DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
1. EĞİTİM SİSTEMİNİN ÜÇ TEMEL ÖGESİ
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
REHBERLİK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
SABAHATTİN ZAİM İLKOKULU OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
NİÇİN İZCİLİK.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Vatandaşlık Sorumluluklarımız
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
Etik, bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan ortak yaşamı mümkün kılan ahlaki açıdan doğru - yanlış ya da iyi – kötü gibi terimleri içinde.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Bilgilendirme Toplantısı
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
SINIF YÖNETİMİ.
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
TANILAMA.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
AİLEDE İLETİŞİM.
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ Dr. Emin KILINÇ

PROJENİN AMACI İlk ve orta dereceli okullarda demokratik bir okul kültürü oluşturulması ve yaygınlaştırılmasıdır

Demokratik Okul Kültürü Yeterlilikler Çerçevesi’nin temel amacı demokratik okul kültürünün temel alanlarını tanımlamak okulların demokratik okul kültürünü geliştirmede hangi aşamada olduklarını değerlendirebilecekleri bir çerçeve sağlamak

SÜREÇ Okulların demokratik okul kültürü bakımından hangi aşamada olduklarını belirlemeleri bu çerçevede yer alan hususları okul süreçlerine aktarmaları okullarda var olan kültürünün daha demokratik bir hale getirilmesi

DEMOKRATİK BİR TOPLUMDA Her birey değerlidir. Her birey kararlarının ve davranışlarının bilincinde olup bunların sorumluluğunu taşır. Her bireyin kendini gerçekleştirme ve geliştirme hakkı vardır. Bireylerin görüşleri önemli ve önemsiz gibi nitelendirmelere tabi tutulamaz. Bireyler başkalarının görüşlerini, katılmasalar dahi saygı ve tahammülle karşılarlar.

DEMOKRATİK VATANDAŞLARIN OLMADIĞI YERDE DEMOKRASİ DE YOKTUR. Prof. Dr. Walter Parker

DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN İLKELERİ Aktif Katılım Farklılıklara Saygı Haklar, özgürlükler ve sorumluluklar

HAKLAR, ÖZGÜRLÜKLER VE SORUMLULUKLAR Haklar, özgürlükler ve sorumlulukların katılımcı bir yolla belirlenmesi Hukukun üstünlüğü

AKTİF KATILIM Demokratik okul kültüründe katılım, okul ile ilgili karar alma, uygulama ve hesap verme mekanizmalarına yalnız idarecilerin değil, konuyla ilgili tüm kesimlerin katılması anlamına gelir

FARKLILIKLARA SAYGI herkesi olduğu gibi kabul edip kişisel tercihlerinde ona saygı duymak

DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN TEMEL ALANLARI Kimlik ve Aidiyet Değer Tabanlı Eğitim Karar Alma ve Kamusal Sorumluluk İletişim, Etkileşim ve İşbirliği Öğrenme Ortam ve Süreçleri Davranış Yönetimi

KİMLİK VE AİDİYET Doğal kimlik İradi kimlik

DEĞER TABANLI EĞİTİM Disiplin Kuralları Değerler

KARAR ALMA VE KAMUSAL SORUMLULUK yetki, otorite, görev ve sorumlulukların okul paydaşları arasında paylaştırılması bu süreçlerin şeffaf bir biçimde gerçekleştirilmesi kamuoyuna karşı hesap verebilirliğin olması

İLETİŞİM, ETKİLEŞİM VE İŞBİRLİĞİ

ÖĞRENME ORTAM VE SÜREÇLERİ

DAVRANIŞ YÖNETİMİ Pozitif okul atmosferi Öğrenmeye elverişli ortamlar

NASIL BİR OKUL? bireyler ile okul arasında bir özdeşlik ve aidiyet bağının kurulduğu, İdarecilerin, öğretmenlerin, öğrencilerin, velilerin ve diğer paydaşların kendini okulun bir parçası olarak gördüğü, Sahip olunan farklılıkların zenginlik olarak görüldüğü, İnsan hakları ve demokratik yaşama ilişkin değerlerin okul yaşamının her alanına yansıdığı,

NASIL BİR OKUL? herkesin kendisi için ön planda tuttuğu değerler kadar diğerlerinin değerlerine de saygının bir anlam taşıdığı, tüm bireylerin söz hakkının olduğu, üst düzeyde katılım ile güç ve sorumluluk paylaşımının olduğu, okul paydaşları arasında çok yönlü bir iletişimin olduğu,

NASIL BİR OKUL? Ayrımcılığın hiçbir türüne müsaade edilmediği, Eğitim-öğretim süreçlerinin öğrenci merkezli olduğu, Bireysel ilgi ve farklılıkların dikkate alındığı Okul kurallarının tüm bireylerin katılımı ile belirlendiği BİR OKUL

TEŞEKKÜRLER