapta maddi hata, isim yanlışlığı veya eksiklik bulunması, noksanlık veya mükerrerlik olması Hükme etki yapmış olan belgede sahtecilik bulunması Denetleme veya hesap yargılamasında görülmeyen yanlış veya usulsüz bir işlemin hükümden sonra ortaya çıkması Denetleme veya hesap yargılaması sırasında bulunmayan hükme tesir edebilecek bazı belgelerin hükümden sonra ortaya çıkması

YARGILAMANIN İADESİ Hükme esas tutulan ilamın bozulma suretiyle ortadan kalkmış olması Bilirkişi ve Uzmanın gerçeğe aykırı rapor düzenlediğinin ortaya çıkması sebepleriyle ilamın tebliğ tarihinden itibaren 5 yıl içerisinde yargılamanın iadesine başvurulabilir. -İlam hükmünü vermiş olan daire yargılamanın iadesine karar verir ve tekrar yargılama yapar.

YARGILAMANIN İADESİ Yargılamanın iadesi isteminde bulunmak ilamın icrasını alıkoymaz Kanunen muteber teminat karşılığında daire gerekli gördüğü takdirde, icranın geciktirilmesine karar verilebilir.

YARGILAMANIN İADESİ Yargılamanın iadesi sonucunda ; Yasal düzenlemelere uygunluğuna karar verilen hesap ve işlemler hakkında tazmin kararı verilebilir Tazmin verilen ilam hükmü ise; -Kaldırılabilir -Kısmen veya tamamen değiştirilebilir.

Karar Düzeltmesi Temyiz Kurulu tarafından verilen nihai kararın henüz kesinleşmeden yine temyiz mercii tarafından tekrar gözden geçirilmesini sağlayan bir yoldur. Temyiz kurulu ilamının tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde bir defaya mahsus olmak üzere başvurulabilir. İlgili temyiz edenlar arasında bulunmuyorsa karar düzeltmesi isteminde bulunamaz. Daire ilamına karşı temyize gidilmemiş ve karar kesinleşmişse karar düzeltmesi yoluna gidilemez

Karar Düzeltmesi Sebepleri Hükmün esasına etkili iddia ve itirazların kararda karşılanmamış olması Bir kararda aynı konu hakkında birbirine aykırı hükümler olması Temyiz incelemesi sırasında hükmün esasını etkileyen belgelerde hile ve sahtekarlığın ortaya çıkmış olması Temyiz sebeplerinden en az birinin ortaya çıkmış olması