OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE (3-6 YAŞ) BÜYÜME GELİŞME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bedensel Büyüme & Gelişme
Advertisements

OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA BESLENME
ERGENLİK DÖNEMİNDE YAŞANAN FİZİKSEL DEĞİŞİMLER
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
BÜYÜME: Vucüdun uzunluk ve ağırlık yönünden artışı anlamına gelen bir terimdir. GELİŞME: Büyüyen organizmanın dokularının yapısındaki olgunlaşmayı.
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Gelişime Giriş.
DÜN, BUGÜN, YARIN.
Okul Öncesi Dönemde Bedensel Gelişim
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Fiziksel ve sosyal-duygusal gelişim
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
BÜYÜME GELİŞME.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
FİZİKSEL GELİŞİM  Fiziksel gelişim bedensel ve psiko-motor (devimsel) gelişim olmak üzere iki başlık altında incelenebilir.  Bedensel gelişim, vücudun.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II. Algı açısından baktığımızda, insanın bilişsel sistemi, etrafımızdaki dünyayı gelen bilgileri  Bağlam.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
Uzm.Dr.Sevil ARABACI Dr.Canan ... Adölesan Merkezi
MECKEL DİVERTİKÜLÜ.
OKUL ÇOCUĞUNUN BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
1-3 DÖNEMİ BÜYÜME VE GELİŞME
KRONİK HASTALIKLI ÇOCUK VE AİLESİNE YAKLAŞIM
HAREKET ve FONKSİYON GELİŞİMİ
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÇOCUK SAĞLIĞININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Çocuklukta Fiziksel Gelişim
TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA ÇOCUK SAĞLIĞININ DURUMU
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
HOSPİTALİZASYONA (Hastanede yatma) KARŞI GÖRÜLEN TEPKİLER
DERS 3 1) Kadında Cinsel İşlevin Fizyolojisi ve Cinsel Yanıt Döngüsü 2) Erkekte Cinsel İşlev Fizyolojisi ve Cinsel Yanıt Döngüsü.
Çocuk Sporcularda Beslenme İlkeleri
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÇOCUK SAĞLIĞI KAVRAMI VE ÖNEMİ ÇOCUK SAĞLIĞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER BEBEK VE ÇOCUK SAĞLIĞINA İLİŞKİN GÖSTERGELER Doç. Dr. Ender DURUALP.
BESLENMEDE SÜTÜN ÖNEMİ
ÇOCUKLARDA DOLAŞIM SİSTEMİ
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II
ERGENLİK.
ERGENLİK.
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
Giriş Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün.
KİŞİLİK GELİŞİMİ PSİKOANALİTİK KURAM.
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
GELİŞİM.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
GELİŞİM EVRELERİ VE ERGENLERLE İLETİŞİM. B üyüme Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE (3-6 YAŞ) BÜYÜME GELİŞME Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN

SUNUM İÇERİĞİ OKUL ÖNCESİ DÖNEM (3-5 YAŞ) Fiziksel Büyüme ve Gelişme Yaşam bulguları Sistemlerin Gelişimi Dil gelişimi Psikomotor Gelişim Pisikososyal Gelişim Bilişsel Gelişim Psikoseksüel Gelişim Beslenme Sağlık Kontrolleri Yaygın sağlık problemleri Disiplin Okula Hazırlık KURAMCILARA GÖRE OKUL ÖNCESİ DÖNEM

OKUL ÖNCESİ DÖNEM (3-6 YAŞ) Bu dönemde fiziksel, motor ve mental gelişme artık belirginleşmiştir. Temel alışkanlıkların kazanılmaya başlandığı dönemdir. Çocuk çoğunlukla her şeyi kendisi yapmak ister (Conk Z,Başbakkal Z.(2013)Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi)

vücudunu kontrol edebilmesi, deneyimleri, uzun süreli ayrılıkları, Çocuğun vücudunu kontrol edebilmesi, deneyimleri, uzun süreli ayrılıkları, çocuklarla ve başka yetişkinlerle hareket edebilmesi, dil kullanımı dikkati ve hafızası onu bir sonraki döneme hazırlar. (Conk Z,Başbakkal Z.(2013)Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi)

Fiziksel Büyüme ve Gelişme Okul öncesi dönemde çocuğun büyümesi yavaştır. Kilo ve boy artışı minimal düzeydedir. Ağırlığı yılda ortalama olarak 2.5 kg. artar. Boyu yılda 6.8cm uzar. (Conk Z,Başbakkal Z.(2013)Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi)

Bu dönemin sonunda çocuk Ortalama 18.5 kg ağırlığında ve 109 cm uzunluğundadır. (Conk Z,Başbakkal Z.(2013)Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi)

Psikomotor Gelişim 3 yaş Koşar, zıplar, merdivenleri kolayca inip çıkar. Giysilerini yardımla giyer. Yedi veya daha fazla küpten kule yapar. Etrafını daha az kirleterek yemek yer, dişlerini fırçalar. Geriye doğru yürür, bulunduğu yerden uzağa atlar. Büyük boncukları ipe dizer. Üç tekerlekli bisikleti kullanır. Makas kullanır. (Cirhinlioğlu F.G., Çocuk Gelişimi Ve Ruh Sağlığı Okul Öncesi Dönem, Nobel Yayın, 2. Basım, Nisan 2010, Ankara, S 94-95.)

(Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, 2013 Ankara) Pisikososyal Gelişim Okul öncesi çocukluk dönemi sosyalizasyonun gelişimi açısından kritik bir dönemdir. Çocuğun iletişim ve sosyal becerileri öğrenmek için başkaları ile oynamaya ve kabul edilebilir öğrenmek için rehbere gereksinimi vardır. (Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, 2013 Ankara)

Bilişsel Gelişim 3 yaş Hayal ile gerçek arasında net ayrımlar yapamaz. Geçmiş ve gelecek zamanı doğru algılayamaz. Zaman kavramı çok az gelişmiştir. Annenin işe gidiş- dönüş zamanını kabaca kavrasa bile zamanın süresi hakkında bir fikri yoktur. Animistik ve benmerkezci düşünce görülür. Gösterilen bir resimdeki konuyu anlatabilir. (Yücel M.D., Bilişsel Gelişim Kuramları Teoriler Yaklaşımlar, Nisan 6, 2014.)

Psikoseksüel Gelişim Bu dönem çocuk dokunma yoluyla kendisini ve cinsel organlarını tanımaya başlar. Genital bölge önem kazanır , organlarının farkına varır,ilgi artar, yoklar ve keşfeder Basit genital uyarıların yerini daha kontrollü haz alma davranışları alabilir. (Törüner E, Büyükgönenç L.(2013)Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Basımevi, Ankara, s 45.)

TEŞEKKÜRLER.. 