YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
BM Engelli Hakları Sözleşmesinin Uygulanması ve Uygulanmanın İzlenmesinde Kamu-Sivil Toplum Arasında Sorumluluk Paylaşımı ve İşbirliği Feray Salman İnsan.
Engellilerin Haklarına İlişkin BM Sözleşmesi
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
Birleşmiş Milletler Engelli Hakları Sözleşmesi Işığında Mevzuata Bir Bakış Av. Güler POLAT.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ENGELLİ OLMAK SUÇ DEĞİL
Yrd. Doç. Dr. İdil Işıl GÜL 9 Kasım 2012, Ayfonkarahisar.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE REHBERLİK HİZMETLERİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ NEDİR ?
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Karar kimin? Zihinsel ve psikososyal engellilerin hukuki ehliyet hakkı
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
EĞİTİM HAKKI.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Hukuki Açıdan Özel Eğitim ve Eğitim Etiği
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
Destek Eğitim Odaları.
Birleşmiş Milletler Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşme’nin İzlenmesi (BMEHS) Kapka Panayotova Bağımsız Yaşam Gençlik Yaz Okulu İstanbul, Türkiye 2.
İçermeci Eğitim Zara Todd. Hakkımda 29 yaşındayım ve İngiltere, Londra’danım.. Genç engelli kişilerin kendi haklarını nasıl savundukları üzerine doktora.
BEN OLMADAN BENİM ADIMA HİÇ BİR ŞEY! Bağımsız Yaşam hareketinin merkezinde “engelli bireyler” in kendileri vardır. Engelli bireyler, kendi hayatlarına.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
BÜTÜNLEŞTİRME.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Engellilere Yönelik Sunulan Hizmetler
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası (Education for All Handicapped Children Act)-1975
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Özel Gereksinimli Bireyler için Haklar ve Hizmetler
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
3 Aralık Dünya Engelliler Günü
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
… Sınıf Öğretmeni.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Sunum transkripti:

YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER

Engelliler İçin Fırsat Eşitliği Konusunda Standart Kurallar Bildirisi BM Genel Kurulu 20 Aralık 1993’te bu bildiriyi kabul etmiştir. ÖG topluma eşit ve tam katılımı için standart kurallar belirtilmiştir. devletlerin kamuoyuna, engellilere, onların ailelerine ve onlarla çalışan uzmanlara engelliler, engelli hakları ve gereksinim duydukları hizmetlerle ilgili bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmaları yapması bildirilmiştir.

Ayrıca engelliliğe neden olabilecek durumların belirlenmesi ve önlenmesi, erken teşhis, tanılama ve müdahale için gerekli çalışmaların yapılması, tıbbi bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin sağlanması beklenmektedir.

Devletlerin toplumdaki bütün bireyler için fiziksel çevrenin, hizmet alınacak kurumların, bilgi ve iletişimin erişilebilirliğini sağlaması gerekmektedir. Bildiride belirtilen kuralların uygulanması içinde gerekli politikaların, işbirliğinin ve denetim mekanizmasının geliştirilmesi gerektiği vurgulanmıştır . Yardım servisleri

Özel Eğitim Hakkında Salamanca Bildirisi (1994) İspanyanın Salamanca şehrinde, 7-19 Haziran 1994’te düzenlenen UNESCO Özel Eğitim Dünya Konferansı’nda kabul edilmiştir. ÖG bireylere özelliklerine ve yeteneklerine uygun nitelikli eğitim-öğretim ortamlarının ve çocuk merkezli uygulamaların sunulması gerektiğini belirtmesi açısından önemlidir.

ÖG öğrencilerin genel eğitim okullarına devam edebilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması, tüm çocukları kapsayacak eğitim sistemlerini (kaynaştırma) geliştirmek için gerekli politik ve bütçe düzenlemelerine öncelik verilmesi, her aşamada ailenin etkin katılımı deneyimli olan ülkelerle işbirliği yapılması Denetim mekanizmaları kurmaları ve bu kapsamda öğretmen yetiştirme programlarını düzenleme

BM Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşme (2006) ÖG bireylerin diğer insanların sahip olduğu tüm hak ve temel özgürlüklerden tam ve eşit bir şekilde yararlanmasını sağlamak, haklarını korumak amacıyla yaklaşık 150 ülke tarafından imzalanan, Türkiye’nin de kararlarına taraf olduğu bir sözleşmedir. 13 Aralık 2006 tarihinde Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Engelli Haklarına İlişkin Sözleşme, ülkemizde 27 Mayıs 2009 tarihinde Bakanlar Kurulu tarafından onaylanmış ve 14 Temmuz 2009’da resmi gazetede yayımlanmıştır. ÖG bireylerin yaşam kalitesini artırmayı hedeflemiş ve diğer yasalardan farklı olarak ayrımcılığın tüm biçimlerini kapsayan bir tanımla bunları kavramsallaştırarak yasaklamıştır.

taraf devletler çevreyi, materyalleri, destek hizmetleri ve teknolojiyi engellilerin gereksinimlerini karşılamak üzere evrensel tasarıma uygun bir şekilde düzenlemelidir. Evrensel tasarım, ürünlerin, çevrenin, programların ve hizmetlerin, mümkün olduğunca herkes tarafından kullanabilecek şekilde tasarlanmasıdır.

engelliliğe dayalı her türlü ayrımcılığı ortadan kaldırmak üzere eğitim, sağlık, meslek edinme, istihdam ve sosyal alanlarda makul düzenlemelerin yapılması gereklidir. Makul düzenleme, engellilerin hak ve özgürlüklerini diğer bireylerle eşit bir şekilde kullanmasını sağlamak üzere yapılan değişiklik ve düzenlemelerdir.

engellilerle çalışan personelin ve ilgili meslek elemanlarının bu bireylerle ilgili bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi engellilerin topluma bağımsız ve aktif bir şekilde katılımlarını sağlamak için bilgiye ve ilgili hizmetlere erişebilirliğinin sağlanması

Engellilerin her eğitim düzeyinde bütünleştirici bir ortamda ömür boyu eğitim alma hakkına sahip oldukları belirtilerek, eğitim politikalarının kaynaştırma eğitimini güvenceye alacak şekilde düzenlenmesi beklenmektedir. taraf devletler eğitim, sağlık ve istihdam alanlarında özel gereksinimli bireyler için ayrımcılığı önleme ve erişilebilirliği sağlamayı kabul etmişlerdir.

WHO (2011)…Dünya Engelliler Raporu sözleşmenin uygulanmasını kolaylaştırmak ve engelli bireylerin hayatını iyileştirmeye yönelik yol göstermek için hazırlanmıştır.