TEK OBJEKTİFLİ REFLEKS MAKİNALAR (SLR - Single Lens Reflex)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FOTOĞRAFÇILIK.
Advertisements

Işık Dalgalarının Girişimi - Kırınım
FOTOGRAF MAKİNELERİNİN DİĞER ELEMANLARI
ÇİFT YARIKTA GİRİŞİM YOUNG DENEYİ.
Thinking ahead. Focused on life. PenCure Kablusuz LED Işınlı dolgu cihazı.
POZLAMA Pozlama; kullandığınız film üzerinde istediğiniz görüntüyü elde edebilmek için ışığın hangi miktarda geçeceğini(diyafram açıklığı) ve hangi süre.
FOTOĞRAFÇILIĞIN TARİHİ
FOTOĞRAF Gözde Özendi.
Fotoğraf Makinelerini Tanıyalım
Işığa duyarlı malzemenin, ışığa karşı gösterdiği tepkimeye veya herhangi bir yöntemle görüntü oluşmasına pozlama denir.
Diyafram. Diyafram Diyafram nedir Objektifin içinden geçen ışığın miktarını ayarlayan kontrol mekanizmasına diyafram diyoruz.
Fotoğraf Çekerken Dikkat Edelim Yanlışlar ve Doğrular
Panaromik Fotoğraf.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
ZONE SISTEM Ansel Adams Dr. Şükrücan Baytan
Görme keskinliği Hacimli görme Renkli görme İllüzyonlar
Pozlandırma ve Değişkenler
Elektromanyetik Dalgalar
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİ
KAMERA-III.
Görüntü Kayıt Formatları:
IŞIK.
KONU : IŞIK 6.SINIF FEN BİLGİSİ.
Obtüratör (Enstantane)
ÇEŞİTLİ YÜZEYLERDE YANSIMA
Portre Fotğrafları.
KALIN VE İNCE KENARLI MERCEKLER
FİZİK DÖNEM ÖDEVİ OPTİK mehmet keskin Yansıma Kanunları Sapma Açısı
IŞIK Mercekler Mustafa ÇELİK.
RENK.
Beyaz Işığın Renklere Ayrılması Şekildeki prizmaya gönderilen beyaz ışık demeti, prizmadan çıktıktan sonra renklere ayrılır. Bu renkler perde üzerine düşürüldüğünde.
Çeşitli Yüzeylerde Yansıma
HAZIRLAYAN: AYNA VE IŞIK HAZIRLAYAN:
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
Küresel Aynalar Yansıtıcı yüzeyi küre kapağı şeklinde olan aynalara küresel ayna denir. Asal eksen F M r Çukur ayna Tümsek Kürenin M merkezi aynanın merkezidir.
TEK ODAKLI LENSLERİN ÇERÇEVEYE TESPİT TEKNİĞİ OPTİSYENLİK MESLEĞİNDE ÇERÇEVE BOYUTLARININ ÖLÇÜLMESİ YÖNTEMİ.
IŞIK.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK Objektifler.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK Fotoğraf Makineleri.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
Fotoğrafın Teknik Tarihçesi
PROJEKSİYON MAKİNESİVE PROJEKSİYON MONİTÖRLER
HAZIRLAYAN: DENİZ KÜÇÜK
Neden Fotoğraf Çekeriz ???
FOTOĞRAFÇILIK M. Kemal GÜLLÜ.
Işık Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Herhangi bir dalganın iki temel özelliği dalga boyu ve frekansıdır.
"Doğru pozlandırma" Pozlandırmayı üç etken belirler: filmin ışığı olan duyarlılığı ya da "hızı" (Uluslararası Standartlar Organizasyonu [ISO] tarafından.
GEOMETRİK OPTİK GÖZ VE OPTİK AYGITLAR.
AYNA ÇEŞİTLERİ.
Makinelerin Başlıca Öğeleri
Fotoğraf Makinesi Çeşitleri
Diyafram Işığın yoğunluğunu ve kontrol edilmesini sağlayan büyüytülebilen ya da küçültülübilen bir delikten ibarettir. Işık yoğunluğunu ve net alan derinliğini.
GEOMETRİK OPTİK.
RADYOGRAFİK MUAYENE YÖNTEMLERİ
FOTOĞRAF MAKİNESİ AYARLARI
FOTOĞRAF FİLMLERİ VE SENSÖRLER
ÖRTÜCÜ HIZI (OBTÜRATÖR, ENSTANTANE) NEDİR?
FOTOĞRAFTA ALAN DERİNLİĞİ
Prizma Özellikleri kullanım alanları tek renkli ışığın izlediği yol
FOTOGRAMETRİ - I Sunu 3-1 Doç.Dr Eminnur Ayhan GÜZ dönemi
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
Fotoğraf Terimleri- Diyafram
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİ
Objektif Çekilecek nesneden gelen ışıkları toplayarak film ya da sensör üzerine net düşmelerini sağlayan mercekler topluluğudur. Objektif seçerken şunlara.
KANUNİ İLKÖĞRETİM OKULU KAHRAMANMARAŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ ESMA ERDOĞANLI 11/G
Sunum transkripti:

TEK OBJEKTİFLİ REFLEKS MAKİNALAR (SLR - Single Lens Reflex)

Bu tip fotoğraf makinalarına roll veya 24 x 36 mm Bu tip fotoğraf makinalarına roll veya 24 x 36 mm. film kullanan refleks vizörlü çok gelişmiş kutu makinalar olarak bakılabilir. Vizör sistemleri çift objektifli fotoğraf makinalarından çok değişiktir. Fotoğraf makinasının objektifinden içeri giren ışınların karşısında 45 derece eğimle duran bir ayna vardır.

Objektiften içeri giren ışınlar bu aynada yansıdıktan sonra, makinenin üstündeki buzlu cama çarparak burada görüntünün oluşmasını sağlayarak netlik ayarının yapılabilmesine olanak verir. Bu aynalar aynı zamanda, objektiften içeri giren Görüntünün düz olarak vizörde görülebilmesine de olanak sağlarlar.

Bu tip makinelerde değiştirilebilen objektifler kullanılabilmektedir Bu tip makinelerde değiştirilebilen objektifler kullanılabilmektedir. Bu sayede geniş mekânların görüntülenebilmesi, çok uzak mesafelerin ya da makro çekimlerin yapılabilmesi mümkün olabilmektedir.

Doğrudan müdahale ederek yardımcı yapay ışık veya flaşlardan yararlanarak varılabilecek sonuçlar sınırsızdır. Objektiflere takılabilecek ek optiklerle, filtrelerle, fotoğrafçı sayısız arayış ve deney olanakları bulur.

ORTA FORMAT TEK OBJEKTİFLİ REFLEKS MAKİNALAR (SLR - Single Lens Reflex)

Gelişmiş SLR makinalarda, ışığa duyarlı algılayıcılar bulunmaktadır Gelişmiş SLR makinalarda, ışığa duyarlı algılayıcılar bulunmaktadır. Bu algılayıcılar makinanın içinde, objektiften giren ışığın yoğunluğunu ölçebileceği bir yere yerleştirilmiştir. Bu sisteme TTL (Through The Lense Objektifin içinden) ölçüm sistemi denir.

Işığa duyarlı bu gözler, ışık ölçümünü, görüntünün değişik yerlerinden yaparlar. Bu ölçüm ve poz değerlerinin değiştirilmesi otomatik veya manuel pozlama durumunda oluşuna bağlıdır.

Roll film kullanan tek objektifli refleks kameralar, 35 mm SLR'lerde olduğu gibi, ışık yolu üzerine 45 derece açıya yerleştirilmiş bir ayna ile görüntüyü, buzlu cam üzerine düşürürler. Tasarımdaki ana farklılık, SLR’lerde gördüğünüz prizmanın buzlu cam üzerine yerleştirilmiş olmasıdır.

120 Roll filmlerle genellikle 4 120 Roll filmlerle genellikle 4.5x6, 6x6, 6x7, 6x9 cm boyutunda fotoğraf çekilir. Objektiflerinin değişmesi kadar, film taşıyıcı "magazinin” değişmesi de en önemli özelliklerindendir ve çekimde çok büyük kolaylıklar sağlar. Magazinler kolaylıkla takılıp çıkarılabilirler.

Bu değişim sırasında filmin ışık almasını önleyecek metal sürgülü bir levha (dark slide) bulunur. Makineye takılmamış yedek magazinlere renkli veya siyah beyaz filmler yerleştirmek, değiştirme sırasında kolaylık sağlar. Ayrıca anında görüntü veren filmlerin takılabileceği bir magazin (polaroid back) sayesinde ışıklandırma kontrolünün zor olduğu çekimlerde sonucu önceden görmek ve hataları telafi etmek imkanı verir.

SLR makinaların çalışması

Deklanşöre basılmadan önce diyafram en açık konumdadır Deklanşöre basılmadan önce diyafram en açık konumdadır. Aynadan yansıyan ve buzlu cam üzerine düşen görüntü bir prizma aracılığı ile vizörden izlenebilir. Çekim yapmadan önce diyaframın en açık konumda bulunması, aydınlık bir görüş ile daha rahat kadraj ve netleme yapmamızı sağlar.

Deklanşöre basıldığı anda diyafram, verilmiş olan değere kadar otomatik olarak kısılır, ayna kalkar, perde obtüratör açılır ve görüntü film düzlemine düşer, film pozlanır. Obtüratör  tekrar kapanır, ayna iner ve diyafram tekrar en açık konumuna geri döner.

ÇİFT OBJEKTİFLİ REFLEKS FOTOĞRAF MAKİNALARİ (TLR) Twin-lens reflex camera

İlk defa 1928 yılında Almanya'da Franke ve Haldecke firmaları tarafından imal edilmiştir. Twin Lens Refleks olarak da adlandırılan bu makinalar, filmin üzerine düşen görüntünün, vizör mat camından aynen görülmesi ve iyice incelenmesi, netlik ayarının titizlikle ayarlanabilmesi, mat vizör camından görüntünün fotoğraf çekerken ve çektikten sonra kaybolmaması nedenleriyle tercih edilen bir fotoğraf makinası tipi oldu.

Çift objektifli refleks fotoğraf makinalarını, üst üste konulmuş iki fotoğraf makinası gibi düşünülebiliriz. Bu iki makinadan biri, netlik ve çerçeveleme ayarının yapılmasına diğeri ise, konunun film duyarkatı üzerine aktarılmasına yarar. Üstteki objektifin karşısına, 45 derece açı ile bir ayna yerleştirilmiştir. Bu ayna görüntüyü makinanın üst tarafında bulunan vizör mat camına yansıtır.

Bu yansıma sayesinde, görüntü stüdyo makinalarındaki gibi baş aşağı değil, düz olarak görülür. Alttaki objektif ise, asıl fotoğrafın çekilmesini sağlayan objektiftir. Bu iki objektif birbirine o şekilde bağlanmışlardır ki, makina hangi uzaklığa ayar edilir ise edilsin, alttaki objektifin film yüzeyine olan uzaklığı, üstteki objektifin vizör mat camına olan uzaklığına daima eşittir.

Böylece vizör mat camından görülen netlik veya netsizlikler aynen film üzerine çıkarlar. Genellikle, bakaç objektifinin objektif açıklığı, çekim objektifinin açıklığından daha fazla yapılır ki, bu sayede mat camdaki görüntü daha aydınlık olur ve hem de en ufak netsizlik fark edilir hale gelir.

Görüntüyü buzlu cama ve filme ulaştıran objektiflerin ayrı olmasından dolayı, pozlanacak gerçek görüntünün görülmemesi paralaks hatasına yol açar. Hiçbir TLR'de ışık ölçümü görüntü üzerinde yapılmaz, ölçüm sistemi yoktur. Dolayısıyla bu makinaları bir el pozometresi ile kullanmak gerekir.

Çift objektifli refleks fotoğraf makinalarının görüntüleri kare şeklindedir ki, bazı kimselere göre kompozisyon bakımından çok faydalı, bazılarına göre ise sakıncalıdır. Bu makinaların bir diğer sakıncası örneğin 35 mm.'lik makinalara oranla daha ağır olmaları ve çekim anında fotoğrafçının hızını kesmeleridir.