Multi-purpose center for adult education in clean environment

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 8 Mart Dünya Kadınlar Günü İÜ Engelli Kadın İstihdamını Tartışıyor Paneli
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
TANIŞMA ETKİNLİĞİ 1-Adınız ve Soyadınız 2-Görev Yeriniz 3-En son okuduğunuz kitap 4-En sevdiğiniz dizi 5-Kendinizi ifade eden bir kelime.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
TRAIning Transversal Supporting Career Development And Research
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Projenin Bitirilmesi ve Teslimi
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
AKADEMİK DERS BİYOREMEDİASYONDA GELİŞMELER
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Kimya Mühendisliği Mesleği ve İYTE Kimya Mühendisliği Bölümü
İşyeri Hekimliği ve İş Güvenliği Uzmanlığı Eğiticisi
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Proje Yönlendirmeli Öğrenim Ve Temel Bilgi Teknolojileri
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Etik.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
YBS 4004 Sistem Güvenliği.
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sunum transkripti:

Multi-purpose center for adult education in clean environment ERASMUS+ PROGRAMME   KEY ACTION 2: COOPERATION FOR INNOVATION AND THE EXCHANGE OF GOOD PRACTICES STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH Multi-purpose center for adult education in clean environment ECO-Center AKADEMİK DERS GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ MİKROORGANİZMALAR – ZORLUKLAR VE SINIRLAMALAR ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler: Biyoloji Kimya Yetişkin eğitimi verenler Fen Eğitimi ISCO 2320: Ortaöğretim ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Mesleki eğitim öğretmenleri; mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki öğrenciler ile yetişkinlere yönelik ve daha ileri eğitim kurumlarındaki yaşça büyük öğrencilere meslek veya mesleki konularda eğitim veya ders verirler. Üniversite veya yükseköğrenimin normalde gerekli olmadığı belirli mesleklerde veya mesleki alanlarda istihdam amaçlı olarak öğrencileri hazırlarlar. Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler: Halk Sağlığı ISCO 2423: Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel ve kariyer ile ilgili profesyonel meslek mensupları; personelin işe alımı veya yetiştirilmesi, mesleki analizler ve mesleki rehberlik gibi personel politikaları ile ilgili profesyonel iş hizmetleri sağlarlar. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler.   ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

HEDEF GRUPLAR Hedef gruplar ISCO Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel: Yönetim İktisat   ISCO 1345 Eğitim yöneticileri /baş öğretmenler Eğitim Yöneticileri; eğitim hizmetleri, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, kolejler, üniversitelerde fakülte ve bölümler ile diğer eğitim kurumlarının eğitim ve idari yönlerini planlar, yönetir, koordine eder ve değerlendirirler. ISCO 2421: Yönetim ve organizasyon analistleri Yönetim ve organizasyon analistleri; daha etkin çalışmalarını sağlamak ve kuruluşla ilgili problemleri çözmek için kuruluşlara yardım ederler. Organizasyonel yapıları, yöntemleri, sistemleri ve prosedürleri incelerler. ISCO 2424: Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensuplari Personel eğitimi ve eleman yetiştirme ile ilgili profesyonel meslek mensupları; organizasyonel hedefleri karşılamaya yönelik, yönetim ve çalışanların, kuruluş tarafından istenilen yetenekleri kazanmaları ve yetkinliklerini geliştirmelerini sağlamak için eğitim ve yetiştirme programlarını planlar, geliştirir, uygular ve değerlendirirler. ISCO 2351 Eğitim yöntemleri uzmanlari Eğitim yöntemleri uzmanları; eğitim yöntemleri, dersler ve araçlar konusunda araştırma ve geliştirme yürütür veya danışmanlık yaparlar. Öğretmenlerin çalışmalarını, eğitim kurumlarının işleyişini ve elde edilen sonuçları gözden geçirir ve incelerler, bunlarla ilgili değişiklikler ve gelişmeler hakkında öneride bulunurlar. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

EĞITIM AYRINTILARI Öğretmenler/yetişkin eğitiminde eğiticiler:   Biyoloji; Kimya AYÇ referans seviyesi 6 / 7 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Tekst Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ3: Gıda üretimi ve güvenliğinde GDM ÖÇ4: GDM’lar ve GDM’larla üretilen ürünlerin risk değerlendirmesi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ3 – 3 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ÖÇ4 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

EĞITIM AYRINTILARI Kariyer görevlileri, danışmanlar, müfettişler; Baş öğretmen/müdürler:   Halk Sağlığı AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ4: GDM’lar ve GDM’larla üretilen ürünlerin risk değerlendirmesi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ4 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

EĞITIM AYRINTILARI Eğitim müdürleri; Yetişkin eğitim kurumlarındaki diğer yönetim personeli; Idari personel  Yönetim İktisat AYÇ referans seviyesi 5 / 6 Öğretim yöntemleri Online (www.uni-ecoaula.eu); Offline (CD); Text Stajyer değerlendirme Online tests; Paper-based tests ÖÇ ÖÇ4: GDM’lar ve GDM’larla üretilen ürünlerin risk değerlendirmesi Değerlendirme ağırlıklandırma - ECVET Kredileri ÖÇ4 – 2 ECVET Kredi kazandı ve sertifika tarafından kanıtlanmıştır ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ   ÖZET ÖÇ3: Gıda üretimi ve güvenliğinde GDM ÖÇ 3: küresel gıda endüstrisi ve dünya genetik modifikasyon (GM) teknoloji politikasında, GM ile ilgili kısa bir giriştir. Bu bölümde, genetiği değiştirilmiş gıdaların niteliği ve güvenliğine dair bazı tanımlar sunulur. GDM’lar aracılığıyla üretilen gıdalar ve gıda bileşenleri ile ilgili farklı sınıflandırmalar açıklanır. Gıdalardaki GDM’ların güvenlik değerlendirmesinin genel ilkeleri özetlenir. GDM’lu gıdaların güvenlik değerlendirmesine yönelik değerlendirme prosedürünün hazırlanması için gerekli olan araçlara dair bilgi sağlanır. Gıda değerlendirmesinde göz önünde bulundurulması gereken unsurlar açıklanır. Genetiği değiştirilmiş gıdaların, insan sağlığı üzerinde yarattığı riskler ve risk değerlendirmesi yaklaşımları hakkında bilgi verilir. GDM’lara özgü güvenlik konuları ele alınır. Genetiği değiştirilmiş gıdaların kontrolü için uygulanan moleküler yöntemlere dair genel bilgiler verilir. Gen transferi, genetik denge ve mikrobiyal hastalık değerlendirmesine yönelik yaklaşımlara vurgu yapılır. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645

MODÜLER EĞİTİM ÇERÇEVE: ÖÇ 'BİLGİ BÖLÜM HAKKINDA KISA BİLGİ   ÖZET ÖÇ4: GDM’lar ve GDM’larla üretilen ürünlerin risk değerlendirmesi ÖÇ 4 GDM’larla ilgili eşdeğerlik kavramı hakkında bilgi sağlar. Farklı GDM grupları ve bunlardan üretilen ürünlerin insan ve hayvan tüketimi için uygulanabilirliği anlatılır. GDM’lar ve GDM ile üretilen ürünlerin çevresel risk değerlendirmesinde uygulanan yaklaşımlarla ilgili bilgi verilir. GDM’ların ve GDM’lardan üretilen gıdaların ve yemlerin, insan ve hayvan sağlığı üzerine etkisi incelenir. GDM’lara maruz kalmanın ve/ya da GDM kullanımının bir sonucu olarak öngörülen istenen ve istenmeyen etkiler kısaca gözden geçirilir. Bağırsak mikroflorası ile potansiyel bir GDM etkileşimi ve bağışıklık sisteminin tepkisi değerlendirilir. Son olarak da Genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO) tespiti ve onayı alanındaki güncel gelişmelerin kısa bir açıklaması sunulur. ECO-Center 2014-1-BG01-KA204-001645