Öğrenmede Öncelik- Sonralık Etkisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

“Eğer hepimiz, yapabileceğimiz her şeyi yapsaydık, şaşkınlıktan kendi aklımızı başımızdan alırdık ”
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısı The Grammare Junion School Sınıf 6B.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
MERHABA.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
REHBERLİK DERS II.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
Hazırlayanlar Seher Erdoğan Fatma Tapa E. Temuçin Örsdemir Ferdi Erdem
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
ÜSLÜ SAYILAR.
Efe Öksüz Fevzi Özbey İlköğretim Okulu 1-C 5 Mart 2013
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
İnsan öğrendiklerini çok çabuk unutur!
 Girdiğiniz dersin sınavına odaklanın.  Soruyu anlamadan çözüme başlamayın.  Eleme metodu kullanın.  Soruyu cevaplamada doğru cevap olmayacak şıkları.
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
SINIF YÖNETİMİ.
NOT TUTMA.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ AHMET ATİLLA KONURALP REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.
EĞİTMEN KOLEJİ VERİMLİ ÇALIŞMA VE TEST TEKNİKLERİ.
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
REHBERLİK SERVİSİ.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
COLOR CUPS İREM AKSOY HÜSEYİN YÜKSEL.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
MATEMATİK DERSİNİ NASIL ÖĞRENMELİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
REHBERLİK DERS II.
KAVRAM HARİTALARI.
Sunum transkripti:

Öğrenmede Öncelik- Sonralık Etkisi

Öncelik-Sonralık Etkisi Altın Saatlerin Yanlış Kullanılması İyi niyetle bile olsa, öncelik-sonralık etkisi hakkında az bilgi sahibi olan öğretmenler şunları yapabilir: O dersin amacını söyleyip dikkatleri topladıktan sonra öğretmen yoklama yapar, o gün için verilen ödevleri toplar, okula gelmeyen öğrencilerden raporlarını ister, okul-sonrasında düzenlenecek kulüp toplantısı hakkında duyuru yapar.

Yeni konuya geçeceği sırada öğrenciler çoktan ölü zamana geçmiştir. Son olarak öğretmen, öğrencilere ders sırasında çok uslu olduklarını, son beş dakikada (yani 2. altın saat sırasında) sessiz durmaları koşuluyla istediklerini yapabileceklerini söyler. Bu senaryoyu daha önce gözlemledim ve bir sonraki gün öğrencilerin dün kimin gelmediğini, okuldan sonra hangi kulübün toplantısı olduğunu ve dersin sonunda ne yaptıklarını hatırladıklarını kanıtlayabilirim. Ancak yeni öğrendikleri konuyu hatırlamak zordu çünkü akılda tutmanın en az olduğu zaman öğrencilere sunulmuştu.

Öğrenme Dilimi Sırasında Bilgilerin Akılda Kalması (Saklanması) En iyi; İlk karşılaştığımız şeyi (1. altın saat) ve Son karşılaştığımız şeyi (2. altın saat) hatırlarız . En az yarıdan hemen sonra karşılaştığımız şeyi hatırlarız.

Öğrenme Dilimi Sırasında Bilgilerin Akılda Kalması (Saklanması)

Sınıfta bu etkiyi kullanmakla ilgili birkaç görüş şöyledir: Altın saat sırasında ilk olarak yeni konuyu öğretiniz (öğrencinin dikkatini topladıktan sonra). Bu bilgiyi zihinde tutmanın en güçlü olduğu zamandır. Ayrıca öğrencilerin anlamakta zorlandığı kavramları yeniden öğretmek için iyi bir zaman da olabilir. Dersin başında öğrencilere işlemeye başlayacağınız yeni konuyla ilgili birşey bilip bilmediklerini sormaktan kaçınınız. Bu yeni bir konuysa, öğrencilerin çoğunun bunun hakkında bilgi sahibi olmaması mümkündür.

Ancak herzaman konuyla ne kadar alakasız olsa da, tahmin sonucu doğru olmadığı anlaşılan bilgileri aklında tutmaya hazır öğrenciler olacaktır. Çünkü bu, söylenenlerin en çok akılda kaldığı zamandır, yanlış bilgi de olsa söylenenlerin neredeyse hepsi büyük ihtimalle akılda kalacaktır. Doğru bilgi edindiklerinden emin olmak için bilgiyi ve örnekleri siz veriniz.

Devamsızlık raporlarını toplamak, yoklama almak gibi sınıf yönetimi işleri için çok değerli olan bu altın saatleri kullanmaktan kaçınınız. Bütün bunları öğrencilerin dikkatini toplamadan önce ya da ölü zamanda yapınız. Öğrencilerin yeni öğrendiklerini tekrar etmeleri ya da geçmişte öğrenilenlerle yenileri arasında bağlantı kurup tartışmaları için ölü zamanı kullanınız. Öğrenilenlerin ölü zamanda da akılda tutulduğunu ancak bunun için daha çok çaba ve dikkat harcamak gerektiğini unutmayınız.

Kapanışı (konunun toparlanmasını) 2. altın saatte yapınız Kapanışı (konunun toparlanmasını) 2. altın saatte yapınız. Bu, öğrencinin yeni öğrendiklerini anlayıp kavraması, konu hakkında karara varması, uzun vadeli belleğe nasıl ve nerede aktarılacağını belirlemesi için son fırsattır. O nedenle, öğrencinin beyninin bu süre içinde çalışması önemlidir. Tekrar etmek istiyorsanız, bunu kapanıştan hemen önce yapınız, böylece kapanışta edinilen bilginin doğru olmasının ihtimalini yükseltirsiniz. Kapanış yerine tekrar etmenin, bilginin akılda tutulması açısından değeri azdır.