Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MADDE ANALİZİ.
Advertisements

MADDE ANALİZİ.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Madde : Ölçme değerlendirme ve test tekniğinde her bir soru için kullanılan terimdir. Madde analizi temelde; belli niteliklere sahip olması gereken bir.
Çoktan Seçmeli Sınavlar
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Kİ-KARE TESTLERİ A) Kİ-KARE DAĞILIMI VE ÖZELLİKLERİ
DEĞERLENDİRMENİN İŞLEVLERİ
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Alt Üst Gruplar Farkına Göre Madde Analizi (Basit Yöntem)
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Aracının Özellikleri
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
TEST SINAVLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Veli ÇAĞLAR Tıp Fak. Anatomi A.D.
Ölçemediğiniz bir şeyi geliştiremezsiniz…
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Madde (soru istatistikleri)
Ölçme AraçlarInda BulunmasI İstenen NİTELİKLER
MADDE ANALİZİ YÜKSEL YEŞİLBAĞ.
TEST VE MADDE ANALİZİ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Ölçeklerde Aranan Özellikler a) Geçerlik b) Güvenirlik c) Kullanışlılık Bu özelliklerden en önemlisi geçerlik, sonra güvenirlik, sonuncusu ise kullanışlılıktır.
SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171.
OLASILIK ve İSTATİSTİK
Istatistik.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
KLASİK TEST KURAMI VE GÜVENİLİRLİK
KGO KR-20 ve KR-21 Korelasyon Hesaplamaları.
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
DEĞERLENDİRMENİN İŞLEVLERİ
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
TEST İSTATİSTİKLERİ.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
“1250 TL Gelir” ifadesini gösteren tam sayı hangisidir? A) (+1250) B) (-1250) =a (d) C) (+250) D) (-250) Soru 26.Sınıf Tam Sayılar Çözümlü Test Soruları.
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sunum transkripti:

Sınav Analizleri

SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı, frekanstır. Beştepe okullarında kullandığımız soru frekanslarında ise çoktan seçmeli bir sınava katılan tüm öğrencilerin ne kadarının doğru seçeneği işaretlediği, ne kadarının çeldiricilere gittiği ve ne kadarının soruya yanıt vermediğini görmemizi sağlayan bir araçtır.

FREKANS DAĞILIMINI NASIL KULLANIRIZ? Soruyu doğru yanıtlayan öğrencilerin sayısını ve toplam içerisinde % oranını görebiliriz. Soruda herhangi bir hata yoksa, öğrencinin verilen kazanımı edinip edinmediğini görerek önlem alabiliriz. (söz konusu kazanımın öğrenciye tekrar verilmesi) Çeldirici olarak düzenlediğimiz seçeneklerin çalışıp çalışmadığını görebiliriz.

MADDE ANALİZİ AMAÇ - Madde analizi, test sorularının daha kaliteli duruma getirmek için kullanılan analizlerdir. - Test maddelerinin işe yarayıp yaramadığını, işe yaramıyorsa nedenlerini ortaya koymaya ve düzeltmeleri yapmaya yardımcı olur.

MADDE ANALİZİ Madde analizi,bize üç sorunun cevabını verir; 1-Maddenin güçlük derecesi nedir? 2-Madde, iyi öğrenci ile zayıf öğrenciyi ayırt edebiliyor mu? 3-Maddenin çeldiricileri iyi hazırlanmış mı, zayıf öğrencileri, çeldirici şıkkı işaretlemeye ikna etmiş mi? Madde analizleri yapılırken ilk yapılacak olan işlem, öğrencileri aldıkları puan veya notlara göre sıralamaya tabi tutmaktır Daha sonra toplam kağıt sayısının, % 27’si kadar kağıt alttan(zayıf öğrenci) % 27’si kadar kağıtta üstten (iyi öğrenci) alınır ve analizler, toplam kağıtların %54’ü olan bu kağıtlar üzerinden yapılır. Geriye kalan (orta düzey öğrencilerin bulunduğu) %46 kağıt değerlendirmeye alınmaz.

1- MADDE GÜÇLÜK DERECESİ Maddeye doğru yanıt veren öğrencilerin toplam öğrenci sayısına oranıdır. Örneğimizde toplam 36 öğrenciden doğru yanıt veren 20 öğrencimiz var. 20 :36= 0.56 bu maddenin güçlüğü 0.56’dır. Madde güçlüğü 1’e yaklaştıkça soru kolay, 0‘a yaklaştıkça zor olarak kabul edilir.Soruların zorluk derecesinin 0.50 olması ideal kabul edilir. Soruların orta güçlükte olması, testin güvenirliğini artırır.

1- MADDE GÜÇLÜK DERECESİ ZORLUK DERECELERİ 0.00 - 0.29 arası zor 0.30 – 0.49 arası orta güçlükte 0.50 - 0.69 arası kolay 0.70 – 1.00 arası çok kolay maddelerdir.

2- MADDE AYIRT EDİCİLİK KATSAYISI Testte sorulan soruya alt ve üst grupta cevap veren öğrenciler arasındaki fark ne kadar fazla ise testin ayırt ediciliği o kadar artar.Ayırt ediciliği yüksek maddeler ise testin geçerlilik ve güvenirliğini artırır. Geçerlilik:Ölçme aracının, ölçmeyi amaçladığı özelliği ölçebilme derecesidir. Güvenirlik: Ölçmenin tutarlılığıdır. Bir teste farklı zamanlarda tabi tutulan kişilerin, o testten aldıkları puanlar ya da aldıkları puana göre aynı kişilerin, grup içerisindeki sıralamaları değişmiyorsa o test güvenilir olarak kabul edilir.

2- MADDE AYIRT EDİCİLİK KATSAYISI Test puanı düşük olan öğrencilerin maddeyi yanlış,yüksek olanların ise doğru cevaplamaları beklenir. Buna göre ayırt edicilik katsayısı -1 ile + 1 arasında değişir. Üst grubun tamamı soruyu doğru yapmış, alt grubun tamamı yanlış yapmışsa katsayımız +1 olur. Alt ve üst grup eşit sayıda doğru yapmışsa, katsayı 0 olur. Olasılık çok çok düşük olmakla birlikte alt gurubun tamamı soruyu doğru, üst grubun tamamı soruyu yanlış yapmışsa katsayımız -1 olur. Örnek: üst grup öğrencileri soruya %80 doğru yanıt vermiş. Alt grup öğrencileri ise soruya %15 yanıt vermiş ise; Ayırt edicilik katsayısı:(80-15)/100 = 0.65 olur

2- MADDE AYIRT EDİCİLİK KATSAYISI MADDE AYIRT EDİCİLİK KATSAYISI DEĞERLENDİRME 0.40 ve daha büyük ise çok iyi bir madde 0.30 – 0.39 oldukça iyi madde ama üzerinde çalışılabilir. 0.20 – 0.29 maddenin geliştirilmeye ihtiyacı var 0.19 ve daha küçükse çok zayıf maddedir geliştirilemiyorsa, testten çıkarılmalıdır.