Aile katılımının artırılması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
Aile Atölyeleri Projesi
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
DİĞER TUTUMLAR.
KAYNAŞTIRMA.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SINIF YÖNETİMİ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama Kılavuzu
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası (Education for All Handicapped Children Act)-1975
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sosyal Kabulün Artırılması
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

Aile katılımının artırılması

Yasalar 573 Sayılı KHK Özel Eğitim Yönetmeliği 22. Madde Ailelerin özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif katılmalarının sağlanması esastır. Özel Eğitim Yönetmeliği 22. Madde Özel eğitim hizmetlerine ve özel eğitim sürecinin her boyutuna ailelerin aktif katılımı ve katkısını sağlayacak önlemler alınır. Aile eğitimi programları hedef kitlenin özelliğine göre özel eğitim okulları, kaynaştırma uygulamaları yapılan okullar ve özel eğitime destek veren kurumlarca yapılır ve yürütülür.

Bu doğrultuda aileler; Çocuğunun yetersizliğinin ilk gözlendiği Gelişiminin değerlendirildiği, yetersizlik ve yeterliklerinin belirlendiği Bireyselleştirilmiş eğitim planının yapıldığı Öğretime başlandığı ve öğretimin sürdürüldüğü Öğretim sürecinde gelişmelerin izlendiği BEP hazırlandığı, düzenlendiği ve uygulandığı alanlarda muhakkak aktif olmalıdır.

Ailenin Özellikleri Ailenin özel gereksinimli çocuklarına karşı tepkileri Sürekli üzüntü ve kaygı içinde olma Geçmiş deneyimler ve beklentileri Yakın çevrenin tepkileri

Aşama Modeli Şok aşaması İnkar aşaması Kızgınlık aşaması Üzüntü aşaması Kayıtsızlık Yeniden yapılanma Uyum

Etkileyen faktörler; Yetersizliğin derecesi ve karmaşıklığı İlk bilginin onlara nasıl verildiği Kültür

Özel gereksinimli çocuğu olan ailelerin gereksinimleri; Bilgi Gereksinimi Destek Gereksinimi

Kaynaştırma Uygulamaları ve Aileler Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Aileler Normal Gelişim Gösteren Çocuğu Olan Aileler

Aile, Okul ve Öğretmen İşbirliğinin Artırılması Tutumlar İletişimi olumsuz etkileyen faktörler; Yeterli zaman olmayışı Bilgi, anlayış ve farkındalıkları Rol ve sorumlulukların farkında olmama Aile yetersizlikleri (okuma bilmeme gibi…) Farklı beklentiler

Öneriler Her aile farklı özellikte Kendini aile yerine koyabilme Olumlu iletişim kurmak Daha anlaşılır terimler kullanmak Sadece yetersizliklerden değil yapabildikleri de aktarılmalı Gönüllü olarak çalışma İletişim defteri Aile görüşmeleri öncesinde planlama yapılmalı Ailenin görüşlerini almak için cesaretlendirici olunmalı Ailelerle bilgi paylaşımı Farklı düşüncelerine açık olma Rehberlik servisiyle iletişimleri de desteklenmeli

Ödevler Ödevler konusunda muhakkak öğretmen yönlendirici olmalı Ödevlerin izlenmesi Ödevlerin tamamlanıp tamamlanmaması durumlarında ortak tepkiler belirlenmeli