D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
MADDE BAĞIMLILIĞI İLE MÜCADELE
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
OTİZM.
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
MADDE BAĞIMLILIĞI.
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÇOCUK VE SUÇ.
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Tik bozukluğu. Tik bozukluğu nedir? Tikler ani ve tekrarlayıcı kas kasılmaları sonucu yarı istemli bir şekilde ortaya çıkan hareket ve sesler olarak tanımlanabilir.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU PROF.DR.AYŞE AVCI GAZİANTEP 21.Mart
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER ……………….. İlköğretim Okulu.
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER REHBER ÖĞRETMENREHBER ÖĞRETMEN TEKBİR GÜRPINARTEKBİR GÜRPINAR.
Sunum transkripti:

D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik (istekleri erteleyememe) sorunu yaşayanlar. b) Sadece dikkat sorunu yaşayanlar. c) Sadece aşırı hareketlilik-dürtüsellik sorunu yaşayanlar.

Küçük çocuklarda nasıl anlaşılır? İ KKA T EKS K L Ğ Küçük çocuklarda nasıl anlaşılır? Genellikle 3-5 yaşlarında çocuklar hareketlidir ve dikkatlerini uzun süre yoğunlaştıramazlar. Okul öncesinde bu hareketlilik çocuğun kendisine yada aynı ortamdaki arkadaşları ve öğretmenlerine sıkıntı yaratıyorsa sorun olmaktadır. Kreşte yerinde duramayan, oyunları bölen, arkadaşlarına vurup iten, tehlikeli bir şekilde yükseklere tırmanan, oralardan atlayan çocuklar aile ve öğretmenlerinin yakınmalarına ve zorlanmalarına neden olur.

Okul hayatını nasıl etkiler? D İ KKA T EKS K L Ğ Okul hayatını nasıl etkiler?

D İ KKA T EKS K L Ğ Bu rahatsızlık okul döneminde ders başarısını engellemektedir. Öğretmeni dinleyemeyen, yerinde oturamayan, aklı sürekli ders dışında ve kıpır kıpır olan bu çocuklar evde de aynı şekilde davranmakta ve ödev yapamamaktadır. Kısa sürede sınıf düzeyinin gerisinde kalan bu çocuklar zeka düzeyleri normal, veya normal üstü olsa bile öğrenme güçlüğü olan çocuklar olarak kabul edilmektedir.

D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar, gerekli ve yeterli tedavi görmezlerse, sınıfta kalma, okuldan ayrılma, okulda başarısızlık, sosyal ve duygusal uyumsuzluk gösterme oranları diğer çocuklardan daha fazladır. Yetişkinliğe erişmenin en önemli iki alanında - okul başarısında ve sosyal ilişkilerde olan çocuklar yaşıtlarına göre başarısız olmaya daha açıktırlar. Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklarda zeka geriliği veya öğrenme güçlüğü nedeni ile değil okul başarısı için gerekli olan organizasyon yeteneğinden yoksun, aşırı hareketli, dikkatini toplayamayan ve dikkati kolayca dağılmaya müsait çocuklar olduklarından okul başarısı için mutlaka bir uzman tarafından tedavi edilmelidirler.

D İ KKA T EKS K L Ğ

D İ KKA T EKS K L Ğ Aşırı hareketlilik, dikkatsizlik, isteklerini ve duygularını kontrol etmede güçlük, inatçılık, söz dinlememe, saldırganlık ve Ana-babalar bu belirtilerle baş edebilmek için diğer çocuklar da etkili olan yöntemleri kullandıklarında başarısızlığa uğrarlar. Sorunlar aşırı düzeye ulaştığında, ana-babaların ve okulun olanakları sorun çözmeye yeterli olmadığında bir uzmana başvurmak gerekir. Bazı durumlarda sorun okul tarafından fark edilerek aileye iletilir.

D İ KKA T EKS K L Ğ Aşağıdaki durumları gözlemeniz halinde bir çocuk ve ergen ruh sağlığı uzmanına başvurmanız önerilir: Çocuğunuz yaşıtları ile karşılaştırıldığında çok daha fazla hareketlilik, dikkatsizlik, isteklerini erteleyememe (dürtüsellik) belirtileri gösteriyorsa, Diğer ana-babalara oranla çocuğunuzu kontrol etmede daha fazla çaba harcıyorsanız ve bu sorunlar nedeniyle kendi ruhsal durumunuz bozulmak üzereyse, Sık sık düşme, eşyalarını okulda unutma, acelecilik, sırasını bekleyememe gibi durumlar söz konusu ise,

D İ KKA T EKS K L Ğ Çocuğunuz saldırgan davranışları ve aşırı hareketliliği nedeniyle diğer çocuklar tarafından dışlanıyorsa, Kreşte, ana okulunda ve okulda öğretmenler tarafından çocuğun davranış sorunları olduğu belirtiliyorsa.

D İ KKA T EKS K L Ğ Tedavi edilebilir mi, nasıl? Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocukların tedavisi çok yönlü uygulama gerektirir. Pek çok çocuk için psikostimülan ilaçlar tedavinin önemli bir bölümünü teşkil eder.

D İ KKA T EKS K L Ğ Davranış terapisi de en az bunun kadar önemlidir. Uzman yardımı olmadan, Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu bozukluğu olan çocukların çoğu akademik ve sosyal beklentilere ulaşmakta zorlanırlar. Burada da öğrenci, anne baba ve öğretmenle birlikte çalışarak çocuğun dikkatini artırmaya yönelik işbirliği yapılır. Ayrıca bu çocukların beyinlerinde henüz tam olarak olgunlaşmamış olan dikkat merkezinin çalışmasını artırarak hareketliliği ve dikkati düzelten uyarıcı ilaçlardan yararlanılır.

D İ KKA T EKS K L Ğ Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı olamayan şehirlerde çocuklar okul kanalı ile gerektiğinde Rehberlik Araştırma Merkezlerine inceleme amacı ile yönlendirilebilir.

D İ KKA T EKS K L Ğ KAYNAK: Dr. Ayten Erdoğan Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı www.aytenerdogan.com www.aile.org.tr