YAYGIN DİN EĞİTİMİNDE SINIF YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Advertisements

Rehberlik Servisinin Tanıtımı
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İLETİŞİM.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğretim İlkeleri.
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
REHBERLİK.
ÖĞRETMENİ ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN VE ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN SEBEPLER Hazırlayan: Mustafa KARA İlköğretim Müfettişi Manisa
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
MERHABA.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA 1 KARAADİLLİ ORTAOKULU 1 1.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
Ş enel KARAMAN Psikolog Olay/Durum/Hikaye: Problem Nedir? Sorun Kimin? Kim/Kimler Çözecek? Hedefimiz Ne? Kim Ne Yapacak?
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Hekim-Hasta İletişimi
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARININ SIRLARI.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
DİĞER TUTUMLAR.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
SINIF YÖNETİMİ.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
İLETİŞİM.
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Programın Karşılaştırılması Sunusu
Yapılandırmacı Öğrenme
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

YAYGIN DİN EĞİTİMİNDE SINIF YÖNETİMİ VE DİSİPLİN Dr. Mehmet KORKMAZ Erciyes Ü. İlahiyat Fak. mkorkmaz@erciyes.edu.tr

Örnek olay A Sınıfı (Kadir Hoca) B Sınıfı (Yakup Hoca)

Neler Öğreneceğiz? 1. Yaygın din eğitiminde karşılaşılan yönetim ve disiplin sorunları nelerdir? 2. Bu sorunların nedenleri nelerdir? 3. Bu sorunlar nasıl azaltılabilir?

Yaygın din eğitiminde karşılaşılan yönetim ve disiplin sorunları nelerdir? -

Sizce bu tür sorunlar kimlerden/ nelerden kaynaklanmaktadır? --- Öğrenciden, (bireysel, çevresel özellikleri) Ortamdan (sınıfın fiziki özellikleri, kurs ortamının özellikleri, dış çevre) Programdan (konuların sırası, sayısı, niteliği, ilgi çekiciliği vb. Öğreticiden (kişisel özellikleri, öğretmenlik bilgi becerisi ..

“At sahibine göre kişner, öğrenci öğretmenine göre öğrencilik yapar. Hiç düşündünüz mü? “Bir sınıftaki öğrenciler, öğretmen değiştiğinde niçin öncekinden oldukça farklı davranışlar sergilerler?” “At sahibine göre kişner, öğrenci öğretmenine göre öğrencilik yapar.

SINIF İKLİMİNİ ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖR, ÖĞRETMENİN BİZZAT KENDİSİDİR. NİÇİN? Öğretmenler, yaşadıkları disiplin problemlerinin %90’ını kendileri yaratırlar.

Öğretmenin Öğrencilerinin özelliklerini tanımaması, öğretimi buna göre düzenle(ye)memesi “Her birey sadece parmak izleriyle değil, fiziki ve psikolojik özellikleriyle de farklıdır.”

2. Öğretimi planlamadan, yeterli hazırlık yapmadan sürdürmesi, “Plansız, hazırlıksız sınıfa girmek, okyanusta pusulasız yol almaya benzer.”

“Etkili öğretmen, farkındalık duygusu gelişmiş öğretmendir.” 3. Sınıfta olup bitenlerden haberdar olmaması. “Etkili öğretmen, farkındalık duygusu gelişmiş öğretmendir.”

4. Rollerin ve öğretimin rutinleşmesi Yöntemsizlik veya tek tip yöntem uygulama Anlatan (sabit yerde, kötü, araç-gereç vb. ile zenginleştirmeyen) öğretmen, Pasif oturan, dinleyen (dinliyor gözüken, hayal kuran, uyuklayan) öğrenci, 5. Araç-gereç, materyal kullanmamak Yapacak hiçbir şey bulamayan öğrenci, büyük ihtimalle rahatsız edici davranışlar yapacaktır.

“Zorla yenen aş ya karın ağrıtır ya baş” 6. Öğretmenin yaptığı derslerden zevk almaması, zorunluluk gibi ders yapması. - “Bunun çok can sıkıcı olduğunu biliyorum, ama müfredatta olduğu için mecburen işleyeceğiz.” “Zorla yenen aş ya karın ağrıtır ya baş”

6. Öğretmenin çok sıkı, gergin bir psikolojik ortam oluşturması “Dış otorite kaynaklı müeyyide ve cezalar, istenilen davranışların sürekliliğini garanti etmediği gibi, tepkisel davranışlara, psikolojik sorunlara da yol açabilir.”

7. Kuralların yokluğu, belirsizliği. ÖZET….

DİSİPLİN SORUNLARINI AZALTMAK AMA NASIL?

Geri Tepen Disiplin Teknikleri Öğretmen Davranışları Ses yükseltmek, Olumsuz vücut dilinin kullanılması: sert duruş, sıkı bağlı kollar, sert el hareketleri, Otoriteyi elden bırakmamak, burada benim sözüm geçer yaklaşımı sergilemek, Emretmek, bozmak, küçümsemek, iğnelemek, Hava atmak, kendini övmek. Çifte standartlı olmak -‘söylediğimi yapın yaptığımı değil.’

ÖYLEYSE:

Önleyici Tedbirler (Koruyucu Tıp) Öğrencilerinin özelliklerini tanımaya gayret etmeli (bireyi tanıma teknikleri) ve öğretimi bireysel farklıları dikkate alarak gerçekleştirmeli, 2. Sınıfın fiziki özelliklerini öğrenmeyi destekleyecek şekilde düzenlemeli. Sınıf yönetimi, öğrenciler sınıfa girmeden önce başlar

3. Öğretime hazırlığı ihmal etmemeli, 4. Öğretime çeşitlilik, zenginlik getirmeli - Merak uyandıracak, konu, ortam, olay, soru, resim vb. Yöntem, teknik, araç-gereç, materyal çeşitliliği, (konular, etkinlikler arası geçişler, kopmalara sebep olmamalı) “Bir fıkra anlatayım sıkıcı hava dağılsın”

5. Kuralları öğrencilerle birlikte belirlemeli ve bunlara uymaya özen göstermeli (az, öz) 6. Sınıfta hareket halinde olmalı, herkesle rahat iletişim kurabilecek bir konumda olmalı (aktif dinleme, göz teması) 7. Öğrencileri öğretme-öğrenme sürecinde aktif kılmanın yollarını aramalı “Meşgul insanların sorun çıkartacak vakitleri kalmaz.” (Asker eğitimi) Öğreten-öğretmen.. ve.. öğrenen- öğrenciden Öğrenen öğretmen.. ve.. öğreten öğrenciye geçiş

8. Korkulan, ulaşılamayan, otoritesine değil, şahsına saygı duyulan, ulaşılabilen, jest mimiklerini işe katan, takdir, teşekkür etmekten korkmayan, fiziksel temasta bulunabilen, gerektiğinde öğrencilerle gülebilen olmalı. 9. Öğrencilerin isimlerini tanımalı, sorunlu olanlarla özel görüşülmeli 10. İç disipline odaklanılmalı (Dalga etkisi yaratmak).

ÖZETLERSEK…

Teşekkür Ederim. mkorkmaz