ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLAMA TEKNİKLERİ ÖZEL EĞİTİMDE KULLANILAN DRAMA TEKNİKLERİNİN ULUSAL VE ULUSLARARASI KAYNAKLARDA ARAŞTIRILMASI ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLAMA TEKNİKLERİ
Drama uygulamalarında özel eğitime gereksinim duyan çocuklar diğer çocuklardan daha çok yardıma gereksinim duyabilmektedirler
Drama etkinliklerinde kullanılan tekniklerde oyunlar gerçeğe yakın tutulmalıdır. Örneğin canlandırmalarda parmak oyunları, kukla, maske vb. kullanılması yararlı olacaktır
Dramatizasyon için seçilen hikaye basit, açıkça anlaşılır ve ilgi çekici olmalıdır
Özel eğitime gereksinimi olan çocuklarla yapılan drama çalışmalarında ritim ve hareket ile ilgili oyunlar başlangıç için uygun etkinlikler olabilir
Ritim ve harekete yönelik oyunlar ve genel olarak grup ile yapılan aktivitelerin çocuklar tarafından özümsenmesinin ardından bireysel olarak rol oynama çalışmalarına geçilebilir
özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim durumlarının, neyi ne kadar yapabildiklerinin en iyi biçimde değerlendirilmesi gerekir
Örneğin; işitme engelli çocuklarla çalışılırken drama programının uygulanmasında durumları ve becerileri ifade eden resimlerin ve video kayıtları kullanılabilir, kavramlar veya yönergeler tahtaya yazılabilir
Gerekli durumlarda, drama yapılırken özel eğitim öğretmeni ya da yardımcı öğretmenden sınıf içi yardım alınabilir.
YARARKANILAN KAYNAKLAR Akfırat, F. Ö. (2004). Yaratıcı dramanın işitme engellilerin sosyal becerilerinin gelişimine etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(01). Gönen, M., Şahin, S., Yükselen, A. İ., Tanju E. ve Celep, S. A. (2006). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklar için Yaratıcı Drama. İstanbul: EpsilonYayıncılık