Ezgi Cesim. , Aslı Esin Aslan. , Gizemnur Demir. , Gökhan Seyhan

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Advertisements

Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
GENÇ YETİŞKİNLERDE YAŞAM DOYUMUNUN YORDAYICISI OLARAK UMUT, DAYANIKLILIK VE İYİMSERLİK Makbule Kalı Soyer Ayşin Satan 13. Ulusal.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
TRAKYA ÜN İ VERS İ TES İ K İ MYA BÖLÜMÜ ORGAN İ K K İ MYA TE Ş V İ K ÖDÜLÜ PROF. DR. MUVAFFAK SEYHAN ANISINA.
Gestasyonel diyabetli olan ve olmayan gebeler ile gebe olmayan kadınlarda dolaşımdaki fetuin-A düzeyleri ile QUICKI - insülin duyarlılığı arasındaki ilişki.
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
Arş. Gör. EDİP KAYA, Dr. Ebru İnal
Temel Tıp Eğitiminin Human Papilloma Virüs (HPV) Farkındalığı üzerine etkisinin incelenmesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÇM 2 çalışma grubu.
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
Tasarım Tabanlı Öğretim Yönteminin Görme Engelli Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi Mustafa SÖZBİLİR Şeyda GÜL Fatih.
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
by Age, Sex, Grade-Level, and Co-morbidity
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
NÖROLOJİK HASTALIKLARA SAHİP BİREYLERİN VE BAKIM VERENLERİNİN AKTİVİTE YÖNÜNDEN TEDAVİ HEDEFLERİNE BAKIŞ Özge Buket Cesim*, Burcu Semin Akel*, Çiğdem Öksüz*
Özge Buket Cesim. , Burak Aşık. , Merve Çerçi. , İlke Önal
M Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
OVERİN EPİTELYAL TÜMÖRLERİNDE HE4 EKSPRESYONUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISI VE TANRI İMGESİ İLİŞKİSİ
Kaynak Gösterme Teknikleri
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
MAKALE ÖZET VE ÇEVİRİSİ
Meme Kanserli Hastalarda Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi 1Fatma İlknur Çınar, 2Zeynep Yılmaz, 3Nurten.
Sema DİBEKCİ, Fatma ARIKAN
İlgilerin Ölçülmesi, ilgi envanterleri ve sorunları
Yrd.doç.dr.H. deniz gülleroğlu
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
Geniş Ölçekli Testlerde Madde Yapıları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tezin Olası Bölümleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerindeki Tutarsızlıklar
5.Hafta Varyans Analizi -ANOVA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
7.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA VERİLER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dönem 2 Biyoistatistik Uygulama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNDE ANKSİYETE VE BENLİK SAYGISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ Ezgi Cesim*, Aslı Esin Aslan*, Gizemnur Demir*, Gökhan Seyhan*, Taner Görüryılmaz*, Yavuz Çetin*, Özge Buket Cesim**, Ceren Hıdıroğlu* *Dokuz Eylül Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü **Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ergoterapi Bölümü Gereç ve Yöntem: Giriş: Yoğun anksiyete, kişilerin benlik saygısında olumsuz ve kalıcı bir etki bırakabilmektedir. Çalışmanın amacı, Dokuz Eylül Üniversitesi öğrencilerinde anksiyete ve benlik saygısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmaya, Dokuz Eylül Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 66 öğrenci (40 kadın, 26 erkek) dahil edildi. Bireylerin demografik bilgileri kaydedildi. Benlik saygısını değerlendirmek için Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri (CBSE), anksiyete düzeyini değerlendirmek için ise Beck Anksiyete Ölçeği (BAÖ) kullanıldı. Benlik saygısının ev/aile ilişkileri, sosyal çevre ve akademik ilişkiler alt ölçekleri ayrı olarak hesaplandı. Benlik saygısı ve anksiyete arasındaki ilişkiyi belirlemek için Spearman Korelasyon analizi, cinsiyetler arasındaki benlik saygısı ve anksiyete açısından farklılığı değerlendirmek için bağımsız gruplarda t testi yapıldı. Sonuçlar: Tablo 1: CBSE ve BAÖ Sonuçları Tüm örneklemde BAÖ ortalaması 15,3 ± 12,4, CBSE ortalaması 70,2 ± 19,8 olarak bulundu. BAÖ ile CBSE puanları arasında anlamlı ve orta düzeyde ilişki olduğu görüldü (r=-0,470, p<0,05). BAÖ ile CBSE ev/aile ilişkileri (r=-0,262, p<0,05), sosyal çevre (r=-0,229, p<0,05) ve akademik ilişkiler (r=-0,239, p<0,05) alt ölçekleri arasında ise anlamlı düzeyde düşük bir ilişki olduğu gözlendi. Cinsiyetler arasında ise BAÖ ve CBSE alt ölçek puanları açısından fark yoktu (p>0,05).   Ortalama ± SS Minimum Maksimum BAÖ 15,3 ± 12,4 51 CBSE-toplam 70,2 ± 19,8 22 98 CBSE-sosyal çevre 6,6 ± 1,6 2 8 CBSE-ev/aile ilişkileri 5,8 ± 2,1 CBSE-akademik ilişkiler   4 ± 2,3 Tablo 2: CBSE ve BAÖ Korelasyonu   CBSE-toplam CBSE-sosyal çevre CBSE-ev/aile ilişkileri CBSE-akademik ilişkiler BAÖ r -0,470* -0,229* -0,262* -0,239* *p<0,05 Tartışma: Kaynaklar: Ortalama ölçek puanları Dokuz Eylül Üniversitesi öğrencilerinin hafif düzeyde anksiyeteye sahip olduklarını ve benlik saygılarının yüksek olduğunu göstermiştir. Literatür ile uyumlu olarak, hafif düzeyde anksiyetenin nedeni olarak öğrencilerin yaşadıkları gelecek ve sınav kaygısı, yüksek benlik saygısının nedeni olarak ise, çalışmanın genç yaştaki katılımcılar ile yapılması gösterilebilir. Ayrıca öğrencilerde anksiyete düzeyi arttıkça benlik saygısında azalma yine literatür ile uyumlu görünmektedir. İleriki çalışmalarda, farklı eğitim programlarına özgü ve daha büyük örneklemler ile çalışmalar yapılması önerilmektedir. Abolghasemi, A., Mehrabizadeh-Honarmand, M., Najarian, B., & Shokrkon, H. (2004). The effectiveness of therapeutic methodology of stress inoculation training and systematic desensitization in test anxiety students. Journal of Psychology, 8(29), 3-21. Adewuya, A. O., Ola, B. A., & Adewumi, T. A. (2007). The 12‐month prevalence of DSM‐IV anxiety among Nigerian secondary school adolescents aged 13‐18 years. Journal of Adolescence, 30(6), 1071‐1076. Arslan, H., Mergen, H., Erdoğmuş Mergen, B., Arslan, E. ve Ayyıldız, Ü. (2016). Eğitim fakültesi öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve benlik saygısı puanlarının farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Medical Sciences (NWSAMS), 1B0039, 2016; 11(1): 1-13. http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2016.11.1.1B0039 Heather, L. V., & April, L. C. (2008). The Relationship between Test Anxiety and Academic Performance. [Online] Available: http://clearinghouse.missouriwestern.edu/ manuscripts/333.php (January 10, 2008) Işık E, Işık Taner Y (Editörler). Çocuk, ergen ve erişkinlerde anksiyete bozuklukları. 1. Baskı, İstanbul: Golden Print, 2006:29-30. Kessler, R., Chiu, W., Demler, O., & Walters, E. (2005). Prevalence, severity, and comorbidity of 12-month DSM-IV disorders in the National Comorbidity Survey Replication. Archives of General Psychiatry, 62(6):617–27. Kozacıoğlu, G. (1982). Çocukların Anksiyete Düzeyleri ve Annelerinin Tutumları Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi. Lee, A., & Hankin, B. L. (2009). Insecure attachment, dysfunctional attitudes, and low self-esteem predicting prospective symptoms of depression and anxiety during adolescence. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, 38,219 –231. Millings, A., Buck, R., Montgomery, A., Spears, M., & Stallard, P. (2012). School connectedness, peer attachment, and self-esteem as predictors of adolescent depression. Journal of Adolescence, 35, 1061-1067. Morley, T. E., & Moran, G. (2011). The origins of cognitive vulnerability in early childhood: Mechanisms linking early attachment to later depression. Clinical Psychology Review, 31, 1071-1082. Mustafa S., Melonashi E., Shkembi F., Besimi K. & Fanaj N. (2015). Anxiety and self-esteem among university students: comparison between Albania and Kosovo. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 205:189 – 194. Sowislo, J. F., & Orth, U. (2013). Does low self-esteem predict depression and anxiety? A meta-analysis of longitudinal studies. Psychological Bulletin, 139, 213-240. Watson, D., Suls, J., & Haig, J. (2002). Global self-esteem in relation to structural models of personality and affectivity. Journal of Personality and Social Psychology, 83, 185–197. doi:10.1037/0022-3514.83.1.185 Sorumlu Yazar: Ezgi Cesim. Dokuz Eylül Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü. ozez06@gmail.com