İŞLU 556 - İstatistik -Ders 2-.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİLERİN GRAFİKLERLE GÖSTERİLMESİ
Advertisements

At İnek Koyun Her ş ekil 3 hayvanı göstermektedir.
Mevsimler ve Özellikleri
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
% A10 B20 C30 D25 E15 Toplam100.  Aynı grafik türü (Column-Sütun) iki farklı veri grubu için de kullanılabilir. 1. Sınıflar2. Sınıflar A1015 B20 C3015.
Pazartesi Bayram Tatili Salı Bayram Tatili Çarşamba Bol bol C vitamini tüketeceğimiz günler geldi. Planet Restaurant'da birbirinden bol vitaminli ve.
Yrd. Doç. Dr. Muharrem Aktaş 2009-Bahar
Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 1 TIG KAYNAK TEKNİĞİNDE ELEKTROD SEÇİMİ.
Merkezi Eğilim Ölçüleri (Ortalamalar)
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
Çapraz Tablolar Tek ve İki Değişkenli Grafikler.  Çapraz Tablo ve Diğer Tabloları Oluşturabilmek  Bu Tablolara Uygun Grafikleri Çizebilmek Amaç:
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
Program Tasarım Modelleri
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ ve
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
ÖZEL TANIMLI FONKSİYONLAR
f:(a,b)==>R fonksiyonu i)  x 1,x 2  (a,b) ve x 1  x 2 içi f(x 1 )  f(x 2 ) ise f fonksiyonu (a,b) aralığında artandır. y a x 1 ==>x 2 b.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
OLASILIK ve İSTATİSTİK
Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Ocak 2016 İ stanbul Üniversitesi Prof. Dr. Ergün Ero ğ lu İ Ü İ şletme Fakültesi.
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
Ücret İktisadi anlamda, çalışanların üretimden aldığı paydır.
Değişkenler ve Hipotezler
Istatistik I Fırat Emir.
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
TABLO ve GRAFİK YAPIM YÖNTEMİ
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
ISTATİSTİK I FIRAT EMİR DERS II.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
IR SPEKTROKOPİSİ.
SPSS’te Temel İstatistikler
Basit ve Kısmi Korelasyon Dr. Emine Cabı
MEVSİMLER ve AYLAR.
İŞLU İstatistik -Ders 3-.
4 / I SINIFI OCAK AYI HABER BÜLTENİ
1. Bernoulli Dağılımı Bernoulli dağılımı rassal bir deneyin sadece iyi- kötü, olumlu-olumsuz, başarılı-başarısız, kusurlu-kusursuz gibi sadece iki sonucu.
Temel Matematik 2 9-Seriler Ocak 2016 İstanbul Üniversitesi
İŞLU İstatistik -Ders 1-.
ZAMANI ÖLÇME.
Kesikli Olasılık Dağılımları
Ünite 9: Korelasyon Öğr. Elemanı: Dr. M. Cumhur AKBULUT.
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
Mutlak Dağılım Ölçüleri Nispi Dağılım Ölçüleri
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
FUAT SOYLU ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
DEĞİŞKENLİK ÖLÇÜLERİ.
TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA PROGRAMI NASIL HAZIRLANIR?
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
İSTATİSTİK.
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
Teknoloji Fakültesi Mekatronik MTM326 Veri Toplama ve İşleme
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 4. VE 5. SINIF AKADEMİK TAKVİMİ
Lagrange İnterpolasyonu:
Bilgilendirme Toplantısı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
D(s): Kapalı sistemin paydası H(s)  N(s)
EŞ YÜKSELTİ (TESVİYE) EĞRİLERİNİN
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
Sunum transkripti:

İŞLU 556 - İstatistik -Ders 2-

STURGE KURALI k = 1 + 3.3* log n, sınıf sayısı c = Xmax - Xmin ,sınıf aralığı/genişliği k Uygun ve geçerli sınıf sayısı Sınıf aralıklarının eşit olması

GRAFİKLER 1- Veri setine uygun grafiğin çizilmesi 2- Grafik özet olarak nasıl bir bilgi sağlıyor? Grafik Çizimi 1- Eksenlerin doğru tanımlanması 2- Grafiğin uygun başlığının olması 3- Sınıfların ve değerlerin doğru temsil edilmesi

1. Sütun Grafiği (Bar Graph) -Nitel Değişken- * Sınıfta bulunan öğrencilerin geldikleri bölgeler ve frekansları verilmiş olsun. f Bölgeler f A……………………….27 B……………………….32 C……………………….41 D……………………….20 41 32 27 20 ∑ f = 120 Bölgeler

1. Histogram Grafiği -Sınıflandırılmış Seriler- 32 Sınıflar Alt limit Üst limit f 1……………10…………..20…………25 2……………20…………..30…………18 3……………30…………..40…………32 4……………40…………..50…………15 5……………50…………..60…………10 18 15 10 ∑ f = 100 Frekans poligonu 2k Kuralı Basit Seri - Sınıflandırılmış Seri Dağılım hakkında bilgi vermektedir. Sturge Kuralı

3. Zaman Serisi Grafiği Zamana bağlı değişen değerlerin gösterildiği grafiktir. Örnek; Bir öğrencinin a dersi için çalıştığı süre dakika cinsinden aşağıda verilmiştir. Zaman serisi grafiğini oluşturunuz. Zaman Öğrencinin günlere göre çalışma süresine ait zaman grafiği Günler Dakika Pazartesi…………………45 Salı………………………….60 Çarşamba………………..67 Perşembe………………..50 Cuma……………………….50 Cumartesi……………….100 Pazar………………………120

4. Çubuk Grafiği Nitel değişkenler için çizilir. ÖRNEK: Bölgeler f Bölgelere Göre Dağılıma Ait Çubuk Grafiği Nitel değişkenler için çizilir. ÖRNEK: Bölgeler f A……………………….10 B……………………….40 C……………………….30 D……………………….30 E………………………..20 ∑ f = 100 Bölgeler

5.Dağılım veya Saçılım Grafiği 1- Nicel değişkenler için çizilir. 2- Nicel değişkenlerden ikisinin birlikte değişimini gösterir. Y Y Y X X X İlgisiz Dağılım Pozitif Yönlü Dağılım Negatif Yönlü Dağılım

6. Pasta Grafiği (Pie Chart) ∑ Nitel değişkenler için kullanılır. (fi / ÖRNEK f ) *360 Bölgeler f A……………………….24 B……………………….40 C……………………….56 D……………………….30 Pasta grafiği? (fi / ∑ ) *360 f (24/150)*360 = 57.60 (40/150)*360 = 96.00 (56/150)*360 = 134.40 (30/150)*360 = 72.00 Kamuoyu yoklamaları Spor istatistikleri ….. ∑ f = 150 =360

7. Yaprak - Dal Grafiği (Dağılımı incelemek için kullanıyoruz) YAPRAK: Verilerin birler basamağı yerleştirilir. DAL: İzlenen verilerin diğer basamakları yerleştirilir. DAL YAPRAK ÖRNEK Yaş: 14 15 17 19 24 24 26 30 32 35 36 40 42 44 46 47 49 DAL YAPRAK 1 2 3 4 4 5 7 9 4 4 6 0 2 5 6 0 2 4 6 7 9