Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
ÇOCUK VE ERGEN İLETİŞİMİNDE GÖZETİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
“ETKİLİ İLETİŞİM” Psikolog Hasan KAYA.
Satışta İletişimin Rolü
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İLETİŞİM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
İletişim Sanatı 1.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
İletişim ve Empati.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
ETKİLİ İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİNE GİRİŞ
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
DİKSİYON.
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
PSİKOLOG TUBA ALİBAL TOZAK 2017 YILI EĞİTİM DÖNEMİ.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta Öğr.Gör. SAİT SÖYLER

İletişim nedir? Neden gereklidir? Kişiler arasında bilgi, duygu, düşünce ve görüşlerin konuşma, yazı ve resim gibi semboller kullanarak paylaşımı ve aktarımıdır.

Tek yönlü bilgi aktarımı  Enformasyon İki yönlü bilgi aktarımı  İletişim

Gönderici tarafından alıcıya iletilen ve alıcının davranışını bilinçli bir niyetle etkileyen mesajdır.

Kurum çatısı altında bir araya gelen çalışanların, kişisel iletişim ihtiyaçlarının dışında, işlerini yürütebilmeleri için hiyerarşik bir düzen içinde bilgi akışına ihtiyaçları vardır.

Yatay ve dikey iletişim (Kurumsal anlamda)

İletişim Neden Önemlidir? Birbirimizi anlamak Sevmeyi öğrenmek İlişkileri başlatmak veya sonlandırmak Başkalarının bizi nasıl algıladıklarını öğrenmek, KENDİMİZİ İFADE ETMEK

Kendini ifade etmek İlkel iletişim – Modern İletişim – Sosyal İletişim

İletişimde Engeller Kişilik farklılıkları Eğitim farklılıkları Dil farklılıkları Sosyal, kültürel ve çevre farklılıkları Fiziksel görünüm Güven eksikliği

Etkin İletişim için Öneriler Bir ağız iki kulak varsa, bir konuşup iki dinleyin Doğru zamanda, doğru kişiye, doğru bilgiler verin Mesajlar net, açık ve anlaşılır olsun Gizlilikten kaçının, bilgiyi paylaşın Karşınızdakini asla 3. şahısların yanında eleştirmeyin.

İletişimde 6 Soru Dinliyor musunuz ? Anlıyor musunuz ? Anladığınızı test ediyor musunuz ? İleti dakikliğiniz nasıl ? Empatik iletişimi kullanıyor musunuz ? Yeterince açık mısınız ?

Dikkat…! VÜCUDUNUZ SİZİ ELE VERİYOR ! 55% Beden Dili (Sözsüz İletişim) İyi iletişim için konuşma (%7), vücut lisanı (%55) ve ses gerginliği (%38) birbirini tamamlar. 7% Sözcükler SÖZ: İçeriği kastediyoruz. SES: Tonlama, vurgu, telaffuz. BEDEN DİLİ: Mimikler, vücudun duruşu, bakışlar, mesafeniz,v.s. 38% Ses

Etkili Mesaj Gönderme Aynı davranışın iki dilde anlatılması arasında gece ile gündüz kadar fark vardır. “Kürsüde birisi konuşurken gürültü yapıyorsunuz ve sizin yüzünüzden hiç bir şey anlaşılmıyor ( ya da Dinlemek isteyenleri rahatsız ediyorsunuz!) ” “Gürültü yapıldığı zaman dinlemek isteyenlere ve konuşana saygısızlık yapıldığını bilmeliyiz! ” SEN DİLİ Kişiye yöneliktir Kişiye kendi ile ilgili bir şeyler söyler Benlik Saygısını zedeler ya da tümden yok eder Öfke ve nefret duyguları oluşturur Çekingen ya da saldırgan insanlar yaratır BEN DİLİ Davranışa yöneliktir Alıcıya mesajı veren ile ilgili bilgi söyler Benlik saygısına olumlu katkısı vardır Gönderende yardım isteği doğurur Atılgan insanlar yaratır

NE SÖYLEDİĞİNİZ DEĞİL, NASIL SÖYLEDİĞİNİZ ÖNEMLİ… Dil ile iletişimde, kişilerin “ne söyledikleri”, dil-ötesi iletişimde ise “nasıl söyledikleri” önemlidir.

İyi Dinlemede On Öneri İletişimde başarı sağlayabilmek için kendinizin ve karşınızdaki kimselerin duygusal durumunu dikkate almanız gerekmektedir. 6. Sabırlı ol 7. Sakinliğini koru 8. Tartışma veya eleştiride bulunma 9. Açıklayıcı sorular sor 10.Konuşma 1. Konuşma! 2. Konuşmacıyı rahatlat 3. Dinlemek istediğini göster 4. Dikkatini dağıtan engelleri kaldır 5. Konuşmacı ile empati kur

Ders notu aşağıda linkini vermiş olduğum S. S Ders notu aşağıda linkini vermiş olduğum S.S. Sanitas Magisterium Eğitim Kooperatifi internet sitesinde yayınlanmıştır. http://sanitasmagisteriumcoop.com/