Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
Advertisements

BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Denizli Nisan-2007 SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM ve HALK SAĞLIĞI EĞİTİMİ Dr. Ferruh N. Ayoğlu.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
KOÜTF EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALARA SUNULAN HİZMET İLE İLİŞKİLİ HASTALARIN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ GRUP MÜMKÜN MERTEBE.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde Staj Eğitimi
Doktor Doktorların Görevleri Nelerdir?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Dönem VI
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
Kuruluş Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Şubat 1995’te Prof Dr Ayşe Sevim Gökalp’in Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde göreve başlaması.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Sağlıkta İnsangücü Çalışma Grubu Raporu Dr. İ. Serdar ARDA.
DOKTOR DOKTOR NEDİR, NE İŞ YAPAR DOKTOR NASIL OLUNUR DOKTORUN MAAŞLARI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
3. Basamak Hastaneler Arası Sevkler
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
Hastane Odası Tefrişi
TOBB ETÜ HASTANESİ.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Psikolojik Danışman Kimdir? Nasıl Yetiştirilmelidir? Yardımcı Lider Psikolojik Danışmandan Grupta Beklenilenler.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
KILIÇARSLAN ORTAOKULU MESLEK TANITIM GÜNLERİ
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
SPİNA BİFİDA DERNEĞİ EDİRNE TEMSİLCİĞİ Yrd. Doç. Dr. Neşe ÖZKAYIN Trakya Üniversitesi, Pediatrik Nefroloji Bilim Dalı, EDİRNE.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 30 Kasım 2016 Ayşegül AYTEKİN.
Hastalıklar ve Hastaneler
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Kadın Hastalıkları ve Doğum Klinik Stajı
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Dönem 5 Staj Değerlendirmeleri
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
Dönem VI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
Sunum transkripti:

Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu Doç. Dr. N. Özgür DOĞAN Yrd. Doç. Dr. İrem KARAÜZÜM Int. Dr. Melike Pelin ÖZDOĞRU

Belirlenen Amaç ve Hedefler “Dönem VI eğitimi, stajlar halinde, servis ve polikliniklerde bizzat bir hastanın sorumluluğunu alarak, araştırma görevlileri gibi çalışarak, birincil hasta sorumluluğu esasına göre yapılır.”* “Dönem VI eğitiminin amaçları:* Türkiye’nin sağlık sorunlarını ve sık görülen hastalıkları bilen ve bu sorunların üstesinden gelebilecek bilgi, beceri ve tutumla donanmış, Birinci basamak sağlık kuruluşlarında hekimlik ve yöneticilik yapabilecek, Mesleğini etik kurallara uyarak uygulayan, Araştırıcı ve sorgulayıcı olan, kendisini sürekli olarak yenileyip geliştiren hekimler yetiştirmektir.” *Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi, Internlük Dönemi Eğitim Yönergesi, Ağustos 2014

Eğitim Programı 6 rotasyon dilimi; her dilimde 30-35 öğrenci Acil Tıp  2 ay Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları  2 ay Halk Sağlığı  2 ay

Eğitim Programı İç Hastalıkları Grubu  2 ay Cerrahi Grubu  2 ay İç hastalıkları ana branşları Göğüs Hastalıkları, Nöroloji, Dermatoloji ve İnfeksiyon Hastalıkları Cerrahi Grubu  2 ay Kadın Hastalıkları ve Doğum (1 ay) Diğer cerrahi bilimler (Genel Cerrahi, Anestezi, Plastik Cerrahi, KBB, Göğüs Cerrahisi, Çocuk Cerrahisi, Üroloji) Psikiyatri-Seçmeli-Farmakoloji Grubu  2 ay Psikiyatri (1 ay) Farmakoloji (15 gün) Seçmeli (15 gün) (Dermatoloji, Radyoloji, KBB, Fizyoloji….)

Geri Bildirimler ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ ... Nisan 2017 Olumlu.. Staj düzenleri ve sürelerinden genel memnuniyet sözkonusu Ana branşların yanı sıra spesifik dallar da seçmeli stajlarda seçilebiliyor Olumsuz.. Eğitim & iş gücü ikilemi Hasta sorumluluğu alma & danışamama ikilemi Bazı staj sürelerinin uzunluğu Cerrahi grubunda, Genel Cerrahi’nin seçmeli olması

Geri Bildirimler AD BAŞKANLARI GERİ BİLDİRİMLERİ 5 Mayıs 2017 Bölümlerin Intern eğitim sorumluları yeniden düzenlendi Stajların teorik & pratik altyapıları ve hedefleri gözden geçirilecek Staj programının yeniden yapılandırılması için harekete geçildi

Temel Sorunlara Bakış Çalışma & TUS dengesi Eğitim & iş gücü dengesi Staj sürelerinin dengesi Gizli ajanda problemi (yazılanlar ve yapılanlar)

Çalışma & TUS Dengesi Tıp fakültelerinin hepsinde genel bir sorun Tercihler.. Ders çalışmak? “Verilen işi bitirip” ders çalışmak? Hasta sorumluluğu almak? Staj hedeflerine ulaşmak? Öneriler TUS kaçınılmaz bir gerçek Staj hedefleri de gerçekçi olmalı Staj sorumluları, hedeflerini revize ederek “ölçülebilir” hale getirmeli (intern karnesi) If you cannot measure it, you cannot control it If you cannot control it, you cannot manage it If you cannot manage it, you cannot improve it H. James Harrington

Eğitim & İş Gücü Dengesi Geçtiğimiz yılın geri bildirimlerindeki sorun: “Hasta sorumluluğu verilmemesi” Bu yıl: “Özellikle polikliniklerde hasta danışamama, yalnız bırakılma” Asistan sayılarındaki daralma da problemi tetikliyor Cerrahi stajlarda problem daha net izleniyor Öneri Staj hedefleri ve staj programı 2017-18 için yeniden yapılandırılacak

Staj Sürelerinin Dengesi Genel Cerrahi stajı zorunlu değil Çoğu stajda internlere yönelik özel eğitim programı bulunuyor (teorik & pratik) Seçmeli stajlarda eğitim hedefleri mevcut (ölçülebilir) değil Öneriler: Anabilim dalı intern eğitim sorumluları, koordinatörlüğe daha sık geri bildirim verebilirler Staj süreleri ve etkinlikleri tekrar gözden geçirilebilir

Yazılanlar & Yapılanlar Yazılı hedef: Bilgi, beceri, tutum değişikliğini gerçekleştirebilmiş donanımlı hekimler olabilmek Diğer hedef: Mezun olmak ve TUS’a girebilmek Staj hedefleri dikotom değişken şeklinde ifade ediliyor (geçti / kaldı) Öneriler: Ölçülebilir, yenilenebilir, gerçekçi staj hedefleri Koordinatörlük ve anabilim dalları arasında daha yakın ilişki Intern hekimlerin hedef ve sorumluluk hatlarının net çizilmesi