Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sorumluluk Kazandırma Becerisi
Advertisements

GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
ANA BABA VE ERGENLİK.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
YENİDOĞAN İŞİTME TARAMASI RİSKLİ BEBEKLERİN TARANMASI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
REHBERLİK DERSİ III.
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
OTİZM.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
DİĞER TUTUMLAR.
DOWN SENDROMLU ÇOCUKLAR NASIL GELİŞİR ?
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
ORTOPEDİK ENGELLİ ÇOCUKLAR
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Zeka Gerilikleri.
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ANA BABA VE ERGENLİK.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI

Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLEDE İLETİŞİM.
REHBERLİK DERSİ III.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ Çocuk ve Hastalık Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ

Hastalığın Çocuk ve Aile Üzerindeki Etkileri; Çocuğun hastalığının doğuştan/sonradan kazanılmış olması, Hastalığın kazanıldığı yaş, Çocuğun uyum düzeyi ve yetenekleri, Anne-baba-çocuk ilişkisi, Aile içi denge, Hastalığın derecesi, Hasta organ, ağrı veya kaybın derecesi,

Hastalığın çocuk ve aile üzerindeki etkileri; Hastalığın yarattığı kalıcı etki ve sınırlamalar, Hastalığın taşıdığı anlam, hastalıkla ilgili düşünceler, Çocuğun toplumsal uyumu, Okul yaşantısı gibi değişkenlere göre farklılıklar gösterebilir.

Çocuk ve Hastalık Çocukların hastalıkları kazanım şekillerine göre temelde ikiye ayrılır; a)doğuştan olanlar b)sonradan kazanılan hastalıklar.

Çocuk ve Hastalık Doğuştan getirilen hastalıklarda çocuk doğduğunda hastalığı taşımaktadır ve doğumdan kısa bir süre sonra hastalık belirtileri ortaya çıkar. Bu çocukların gelişim aşamaları hastalığının cinsi ve derecesine bağlı olarak sağlıklı çocuklarınkinden farklı olabilir. Doğuştan getirilen hastalığa sahip olan çocukların doktora gitmek veya tedavi almak yaşamlarının bir parçası haline gelir.

Çocuk ve Hastalık Çocuklar normal gelişim aşamalarını sırasıyla yaşarken, çeşitli kazalar veya hastalıklar nedeniyle sonradan hastalıklar kazanabilirler. Yaşamları normal gidişinde giden çocuklar aniden kendilerini hiç tanımadıkları, bilmedikleri ve ağrılı işlemlerin olduğu bir ortamda bulurlar. Bu çocuklardan bazıları kaza veya hastalığın kazanılmasının öncesindeki durumlarına kavuşamayabileceklerdir.

Çocuk ve Hastalık Çocukluk hastalıklarında erken girişim çocuk, ailesi ve yaşadığı sosyal ortam için çok önemlidir. Kontrol altına alınması ve gerekli müdahale ile ve tedavilere başlanması. Hastalığın derecesinin artmasını ve daha üst düzey sorunların ortaya çıkmasını önler gibi Ailenin olayla baş edebilme yeteneğine olumlu katkı sağlar.

Süreğen Hastalık ve Çocuk Normalden sapma veya bozukluk gösteren, Kalıcı yetersizlik bırakan, Geriye dönüşü olmayan, Patolojik değişiklikler sonucu oluşan, Hastanın rehabilitasyonu için özel eğitim gerektiren, Uzun süre boyunca bakım, gözetim ve denetim gerektireceği beklenen durum olarak tanımlanmaktadır.

Bir çocuğun günlük olağan aktivitelerini en az 3 ay süreyle engelleyen, yılda en az bir ay süreyle ya da tanı anında hastaneye yatmaya neden olan sağlık sorunudur

Süreğen hastalıklar; Kromozom anomalileri nedeniyle gelişen Genetik hastalıklar İntrauterin dönemde teratojenik faktörlere bağlı gelişen Doğum travması ya da perinatal enfeksiyonlar nedeniyle gelişen Postnatal enfeksiyonlar fiziksel travmalar

Süreğen Hastalık ve Çocuk Tıp bilimlerinin ilerlemesi ve yeni yapılan çalışmalarla, çocukluk çağındaki süreğen ve ölümcül hastalıklarda yaşam süreleri uzamaktadır.

Süreğen Hastalık ve Çocuk Yaşam süresinin uzaması ile birlikte hasta çocuk ve ailesi, hastalığın getirdiği psiko-sosyal etkilere daha uzun süre maruz kalmaktadırlar. Çocukların ve ailelerinin hastalıklarından psikolojik olarak etkilenme düzeyleri ve kaygı düzeylerindeki değişiklikler pek çok değişkene bağlı olarak farklılıklar göstermektedir.

Süreğen Hastalık ve Çocuk Süreğen hastalığı olan çocuklar için önemli problemlerden birisi, hekimlerin ve anne/babalar onların bağımsızlık kazanmalarına izin güçlüğüdür.

Süreğen Hastalık ve Çocuk Özürleri veya hastalık belirtileri gözle görülür olan çocuklar, çoğunlukla “gizli” özürleri olan çocuklardan daha fazla ilgi ve destek görürler.

Süreğen Hastalığın Çocuğun Gelişimi Üzerine Etkisi Süreğen hastalığın çocuğun gelişimine etkisinin düzeyi, Hastalığın oluşum zamanına doğuştan veya sonradan kazanılmış olmasına, Kalıtsal olup olmayışına, Çocuğun yaşı gibi değişkenlere bağlıdır.

Süreğen Hastalığın Çocuğun Gelişimi Üzerine Etkisi Çocukların olumlu tutum geliştirmelerinde yetişkinlerin olumlu tutumlarının önemi çok büyüktür.

Süreğen Hastalığın Çocuğun Gelişimi Üzerine Etkisi Süreğen hastalıkların çocuklarda gerileme davranışlarına yol açabildiği gibi çeşitli gelişimsel gerilik veya gelişim gecikmelerine yol açtığı da bilinmektedir. Çocuğun akademik gelişimi üzerinde de olumsuz etkiler yaratabilmektedir.

Süreğen Hastalığın Çocuğun Gelişimi Üzerine Etkisi Ülkemizde, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ilgili kanunun 27. maddesinde “evde eğitim” konusu verilebileceği belirlenmiştir. Evde eğitim; zorunlu öğrenim çağındaki fiziksel, duygusal, sosyal ve iletişim yetersizlikleri nedeniyle, eğitim öğretim kurumlarından doğrudan yararlanamayacak durumda olan bireylerin eğitimleri, özel eğitim hizmetleri kurulu tarafından plânlanır.

Süreğen Hastalığın Çocuğun Gelişimi Üzerine Etkisi Gezici öğretmenler İlköğretim çağındaki öğrencilerin en yakın ilköğretim okuluna kaydı yapılır. Bu öğrenciler için okula devam etme koşulu aranmaz, başarıları değerlendirilerek haklarında okula devam eden diğer öğrenciler gibi işlem yapılır.

Süreğen Hastalığın Çocuğun Gelişimi Üzerine Etkisi “Evde eğitim” programının yanı sıra MEB tarafından hastanede yatan çocuklar için Hastane Okulları kurulmakta ve eğitim hizmetleri hastanelerde verilmektedir.

Süreğen Hastalığı Olan Çocuklarda Psikolojik Durum Uzun süreli hastalığı olan çocuklar, sağlıklı yaşıtlarına göre önemli davranışsal problemlere sahip olma açısından daha fazla risk altındadırlar. Davranışlar ve hastalık arasındaki ilişki yıllardır incelenmektedir. Araştırma sonuçlarına göre uzun süreli hastalığın, çocuğun normal büyümesi ve davranışsal gelişiminde etkili olan özel sorunlar yarattığı belirtilmektedir.