Erken çocukluk döneminde fen eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Öğrenci Merkezli Eğitim
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Felsefe Haftası.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
Öğrenme-Öğretme Süreci
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
21. Yüzyıl becerileri.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
YANSITICI DÜŞÜNME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
SANAT EĞİTİMİ.
Probleme Dayalı Öğrenme
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bilimsel düşünme becerileri
GEMS Nedir ? Heyecan verici etkili fen ve matematik etkinliklerini sınıflara taşıyan kaliteli ve esnek bir ders programıdır. GEMS etkinliklerinin amacı,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Sizce Teknoloji Nedir?.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi

TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

Erken çocukluk döneminde fen eğitimi

Çocukların çevresindeki olaylar, canlılar ve nesneler hakkında soru sorma eğilimleri, basit araştırmaları planlama ve yürütme çabaları, bilgi toplamak için basit araçları kullanma istekleri, mantıklı açıklamalar yapmak için topladığı bilgileri kullanarak açıklama ve yorum yapma girişimleri, çocukların yaşadıkları dünyayı doğal yollarla keşfetme girişimleridir ki bu girişimler erken dönemden itibaren çocukların fen bilgisini aktif bir şekilde öğrenmeleri için en uygun fırsatları sunmaktadır.

Çocukların öğrenmeye en açık ve en verimli olduğu bu dönemdeki eğitim programlarına fen eğitiminin dahil edilmesi, onların bilimsel düşünceyi kazanması için en etkin eğitim ortamlarından yararlanma olanağı sunmaktadır.

Çocuklar eleştirel düşünmeyi, bilgi ve beceriyi yaratıcı bir şekilde kullanarak öğrenmektedir. Çocukların; nesnelerin ne olduğu, nasıl çalıştıkları ve nasıl hareket ettikleri, yağmurun, karın ve dolunun nasıl oluştuğu, küfün bayatlamış ekmeğin üzerinde nasıl oluştuğu, taze olmayan elmaların neden çürüdüğü konusundaki doğal merakları onları doğal bir öğrenme ortamına itmektedir. Bu doğal süreçlerin dışında çocuklar aynı zamanda canlılar dünyasına da merakla yaklaşmaktadırlar.

Örneğin, balıkların suda nefes alabilmelerine, kuşların uçabilmelerine hayretle bakan çocuklar, yaz mevsiminde sıcak olan havanın, kış mevsiminde neden soğuduğuna kadar derin bir sorgulama süreci içine girmektedir. Ayrıca bir tüyün bir kaya parçasından neden daha yavaş yere düştüğünü de bulmaya çalışan çocuklar için fen başlı başına bir öğrenme aracı olarak erken çocuklukta kullanılabilecek bir alandır.

Ancak çocukların bu doğal ve yalın sorularına aradıkları cevapları bulabilmesi için hazırlanan fen eğitimi etkinliklerinin düzenlenmesinde; gelişim düzeylerine uygun, somut, anlaşılır bir şekilde, basitten karmaşığa doğru sunularak çocuğun aktif katılımını sağlayıcı ortamlar oluşturulması gerekmektedir. Bu nedenle, çocukların doğal merakları doğrultusunda edindiği düşünceleri ve açıklamaları eğitimciler tarafından değer görmeli ve ilerideki araştırma ve keşifler için kullanılmalıdır.

Fen eğitimi, bilimsel düşünme becerisini geliştirmede etkili bir yöntemdir. Bu nedenle erken dönemden itibaren çocukları fen eğitimiyle tanıştırmak, onların olgularla erken yaşta karşılaşmasını sağlamakta ve bilimsel kavramları daha iyi anlamlaştırmasına yardımcı olmaktadır. Her zaman doğayı gözlemekten ve doğa hakkında sorular sormaktan zevk alan çocuğu fen eğitimiyle tanıştırmak, onların fene karşı olumlu tutum geliştirmesine ve bilimsel kavramları anlamlaştırma süreçlerine katkı sağlamaktadır. Böylece bilimsel kavramları anlayabilmekte ve bilimsel olarak akıl yürütebilmektedir.

Bilimsel düşünme becerisinin kazanılmasına temel oluşturan fen eğitimi, erken çocukluk döneminde 3 temel bileşenden oluşmaktadır. Bunlar; bilimsel süreçler, bilimsel içerik ve bilimsel tutumdur.