Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Advertisements

KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
…Bu sunuda anlatılan olaylar gerçekten yaşanmıştır…
Türkiye’de Metal Sektöründe İş Sağlığı ve Güvenliği İçin Etkin ve Güvenilir Kaynakların Kullanımı Hollanda Hükümeti Matra Fonu tarafından desteklenmektedir.
SUNUM.
TEKNOLOJİ VE TASARIM AD: FATMA ERVA SOYAD:DEMİR SINIF: 8A NO: 295
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
İzler ve İnsanlar.
ÇOKLU ZEKA Her insan farklıdır. Tektir ve özeldir. Her insanında insanlık kültürüne katkısı farklı yönlerdedir. NEBİLE BAYKENT.
Zor insanla başa çıkma yolları
KAYGI-KAYGI İLE BAŞ ETME YOLLARI
İnsan kulağı çevredeki seslerin hepsini işitemez.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
Tükenmişlik Sendromu Tükenmişlik sendromu, kişiyi bedensel ve ruhsal olarak zorlayan bir etkene uzun süre maruz kalması sonrası ortaya çıkan tükenme.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Kendini İfade Etme Emirhan Güneş
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
…Bu sunuda anlatılan olaylar gerçekten yaşanmıştır…
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Yapım Unsurları Hedef kitleye ulaşmak için değişik unsurlardan faydalanılır. Hedef kitlenin dikkatini çekmeyen yapımların ya eksik içerik ya da teknik.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
Okul Rehberlik Servisi
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
EFT TEKNİĞİ UYGULAMASI GEÇMİŞİ YENİDEN YAZMAK
ESİN TÜRKOĞLU Psikolojik Danışman
SES NEDİR SES NASIL OLUŞUR SES KAYNAKLARI NELERDİR
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ İNSAN MÜHENDİSLİĞİ DERSİ SES VE GÜRÜLTÜ Prof. Dr. Ahmet PEKER.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
SINAV KAYGISI Sınavlarda bazen kalbimizin hızlı hızlı çarptığını ve aşırı terlediğimizi hissederiz ancak bu çok nadir görülen, çözümü basit olan duygu.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
SEMPATİ.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Baktığımız yer bizim nasıl düşündüğümüzü belirler.
GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ.
KOCAELİ GEBZE BALÇIK İLKÖĞRETİM OKULU AİTEP EĞİTİMİ PROJESİ Hazırlayan:Esma AKAN Kaynak:Mark L.BRENNER
Aile Okulu Dersleri-4 Hoş geldiniz.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
STESLE BAŞ ETMENİN YOLLARI STRES NEDİR? STRESTEN KORUNMA YOLLARI NELERDİR? STRES TEPKİSİ NEDİR?
Dijital Öyküleme
Çoklu Zeka Kuramı.
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
Sunum transkripti:

Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış                                                       ÇOKLU ZEKA "Çoğu insanın varoluş potansiyelinin çok dar bir bölümünde yaşadığı konusunda hiçbir şüphem yok. Sahip oldukları bilincin sadece çok küçük bir parçasını kullanabiliyorlar. Tıpkı koca bir organizmaya sahip olduğu halde yalnızca küçük parmağını kullanmaya ve hareket ettirmeye alışmış bir insan gibi. Hayatımızda nasıl kullanabileceğimizi hayal bile etmediğimiz o kadar çok hazinemiz var ki... " WILLIAM JAMES Aşağıda, Çoklu Zeka teorisi konusunda Harvard'daki 'Project Zero' projesinin yöneticilerinden olan Dr. Howard Gardner'ın araştırmasını taban alan bazı bilgiler bulacaksınız. Zeka türlerinden herhangi birine tıkladığınızda sizi o zeka türü hakkındaki açıklamaları ve kendi kendinize uygulayabileceğiniz kimi alıştırmaları içeren sayfaya götürecektir. Umarız hoşunuza gider!

Müzik Zekası                                           

Müzik Zekası Nörolojik bakış açısından müzik zekası (ritmik zeka), zeka türlerimizin ilk önce gelişenidir. Anne karnındayken bile çevremizi saran ses. ritim ve titreşim dünyasını bir an düşünün.

Bazılarına göre bu zeka sadece müzik ve ritimden ibaret olmadığından aslında "işitsel/titreşimsel zeka' olarak adlandırılmalıdır.

Ses ve titreşimler, ister doğal olsun isterse insanların yarattığı ortamlardan gelenler, makineler, enstrümanlar yada korolar olsun bu zeka tüm ses ve titreşim dünyasıyla ilgilidir.

Aynı zamanda müziğin, ritmin,sesin ve titreşimin "bilinci etkileme" efektleri de diğer zeka türlerinin hepsinden daha güçlüdür.

Müzik, ses, ritim ve titreşimin ruh halimizi değiştirme, dinsel duyguları coşturma, ulusal sevinçleri uyandırma, başka birine sevgi, derin üzüntü veya acıyı ifade edebilme gücünü düşünün.

TV yada film seyrederken bunların yarattığı etkiyi gözünüzün önüne getirin:

biraz sonra ne olacağını sezinlememizi kolaylaştırır, sahnedeki aksiyonu geliştirir ve etkisini güçlendirirler ve karakterleri daha iyi anlamamıza yardımcı olur.

Kendi müzik zekanızı (işitsel/titreşimsel zekayı) daha iyi keşfetmek için aşağıdaki alıştırmaları yapın: Gün içinde yapabildiğiniz kadar, seyrettiğiniz çeşitli programları (örneğin bir güldürü programını, televizyon dizisini ya da bir detektif filmini) hayal edin.

Hayal ettiğiniz duruma uygun bir fon müziği düşünün; örneğin endişe yada merak uyandıran bir fon, marş, vals, acid rock, romantik yada melodik bir müzik. Müziğin zihninizde çaldığını hissedin!

Masanızda otururken işitme duyunuzun artırma-azaltma düğmesi olduğunu ve onu isteğinize göre artırıp azaltabildiğinizi düşünün. Çok sessiz olun ve çevrenizde olup biten her şeyi duymaya çalışın.

Normal durumlarda duymadığınız neleri duyuyorsunuz Normal durumlarda duymadığınız neleri duyuyorsunuz? İşitme duyunuzu daha fazla açıp odanın dışından gelen sesleri de duymaya çalışın. Son olarak daha da açıp binanın dışından gelen sesleri dinleyin.

Başka biriyle yaptığınız herhangi bir konuşmada sizin ve karşınızdakinin konuşmasının tonunu, ritmini ve sesinizin yüksekliğini izleyin.

Kendi konuşmanızın tonunu değiştirerek konuşmanın havasını değiştirmeyi deneyin; örneğin heyecan, kızgınlık, sıkıntı ve benzeri mesajları, söylediğiniz şeyleri değil onları söyleme şeklinizi değiştirerek iletmeye çalışın.

Değişik konuşma ritimlerinin konuştuğunuz kişiyi nasıl etkilediğini gözlemleyin; örneğin hızlı, kesik kesik ya da daha yavaş konuştuğunuzda ne olduğuna bakın.

Kendinizi konuşan ya da dinleyen olarak düşündüğünüzde sesinizin perdesinin nasıl etkilediğine bakın.

Herhangi bir iş gününüzde o günün bir Broadway müzikali olduğunu düşünün. Gün içinde çeşitli şeyler olurken kendinizin Rogers ve Hammerstein ya da Andrew Lloyd Weber olduğunu düşünün.

Göreviniz popüler şarkıları olan olayları vurgulayacak ya da etkisini güçlendirecek şekilde hayali izleyici kitleniz için günün bu prodüksiyonuyla entegre etmek.

Bu özel "müzikli anlarda" bir an duraklayıp birkaç dakika kendi kendinize şarkıyı mırıldanın ve durum içindeki pozisyonunuzun nasıl değiştiğini gözlemleyin.

Gün içinde bir sandalyede otururken yada koridorda yürürken çevreden gelen titreşimlere kulak verin.Deprem ölçer aygıtı olduğunuzu varsayın. Kendi içinizdeki "Richter ölçeğinize" bu titreşim motiflerini kaydedebiliyor musunuz bir bakın.

Yolda binanızın yanından geçmekte olan otobüslerin yada kamyonların gürültüsüne, radyosu bangır bangır bağırarak geçen bir arabaya, yeni bina inşaatından gelen gürültülere, yolda çalışma yapan işçilerin gürültüsüne kulak verin.

Günlük çalışma şartlarınıza uygun olarak, karşı karşıya kaldığınız sorunları daha etkili çözebilmenizi sağlamak amacıyla ruh halinizi yada duyarlılığınızı etkileyecek değişik türlerdeki müzikleri dinlemeyi deneyin.

Örneğin kendinizi çok stresli yada gergin hissediyorsunuz Örneğin kendinizi çok stresli yada gergin hissediyorsunuz. Hangi müzik sizin sakinleşmenizi ve rahatlamanızı sağlayabilir? O müziği koyun ve kendinizi müziğin sihirli notalarına bırakın.

Yada kendinizi yorgun ve bitkin hissediyorsunuz Yada kendinizi yorgun ve bitkin hissediyorsunuz. Hangi müziğin sizi toparlayacağını ve enerji vereceğini düşünüyorsunuz? Onu dinleyin ve ruh halinizi gerçekten değiştirip değiştirmediğini görün.

Her zekanın farklı boyutlarını tanımlayan "temel işlemleri" yada özellikleri vardır. Müzik zekasının temel özellikleri şunlardır: Müzik ve ritim yapısını beğenme/değerlendirebilme Müziği duyma şemaları yada kareleri Seslere ve titreşimsel motiflere duyarlılık Ses, ritim, müzik, ton ve titreşimleri tanıyabilme, yaratabilme ya da yeniden üretebilme Ton ve ritimlerin kendilerine has kalitelerini değerlendirebilme