ETKİLİ ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Advertisements

SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
SINIF YÖNETİMİ.
İNSANA İLİŞKİN BAKIŞ AÇILARI VE SINIF YÖNETİMİ
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
REHBERLİK.
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
MERHABA.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
1. Sınıf 86 nolu kazanım etkinliği
SINIF YÖNETİMİ A.İ.B.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ 2010 / BOLU
SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
SINIF YÖNETİMİ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
DİĞER TUTUMLAR.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ Hazırlayanlar: Ahmet ATAÇ Gülenaz SELÇUK Cihan ÇAKMAK.
SINIF YÖNETİMİ.
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SINIF YÖNETİMİ MODEL VE YAKLAŞIMLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ Eğitim-Okul- Sınıf İlişkisi Sınıf Nedir?
Öğretimin Planlanması
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
EĞİTİM ORTAMLARI & FİZİKİ İMKAN ALANLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Yaz Kur’an Kursları İçin Sınıf Yönetimi
Sunum transkripti:

ETKİLİ ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI SINIF YÖNETİMİ AÇISINDAN ETKİLİ ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI www.egitimhane.com

Nasıl Olmalı? Eğitim Sisteminin Ürünü Olan İnsan   Bilen, ama bildiği gibi davranmayan insan. Nasıl Olmalı?  Nasıl öğreneceğini bilen,  Gerçek bilgilere ulaşabilen,  Bildiği gibi davranan,  Düşünerek yeni bilgi üretebilen,  Yalnızca doğru yapan değil, doğru olanı yapan,  Sorun çözen İNSAN.

- Öğrenilenler tekrar edilsin NASIL BİR ÖĞRENME? - Zamanla unutulmasın. - Uygun koşullarda davranışa dönüşebilsin. - Öğrenilenler tekrar edilsin - Somutlaştırılsın. - Yapılsın (Deneyim ve alışkanlık kazanmaya yardımcı olsun) - Gerekliliğine inanılsın.

SINIF YÖNETİMİ EĞİTİM YÖNETİMİ OKUL YÖNETİMİ YÖNETİM

Sınıf yaşamının bir orkestra gibi yönetilmesi. SINIF YÖNETİMİ Sınıf yaşamının bir orkestra gibi yönetilmesi. İçinde, öğrenmenin gerçekleştiği bir çevrenin oluşturulabilmesi için gerekli olanak ve süreçlerin, öğrenme düzeninin, ortamının, kuralların sağlanması ve sürdürülmesidir.

KAPSAMI * Öğretmen ve öğrencilerin çalışma engellerinin en aza indirilmesi, * Öğretim zamanının verimli kullanılması, * Etkinliklere öğrencilerin katılımlarının sağlanması, Kısaca; SINIFTAKİ KAYNAKLARIN, İNSANLARIN, ZAMANIN YÖNETİMİDİR.

1. Sınıf ortamının fiziksel düzeni 2. Plan program etkinlikleri BOYUTLARI 1. Sınıf ortamının fiziksel düzeni 2. Plan program etkinlikleri 3. Zaman yönetimi 4. İlişki düzenlemeleri 5. Davranış düzenlemeleri    

1. Sınıf ortamının fiziksel düzeni Eğitim, uygun ortamlarda gerçekleştirilir. Amaçlar: a) Öğrencinin rahat etmesini sağlamak, b) Okul ve sınıfın çekiciliğini arttırarak öğrencinin isteyerek okula gelmesini sağlamak. c) Öğrenmeyi kolaylaştırmak. 2. Plan program etkinlikleri Geçmişi ve var olan durumu ele alarak geleceği görme ve şekillendirme amaçlı çabalar.

3. Zaman Yönetimi Sınıfta geçirilen zamanın; Etkili öğretim, öğrenmeye ayrılan zamanın çokluğuna ve etkili kullanımına bağlıdır. Sınıfta geçirilen zamanın; * Çeşitli etkinliklere dağılımı, * Sıkıcılığın önlenmesi, * Ders dışı ve bozucu etkinliklere harcanmaması, * Öğrencinin zamanının çoğunu okulda-sınıfta geçirmesinin sağlanması, * Devamsızlığın ve okuldan ayrılmaların önlenmesi.

5. Davranış düzenlemeleri 4. İlişki düzenlemeleri Sınıfta iletişim: Sınıf kurallarının belirlenip öğrencilere benimsetilmesi, 5. Davranış düzenlemeleri ·     Sınıf ortamının istenen davranışı oluşturabilir hale getirilmesi, ·     Olumlu bir sınıf iklimi oluşturulması, ·     İstenmeyen davranışların önlenmesi (sorunlar ortaya çıkmadan) ·     Sınıf kurallarına uyumun sağlanması, ·     İstenmeyen davranışların değiştirilmesi.

Sınıf Yönetiminde Yönelimler Baskıcılıktan Demokratikliğe Öğretmen merkezliden Öğrenci merkezliye Biçimsellikten Amaçsallığa

SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ Tepkisel Model 2. Önlemsel Model 3. Gelişimsel Model 4. Bütünsel Model

1. TEPKİSEL MODEL (Klasik model) İstenmeyen bir düzenleniş sonucuna veya bir davranışa tepki olan model.   * İstenmeyen sonuç - tepki şeklinde işler. * Düzen sağlayıcı ödül ve ceza türü etkinlikleri içerir. * Etkinlikler gruptan çok bireyedir. * Bu modele sık başvurmak zorunda kalan öğretmen: Sınıf yönetimi konusunda yetersiz, diğer modelleri kullanmıyor. * Zayıf yönü: Her tepki karşı tepkiyi doğurur.

2. ÖNLEMSEL MODEL Planlama düşüncesine bağlı, geleceği kestirme, istenmeyen davranışı ve sonucu, olmadan önlemeye çalışma.   Amacı, Sorunların ve istenmeyen davranışların ortaya çıkmamasını sağlamak ve böylece tepkisel modeli gereksiz hale getirmek. * Sınıf etkinlikleri birer kültürel sosyalleşme sürecidir. * Eğitim öncesi düzenlemeler, * İstenen davranışın kolayca görülmesi ve gösterilmesi, * İstenmeyen davranıştan uzaklaştırıcı kurallar. * Plan - program ve hazırlıklar.   * Etkinlikler bireyden çok grubadır.

3. GELİŞİMSEL MODEL Öğrencilerin fiziksel, duygusal, deneyimsel gelişim düzeylerinin gerektirdiği uygulamaların gerçekleştirilmesi esas alınır. Dört basamaktan oluşur: 1. Basamak (10 yaşına kadar sürer). Nasıl öğrenci olunacağının; nerede, nasıl davranılacağının öğrenildiği yıllardır. Öğretmene çok iş düşer.   2. Basamak (11- 12 Yaşlar). Öğrenciler olgunlaşma yolunda, sınıf düzenine uymaya, öğretmeni hoşnut etmeye isteklidir.

3. Basamak (13- 15 Yaşlar). Öğrenciler zevk ve destek için birbirlerine bakarlar. Öğretmeni sıkıntıya sokmak isteyebilirler. Bununla arkadaşlarının zevk ve desteğini alacağını düşünürler. Sınıf kurallarının nedenlerini ararlar. 4. Basamak (16- 18 Yaşlar). Öğrenciler kim olduklarını, nasıl davranmaları gerektiğini anlamaya başlarlar. Sosyalleşir, akıllanırlar. Yönetim sorunları azalır. Çocukta anababa ve yetişkinlerin etkisi, 20 yaş dolaylarına kadar gittikçe azalır, sonra artar. Arkadaşlarının etkisi ise gittikçe artar. Bu iki etkinin kesiştiği 12 yaş, sıkıntılı yaştır.

SINIF YÖNETİMİ İLKELERİ 1. Derse zamanında başlanması ve bitirmesi, 2. Öğrencilere isimleriyle seslenilmesi, 3. Ders etkinliklerinin olabildiğince ilgi çekici yaşantılarla sürdürülmesi, 4. Derse iyi bir planlama ile girilmesi, 5. Sınıfiçi karar ve uygulamalarda tüm öğrencilerin katılımının sağlanması, 6. Anlaşılabilir ve sade bir dil kullanılması, 7. Öğretmen masası önünde oturma ya da sabit bir noktada olmak yerine, sınıfın her yerinde olunması, 8. İstenmeyen davranışlar karşısında tutarlı ve kararlı olunması,

SINIF YÖNETİMİ İLKELERİ 9. Öğrenci merkezli bir eğitim anlayışıyla, takım çalışmalarına yer verilmesi, 10. Öğrencilerin dikkatini derse verecekleri ve dağılan dikkati yeniden toplayabilecekleri etkinliklere yer verilmesi, 11. Olabildiğince çok ödül, çok zora kalınca ceza uygulanması, 12. Öğrencilere bağırma, alay etme davranışlarından kaçınılması, 13. Olumlu bir sınıf ortamı oluşturulması, 14. Sınıfiçi etkinliklere karşı öğrencilerin güdülenmesi, 15. Sınıfiçi tüm düzenlemelerin amaçlara dönük düzenlenmesi, 16. Öğrencilere model olunması.

ETKİLİ ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI

-DAKİK OLUN Çoğu sınıf problemleri öğretmenin sınıfa geç gelmesi ile başlar. Derse zamanında gelmeniz öğrenciyi ve dersi önemsediğiniz görüntüsünü verir

İYİ HAZIRLANIN Derse iyi hazırlanmak öğretim hedeflerine ulaşmak için önemlidir. Öğrenci öğrenmek için oradadır. Öğrenme hedeflerine ulaşılması sizin derse etkili bir biçimde hazır olmanıza bağlıdır.

HIZLI BİR ŞEKİLDE DERSE BAŞLAYIN:  Öğrencilerin dikkatini ve katılımlarını sağlayacak yöntemlerle başlayarak derse hızlı ve kararlı bir başlangıç yapın.

TÜM SINIFIN KATILIMI KONUSUNDA ISRARCI OLUN  Konuyu açıklamaya başlamadan tüm sınıfın dikkatini derse toplayın.

SESİNİZİ ETKİLİ BİR BİÇİMDE KULLANIN  Ses, öğretmenin sınıfla olan etkileşiminde en önemli öğedir. Sesini etkili kullanan bir öğretmenin öğrencinin dikkatini toplamada, sesini etkili kullanamayan bir öğretmene nazaran daha avantajlıdır.

 KARIŞIKLIKLARLA UĞRAŞABİLMEK İÇİN AÇIK STRATEJİLERİNİZ OLSUN  Beklenmeyen bir durumda nasıl davranılacağı bilinirse sorunlar kolayca halledilebilir.

KARŞILAŞTIRMA YAPMAKTAN KAÇININ  Öğrenci performansları hakkında karşılaştırma yapmak sınıfta bölünmelere neden olabilir. Düşük performanslı öğrencilerin tamamen kaybedilmesine yol açabilir.

VERDİĞİNİZ SÖZLERİ TUTMAYA DİKKAT EDİN  Verilen sözlerin tutulmaması sınıfta güveni zedeleyebilir

SINIFI AMACINA UYGUN BİR BİÇİMDE ORGANİZE EDİN  Oturma düzeni, araç ve gereçlerin uygun bir biçimde yerleştirilmesi iyi bir organizasyon için gereklidir.

ÖĞRENCİLERİN PROBLEMLERİ İLE İLGİLENİN  Öğrencinin ders içi ve ders dışından kaynaklanan problemleri ile ilgilenmek öğrencinin derse katılımını artırabilir.

SONUÇ OLARAK öğrenci ihtiyaçları çerçevesinde öğretmen gerektiğinde bir lider, gerektiğinde bir arkadaş olabilmelidir. Uygun bir ortam oluşturulduğunda, doğru program ve doğru yöntemlerle her insanın öğrenme isteğinin artacağı ve “bütün öğrencilerin öğrenebileceği” söylenebilir.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER SAĞLIKLA SIHHATLE İYİ BAYRAMLAR VE İYİ TATİLLER DİLİYORUM AHMET DALKIRAN