9.SINIF MANTIK ÖZEL ÇAKABEY OKULLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİTE I MANTIK 1. ÖNERMELER a. Mantık
Advertisements

ÖNERMELER VE MANTIK HAZIRLAYAN: AYDIN EREN KORKMAZ
Hazırlayan: Hakan Bozkurt.
BU KONUDA ÖĞRENECEKLERİMİZ
KÜMELER.
Öğretmenin Adı, Soyadı Hakan Bozkurt.
Öğretmenin Adı, Soyadı Hakan Bozkurt.
MATEMATİK.
‘’De’’nin Yazımı.
HAZIRLAYANLAR HATİCE MERVE ÜNAL AYŞE ESKİCİ HİLAL POLAT NURŞAH ERDOĞAN
RİZE ÜNİVERSİTESİ BAHAR YARI YILI MATERYAL DERSİ
Kümeler.
ve Denklik İlişkileri Kümelerde Eşitlik HAZIRLAYANLAR:
TÜRKÇE / CÜMLE TÜRLERİ CÜMLE TÜRLERİ.
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILAR
TBF Genel Matematik I DERS – 1 : Sayı Kümeleri ve Koordinatlar
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2 AYŞE DARICI
ÜNİTE 2: KILASİK MANTIK KONU KAVRAM ÇEŞİTLERİ.
KÜMELERDE İŞLEMLER KÜMELERDE BİRLEŞİM İŞLEMİ KÜMELERDE KESİŞİM İŞLEMİ
KÜMELER.
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
+1 TAM SAYILAR
MANTIK DERSİ AKIL YÜRÜTME YÖNTEMLERİ
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU
=>CÜMLEDE ANLAM<=
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
1.soru ………………….. önemini öğrenmeden , ……………….önemini anlayamazsın Cümlesindeki boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcük çiftlerinden hangisi getirilebilir.
ÖNERMELER MANTIĞI Yılmaz KILIÇASLAN.
Kümeler ve Gösteriliş Şekilleri
KÜMELER.
MANTIK BİLİMİNE GİRİŞ VE ÖNERMELER MANTIĞI Yılmaz KILIÇASLAN.
TÜRKÇE / CÜMLE TÜRLERİ CÜMLE TÜRLERİ.
6. SINIF MATEMATİK DERSİ Test : 3
CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 2
KÜMELER.
‘’De’’nin Yazımı Türkçe Dersi Ödevi
ÖNERMELER MANTIĞI Yılmaz KILIÇASLAN. Önermeler Mantığı - Bağlaçlar Yalnızca doğruluk değerleri üzerinden fonksiyonel olarak tanımlanabilen bağlaçlar ve.
MANTIK BİLİMİNE GİRİŞ VE ÖNERMELER MANTIĞI Yılmaz KILIÇASLAN.
MUSTAFA GÜLTEKİN Matematik A Şubesi.
KÜMELER.
KÜMELER.
Test : 2 Konu: Rasyonel Sayılar
13.Gün MATEMATİK 1.KİTAP Şimdi Test Zamanı ANTRENMANLARLA
NOT TUTMANIN PÜF NOKTALARI
KÜMELER ERDİNÇ BAŞAR.
Kareköklü Sayılar.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8.SINIF
KÜMELER KAZANIM:Bu konu 6. sınıf konusu olup bir kümeyi modelleri ile belirler, farklı temsil biçimleri ile gösterir.
KÜMELER.
YGS TESTLERİNDE YERALAN SORULAR ZORLUK DÜZEYLERİNE GÖRE 5’E AYRILMAKTADIR.
ELEMENTLER VE SEMBOLLERİ
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
HOŞ GELDİNİZ  REHBERLİK SERVİSİ. TEST ÇÖZME TEKNİĞİ.
 REHBERLİK SERVİSİ YAVUZ ÖCAL REHBER ÖĞRETMEN.
Ekmek ve gazete almaya gidiyorum. Yukarıdaki cümlede “ve” kendinden önce ve sora gelen sözcükleri birbirine bağlamıştır.Bu cümleden ”ve” sözcüğünü çıkardığımızda.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Kümeler Küme, matematiksel anlamda tanımsız bir kavramdır. Bu kavram "nesneler topluluğu veya yığını" olarak yorumlanabilir. Bu tanımdaki "nesne" soyut.
Beyza KARTALCI tarfından hzaırlanmıştır.
Test Çözme Teknikleri.
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
KÜMELR Kümelerin çeşitleri.
MATEMATİKTE TAM SAYILARI ÖĞRENİYORUZ
RASYONEL SAYILAR MATEMATİK 7 A-) RASYONEL SAYILARDA ÇIKARMA İŞLEMİ
KÜMELER HAZIR MISIN?.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS2018). TEMEL YETERLİLİK TESTİ (ZORUNLU) ALAN YETERLİLİK TESTİ.
EŞİTSİZLİKLER ÖMER ASKERDEN UZMAN İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
(Düzlem) Geometriye giriş:
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Bilgi Yönetimi ve Matematik Önerme Mantığı
Sunum transkripti:

9.SINIF MANTIK ÖZEL ÇAKABEY OKULLARI Önermelerin Gösterimi ve Doğruluk Değeri Tablosu Denk Önermeler Bir Önermenin Olumsuzu Veya, Ve Bağlacı İle Bağlanan Bileşik Önermeler

Önermelerin Gösterimi ve Doğruluk Değeri

ÖRNEK:

Denk Önermeler

ETKİNLİK 3

Bir p önermesi doğru iken yanlış, yanlış iken doğru yaparak BU KAVRAMI BİLELİM: Bir p önermesi doğru iken yanlış, yanlış iken doğru yaparak elde edilen önermeye o önermenin olumsuzu (değili) denir ve p' sembolü ile gösterilir. p ve p' önermelerinin doğruluk tablosunu yapalım. p p' 1

SINIF ÇALIŞMASI

SINIF ÇALIŞMASI

İçlerinde Barış ve Sevgi ‘nin olduğu bir sınıfta öğretmen, Matematik dersi için iki soruluk bir sınav yapmayı düşünmektedir. Öğretmen iki sorudan herhangi birini doğru yanıtlayan öğrencinin başarılı olacağını söyler. ETKİNLİK-4 Verilen etkinlikte , sorulardan birincisine A sorusu, ikinci soruya da B sorusu diyelim. Bu sınavda ; ‘’ Barış ve Sevgi A sorusunu seçer.’’ ‘’ Barış ve Sevgi …sorusunu seçer.’’ ‘’ Barış A sorusunu ve Sevgi B sorusunu seçer.’’ ‘’ Barış veya Sevgi A sorusunu seçer.’’ ‘’ Barış veya Sevgi … sorusunu seçer.’’ ‘’ Barış seçtiği soruyu doğru yanıtlar ise başarılı olur.’’ ‘’ Sevgi hem A hem de B sorusunu seçer.’’ ‘’ Barış bu sınavda ancak ve ancak en az bir soruyu doğru yanıtlarsa başarılı olur.’’ Düşüncelerine ulaşabilir miyiz? Bu cümlelerin önerme olup olmadıklarını söyleyebilir miyiz? Bu cümleler eğer önermeyse daha önce öğrendiğimiz önermelerden bir farkı var mı? Varsa nedir? Bu türden önermelere ……………………….. adını verebilir miyiz?

Aşağıda verilen önermelere benzer önerme örnekleri yazınız.

ETKİNLİK-5 Bir önceki etkinliği hatırlayarak aşağıda verilenleri ince-leyiniz. ‘’Barış veya Sevgi A sorusunu seçti.’’ Cümlesi bir hüküm bildirdiği için ………….……………..…… dir. Bu cümlede iki önermenin olduğunu ve bu önermelerin ……. bağlacı ile bağlandığını görebildiniz mi?

p: Barış A sorusunu seçti. q: Sevgi A sorusunu seçti. Şimdi aşağıdaki tabloyu inceleyerek boş bırakılan yerleri dolduralım.

p: ‘’Barış A sorusunu seçti.’’ önermesi q: ‘’Sevgi A sorusunu seçti.’’ önermesi verilsin. Buna göre ‘’Barış veya Sevgi A sorusunu seçti’’ önermesi p veya q ile gösterilir. Aşağıdaki tabloyu inceleyerek boş bırakılan yerleri dolduralım.

Madem sembol kullanmaya başladık o halde veya yerine ‘’ v ‘’ sembolü kullanabiliriz. Böylece p veya q bileşik önermesi p v q ile gösterilir. Bu durumda sembolik olarak p v q nun doğruluk tablosu p q p v q 1 Araştırma sorusu: Veya ile yada bağlaçlarının Türkçedeki anlamlarını bularak karşılaştırınız. Matematik bilimi içinde aynı anlama gelip gelmediklerini araştırıp sonuçlarını tartışınız.

ETKİNLİK-6

* Hangi durumda Deniz ve Barış sinemada buluşmuşlardır? p: ‘’Barış sinemaya gitti.’’ önermesi q: ‘’Deniz sinemaya gitti.’’ önermesi verilsin. Buna göre ‘’Barış ve Deniz sinemaya gitti.’’ önermesi p ve q ile gösterilip p  q yazılır. Ve bağlacı ile bağlanmış bir bileşik önermenin doğruluk değeri her iki önerme doğru iken doğru herhangi biri yanlışken yanlış olur. Doğruluk tablosu aşağıdaki gibidir. p q p  q 1

Özellikler:

De Morgan Kuralları

ÖRNEK

ÖRNEK:

ÖRNEK:

VEYA ve VE’nin Özellikleri

ÖRNEK

ÖRNEK

ÖRNEK

TEST-2