Cumhuriyet Dönemi ve Sonrası Türk Mimarisi
I. Ulusal Mimarlık Akımı 1910-1927
İkinci TBMM Binası (Halk Fırkası Kulübü) 1924 Ulus- Ankara Mimari tasarım: Vedat Tek
Ankara Palas (Vakıf Oteli) 1924- 1927 Mimari tasarım: Vedat Tek ve Kemaleddin Bey
Etnoğrafya Müzesi /Ulus- Ankara 1925-1928 Mimari tasarım: Arif Hikmet Koyunoğlu
Ziraat Bankası 1926- 1929 Ulus- Ankara Mimari tasarım: Giulio Mongeri
Türk Ocağı Binası (Ankara Halkevi) 1927-1930 Mimari tasarım: Arif Hikmet Koyunoğlu
İkinci Vakıf Apartmanları (1928- 30 ) Ulus- Ankara Mimari tasarım: Kemaleddin Bey
İşlevselci Rasyonalist Dönem 1927-1940
Sayıştay Binası ( ) Mimar: Nazım Bey Sayıştay Binası ( ) Mimar: Nazım Bey. Değiştirme: Ernst Egli Müteahhit: Arif Hikmet Koyunoğlu
Osmanlı Bankası 1926 Ulus- Ankara Mimari tasarım: Giulio Mongeri
İş Bankası, 1929 Ulus, Ankara Guilio Mongeri
Genel Kurmay Başkanlığı Binası (1929-1930) Mimar : Clemens Holzmeister
Emlak Bankası Mimar: Clemens Holzmeister (1933-34)
II. Ulusal Mimarlık Akımı 1940-1950
Anıtkabir (1942-53) Mimar: Emin Onat
İstanbul Fen Edebiyat Fakültesi (1942-44) Beyazıt- İstanbul Mimar: Sedat Hakkı Eldem
Ankara Fen Fakültesi (1945) Mimar: Sedat Hakkı Eldem
Saraçoğlu Mahallesi (1945-46) Tasarım: Paul Bonatz
Opera Binası (1948) Tasarım: Paul Bonatz
II. ULUSAL MİMARLIK DÖNEMİ SONRASI:
RASYONALİST-PÜRİST ANLAYIŞ:
HİLTON OTELİ 1950 (S.H. ELDEM)
ANKARA KIZILAY İŞHANI (1959)
BRÜTALİST ANLAYIŞ: Tasarım anlayışı: Mimari dürüstlük, bu eğilim diğer eğilimlerden farklı olarak Avrupa ile eş zamanlı ortaya çıkmıştır. -ODTÜ MİMARLIK FAKÜLTESİ (BEHRUZ ÇİNİCİ) -İSTANBUL ORDUEVİ (“ “) -ANKARA STAD OTELİ ( “ ) -ANKARA TÜRK TARİH KURUMU(T. CANSEVER-ERTUR YENER)
BAĞIMSIZ BİÇİM ARAYIŞLARI Tasarım anlayışı: Doksan derecenin bağlayıcılığından uzaklaşmak, organımsı bir mimarlık eğilimi yaratmak. -ANKARA ETİBANK GENEL MÜD.(TUĞRUL DEVRES, YILMAZ TUNCER, VEDAT OZSAN) -TAKSİM ŞERATON OTELİ 1959 -BÜYÜK ANKARA OTELİ (YÜKSEL Okan) -ANKARA GÜLHANE ASKERİ TIP AKADEMİSİ (1962) -ODTÜ, Üçlü anfi (Behruz Çinici) -ANKARA İŞ BANKASI GENEL MÜD. (Ekspresyonist)
GELENEKSEL MİMARLIK DEĞERLERİNİN YENİDEN YORUMLANMASI
1970 SONRASI GELİŞMELER