KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK 08.05.2017.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
Advertisements

BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
KOÜTF Tıp Eğitimine Öğrenci Bakışı
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu 29 Aralık Şubat 2012 Prof. Dr. A. Haydar Demirel.
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
Prof.Dr.Şükrü Hatun Dekan. Geçen Çalıştaydan bugüne.. Fakültemizde “canlı ve etkin bir eğitim” için heyecan sürüyor Öğrenci sayılarındaki artış eğitimle.
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Dönem VI
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer hakkındaki Görüş ve Tutumları Doç. Dr. Gür Akansel Kocaeli Üniversitesi.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
Türk-İslam Arkeolojisi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Eğitim Faaliyetleri Dr. Dilek Bayramgürler.
Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği EPDAD Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 AMİNE YUGRUŞ NECİP SELMAN ÖZKAN.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 30 Kasım 2016 Ayşegül AYTEKİN.
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II
AKTS Hesaplaması.
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Hatice Şimşek Keskin***
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Eğitim-öğretim Yılı Öğrenci Uyum Programı KTÜ TIP FAKÜLTESİ
Dönem VI
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ÖMER TAYYİP ÖZEN.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Sunum transkripti:

KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK 08.05.2017

Geçen yıl PDK ne dedi? Prof. Dr. Kürşat Yıldız Program Değerlendirme Kurulu adına 05.05.2016

Kocaeli Tıp Fakültesi 9. Tıp Eğitimi Çalıştayı   Çalıştay’a katılım hem öğretim üyeleri, hem de öğrenciler açısından istediğimiz düzeyde değil. Öğrencilerin değerlendirmeleri son derece yapıcı, geniş grupların görüşlerini temsil edecek hazırlıklarla sunuldu

Geri bildirim sistemi gibi daha önce büyük ölçüde olumlu iken son yıllarda sorunlu hale gelen alanlar var  Öğrenci sayısındaki artışın en olumsuz değişken  Dönem 1 amfisi dersler için uygun değil. Dönem 2 ve 3’teki öğrenci pratiklerinde ciddi sorunlar yaşanıyor. Dönem 4 ve 5’teki staj gruplarının sayısı, staj eğitimi için çok fazla. Halk Sağlığı Anabilim Dalımızın üstlendiği saha çalışmaları da yine sayı fazlalığı, ulaşım güçlüğü nedeniyle yapılamıyor.

Tıp eğitimi uygulamalı niteliğini yitiriyor. Temel Bilimlerde öğretim elemanı sayı sorunu. Anatomide eğitimci/ maket az   Sağlık hizmeti nedeniyle eğitimde aksamalar oluyor. Değişiklik/ yapılamayan dersler/staj programlarının sürekli aksaması/telafi için öğle arasında bile ders yapılması!  Dönem 5-6 TUS baskısı (geçmiş yıllara göre daha düzenli bir ortam!)

Hatalı soru oranı yüksek (~ % 5) Yeni soru hazırlama güçlüğü Sınavlar Hatalı soru oranı yüksek (~ % 5) Yeni soru hazırlama güçlüğü  Ders geçmeye ve diploma almaya odaklı bir eğitim iklimi Eğitimle ilgili öğrenci ve öğretim üyesi oranı yükselmeli İki önemli yeni olanak: Tıp Eğitimi Öğrenci Komisyonu ve Mezunlar Derneği.

Halkın tıp fakültesine ve eğitimine ilgisi Tıp eğitimi kaynaklar yetersiz/ beklenti yüksek. Daha kaliteli tıp eğitimi hizmet alanlar ve velilerce talep edilmeli (kontenjanların azaltılması, eğitime kaynak ve kadro) Bu uyarı ve çağrı önce üniversiteden gelmeli.   Tıp eğitiminin geleceği konusunda iyimser olabilmek için; eğitimi belirleyen temel değişkenler konusunda toplumun tercihlerini etkilemek zorundayız.

Ne yaptık? SÜREKLİ GELİŞİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ PROGRAM DEĞERLENDİRME KURULUNUN 2015-16 EĞİTİM YILI SONU RAPORU Gereç ve Yöntem: Bu rapor; tüm dönemler için, öğrencilerin oluşturduğu “Tıp eğitimi öğrenci komisyonları” ve Bilim dalları eğitim sorumlularının ilgili eğitim aktivitesi sonrası doldurdukları geri bildirim raporlarından (Form 3 ve Form 9) yararlanılarak hazırlanmıştır. Hazırlayanlar: Prof. Dr. Kürşat Yıldız Prof. Dr. Kenan Bek Doç. Dr. Ayşe Karson

Rapor Tüm dönemlerin öğrenci ve eğitici geri bildirimleri taranarak oluşturulan 9 sayfalık rapor dekanlığa sunuldu Dekanlık rapor sonuçlarını ilgili bilim dalları ile eğitimden sorumlu Dekan Yrd. Prof Dr. Dilek Bayramgürler aracılığıyla paylaştı Düzeltme/değişiklik/ güçlendirme yönünde adımlar atıldı.

Raporun 2016-17 eğitim yılı yansımaları Bugünkü sunum özetleri

Dönem 1 313 öğrenci 6 kurul SAYI sorun (öğrenci, ö. üyesi, eğitim materyali) PD önerileri Pdö artırılmalı Kültür dersleri uzaktan eğitim!

Dönem 2 SAYI temel sorun İkinci derslik etkin değil PD önerileri Öğrenci katılımı Ders notlarının önceden verilmesi Anlatılan ve programda yazan ders uyumu! Serbest zaman Google takvim app! Grup sayıları artırılmalı

Dönem 3 PD önerileri 12 kurul olsun Kurul süre dağılımları orantısız Halk sağlığı teorik yükü azaltılsın Her AD kitap/not (şiddetli tepki gördü) hazırlasın Pdö artsın Klinik beceri saati artırılsın

Dönem 4 Staj sür itirazları Kardiyoloji kısa G cerrahi/KD uzun! Bazı stajlar diğer başka stajlara bağlı (ç cerrahi-pediatri; kvc- kardiyo) öncelik- sonralık!!! Doğum için 1-2. basamakta saha stajı Radyoloji pratikleri artırılsın Ayrılan hocalar/ program etkisi Onk. Aciller dersi konulsun Teorik-pratik (öö/ös?) Radyoloji sene başına alınsın D4 e nöbet (En çarpıcı talep!) Uygulamalar için eğitim alan talebi yetersiz

Dönem 5 ZOR YOĞUN “KANAYAN YARA”!!! X staj sınav “KORKUNÇ” Teorik bilgi çok üst düzey, 1. basamağa yönelik olmalı 8 grup 10- 12 olması planı var! (şiddetli itiraz) Saygı/ iletişim/ ego/ mobbing/ baskı vs… Temel bilgiler yetersiz (%100 D3 başarısı olmaz!)

Dönem 6 Kadim soru “İntern kimdir” PD yorum/ öneri Her şeye (TUS, hitap, angarya, iş .. bitmez) stresli tıp son sınıf öğrencisi Sıkraps ve kroks diye giysisi olan  Kar tatilinde öğrenci olan 1 yıl önce şikayet edenin 1 yıl sonra aynısını ettiği araftaki (neyseki geçen) çalışma arkadaşlarımız PD yorum/ öneri Seçmeli artışı olumlu (G cerrahi yetersiz) Görev tanımı, iletişim, ilk karşılaşma Asistanlar eğitime dahil olsun İntern karnesi Planlanmış eğitim programı talebi