EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
NEDEN BEP?.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Akran destekli öğrenme
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİM BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM. Özel gereksinimli öğrencinin zihinsel, duygusal, sosyal, dil ve iletişim alanlarında yapabildiklerini dikkate.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
BÜTÜNLEŞTİRME.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
TANILAMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
KAYNAŞTIRMADA DEĞERLENDİRME, TARAMA VE GÖNDERME
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
REHBERLİK ÖĞRETMENİ KILAVUZU
DEĞERLENDİRME VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
2. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
İŞİTME YETERSİZLİĞİNE SAHİP ÇOCUKLAR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) HAZIRLAMA BEP Nedir?
BE BEP NEDİR ?.
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI (BEP)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) HAZIRLAMA BEP Nedir?
Sunum transkripti:

EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın

İLK BELİRLEME Sınıf öğretmenleri öncelikle, sınıfında akademik ve sosyal yönden akranlarından farklı gereksinimleri olan, çeşitli uyarlamalara ve desteğe gereksinim duyan öğrencileri belirlemelidirler.

İlk Belirleme Öğrencilerin bulunduğu yeri belirleyebilmek için öğretmen tarafından hazırlanan kontrol listeleri, öğrencilerin sınıf içinde yapmış oldukları çalışmalar (tahtaya yazılanları defterine geçirme, öğretmenin söylediklerini defterine yazma, verilen bir problemi defterine yalnız başına çözme vb.), ev ödevleri, çalışma kağıtları ve öğretmen gözlemleri öğrencilerin ilk belirlenmesinde sıklıkla kullanılan tekniklerdir

Gönderme Öncesi Süreç Gönderme öncesi süreç, akademik, duygusal ve davranışsal özellikleri yönünden akranları tarafından izlenen programı izlemekte güçlük çeken öğrencilerin değerlendirme için yönlendirilmelerinden önce çeşitli uyarlamalarla genel eğitim sınıflarında eğitilmelerini amaçlayan bir süreçtir.

Gönderme Öncesi Süreç Bu süreç sınıf öğretmeni, aile, okul yöneticisi ve rehber öğretmenin katılımı ile gerçekleşir. Gereksiz yere RAM değerlendirmesinin önüne geçer.

Gönderme Öncesi Süreçte Neler Yapılmalıdır?: a. Gönderme öncesi sürecin ilk basamağı, öğretmenlerin ilk belirlemede elde ettikleri bilgilere göre özel gereksinimli olarak düşündükleri öğrencilere hangi davranışları kazandıracaklarına karar vermeleridir.

b. Gönderme öncesi süreçte ikinci basamak, öğrenciye kazandırılması planlanan davranışlara ilişkin müdahalenin/uyarlamaların ne kadar süreyle uygulanacağına karar vermektedir. Öğretmen kazandırmayı amaçladığı davranışlara ilişkin süreyi, söz konusu davranışların ortalama bir öğrenci tarafından ne kadar sürede kazanıldığına, bu davranışların kazanılması için öğrenciye ayıracağı zamana, ailenin desteğini ne kadar sağlayacağına ve sınıfta bulunan öğrenci sayısına göre belirlemelidir.

Bu süreçle, öğrencinin ayrıntılı değerlendirme için gereksiz yere Rehberlik Araştırma Merkezlerine gönderilmesi önlenmeye çalışılmakta ve daha sonra yaşanabilecek problemlerin çözümlenmesi hedeflenmektedir.

Müdahale programının belirlenen süreyle uygulanmasının sonucunda öğrenci sınıftaki diğer öğrencilerin ulaştığı program amaçlarına ulaşırsa, izlemeye devam edilir ve müdahale programı sonlandırılır. Ancak müdahale sonucunda ortaya çıkan gelişme beklenenin altında ise; müdahale programı yeniden düzenlenir ve yeniden zaman belirlenir ya da öğrenci ayrıntılı değerlendirme için bağlı bulunulan Rehberlik Araştırma Merkezine gönderilir. Tüm bu kararlarda aileye bilgi verilir, desteği istenir ya da onların istekleri karşılanmaya çalışılır

Gönderme öncesi süreçte müdahale programı programda, öğretimsel süreçlerde, sınıf yönetiminde ve sınıf çevresinin düzenlenmesinde uyarlamalar yapabilir.

Programın uyarlanması, sınıf öğretmeninin öğrencinin programın neresinde olduğunu ya da belirlenen program amaçlarından hangilerini karşıladığını belirleyip, oluşturacağı amaçlarda öğrencinin düzeyine göre uyarlamalara gitmesidir.

Öğretimsel süreçlerde yapılacak uyarlamalar, öğretimi yapılacak konuyu küçük basamaklara ayırma, her bir basamakta öğrencinin yapacağı tekrarı arttırma ve gerektiğinde farklı öğretim yöntemlerini kullanmayı içerir.

Sınıf yönetiminde yapılacak uyarlamalar, sınıf kurallarının belirlenmesi, öğrencilere belirlenen kuralların açıklanması ve uygun davranışlar gösteren öğrencilerin bu davranışlarının pekiştirilmesini içerir.

Çevresel uyarlamalar, sınıf içindeki oturma düzeni, materyallerin sınıftaki yerleşimi, öğrenme malzemelerine ulaşılabilirlik gibi konular içerir. Ayrıca sınıfın ısısı ve ışığı da öğrenmeyi etkileyen çevresel etkenler arasındadır. Dikkat dağıtıcı malzemelerin çevreden arındırılması, okuma materyallerinin öğrenciler için daha çekici ve okunabilir olması sınıf öğretmeninin yapacağı diğer uyarlamalar arasındadır .

Gönderme öncesi sürecin son basamağı değerlendirmedir Gönderme öncesi sürecin son basamağı değerlendirmedir. Değerlendirme basamağında, sınıf öğretmeni programda, öğretim süreçlerinde, sınıf yönetiminde ve çevrede yaptığı uyarlamalarla hazırladığı müdahale programının, öğrencide istendik gelişme meydana getirip getirmediğini değerlendirir.

Bu basamakta değerlendirme, ilk belirlemede olduğu gibi programa dayalı değerlendirme, çalışma örneği analizi, hata analizi ve gözlem yöntemleriyle yapılır. Değerlendirme sonucunda, öğrencide ilerleme olduğu belirlenirse müdahaleye devam edilir. Eğer ilerleme olmadı ya da gözlenen ilerleme beklenenin altında ise, öğrencinin ayrıntılı değerlendirme için Rehberlik Araştırma Merkezine gönderilmesi süreci başlatılır.